تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820776039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی تئوری‌های توطئه درباره هواپيمای ناپديد شده مالزی؛ معمای ام.اچ 370 پيچيده شد!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: بررسی تئوری‌های توطئه درباره هواپيمای ناپديد شده مالزی؛ معمای ام.اچ 370 پيچيده شد!
با گذشت زمان، تئوري هاي توطئه جديدي به معماي ناپديد شدن هواپيماي مسافري مالزي افزوده مي شود.

معماي ام.اچ 370 پيچيده شد
به گزارش آخرین نیوز، بيش از دو ماه است که ،معماي ناپديد شدن هواپيماي مسافري MH370 مالزي حل نشده است. بوئينگ 777 مالزي روز هشتم ماه مارس 2014 در مسير پکن با 239 مسافر که 154 نفر آن ها شهروندان چيني بودند، ناپديد شد.هشت کشور استراليا، نيوزيلند، مالزي، ژاپن، کره جنوبي، آمريکا، انگليس و چين با بيش از 300 پرواز در گستره وسيعي از اقيانوس هند طي چند هفته اخير تلاش کردند اثري از اين بوئينگ 777 مالزي بيابند. اما چند روز پيش جستجوي هوايي براي حل معماي پرواز ام.اچ 370 مالزي که گمان مي رود با 239 مسافر و خدمه پرواز در آب هاي جنوب اقيانوس هند سقوط کرده است، متوقف شد و مقامات استراليا اعلام کردند کشتي هاي جستجو نيز از مناطق دور دست جنوب اقيانوس هند بازگردانده شده اند. سخنگوي مرکز هماهنگي عمليات جستجو در استراليا گفت که عمليات جستجو در طول هفته هاي آينده به زيرآب منتقل خواهد شد تا شايد اثري از اين پرواز پيدا شود.نخست وزير استراليا هم گفته است که يافتن بقاياي هواپيماي ناپديد شده خطوط هوايي مالزي بيش از يکسال به طول خواهد انجاميد.


هشام الدين حسين، سرپرست وزارت حمل و نقل مالزي، هم از مرحله جديدي از عمليات جستجو خبر داده و گفته است: ورود عمليات جستجو به مرحله جديد، به معناي اشتباه بودن تلاش هايي که تاکنون در جنوب اقيانوس هند انجام شده، نيست.رييس استراليايي عمليات جستجو همچنين درباره ادعاي يک شرکت اکتشاف دريايي مبني بر کشف لاشه هواپيماي پرواز ام اچ 370 در خليج بنگال گفت که هيچ اثري از اين هواپيماي بويينگ در خليج بنگال يافت نشده است.آنگوس هوستون همچنين خاطرنشان کرد بهترين علايم دريافت شده در مورد پرواز ام اچ 370 ، سيگنال هايي بوده است که گمان مي رفت از جعبه سياه هواپيماي بوئينگ بوده باشد .
به گفته اين مقام استراليايي، پس از دريافت سيگنال ها، زيردريايي بلوفين 21 به اعماق اقيانوس هند ارسال شد، اما تاکنون اثري از اين هواپيما به دست نيامده است.هفته گذشته هم دولت مالزي گزارش اوليه و ديگر اطلاعات مربوط به پرواز ام اچ 370 مالزي ايرلاين را منتشر کرد. ظاهرا اين گزارش هيچگونه اخبار جديدي در خصوص سرنوشتهواپيماي ناپديد شده ندارد و تنها خلاصه اي از اطلاعاتي را ارائه مي کند که طي هفته هاي اخير اعلام شده است. اين گزارش خلاصه، همچنين نسخه ضبط شده مکالمات خلبانان هواپيما با ماموران کنترل ترافيک هوايي و نيز اسناد مربوط به شرکت هوايي را نيز به همراه دارد.دولت مالزي پيش از اين، همچنين تماس تلفني کمک خلبان هواپيماي مفقود شده را تکذيب کرده بود.


تئوري هاي توطئه درباره ام.اچ 370پس از ناپديدن شدن هواپيماي MH370  تئوري هاي توطئه زيادي درباره اين هواپيماي مسافري مالزي مطرح شد و سرنوشت مسافران اين هواپيما را در ابهام فرو برد.

ايران، هواپيماي مالزي را ربود!اولين تئوري توطئه از جانب رژيم صيهونيستي مطرح شد و اسحاق يفت رئيس سابق امنيت جهاني اسرائيل در دهه 1980 که هم اکنون به عنوان مشاور امنيت هوايي در نيو جرسي آمريکا فعاليت دارد، ادعا کرد که ايران هواپيماي مالزي را ربوده است.اين مقام سابق امنيتي رژيم صهيونيستي ادعا کرد: هيچکس نمي داند چه اتفاقي براي اين هواپيما افتاده است. اما فرضيه من براساس پاسپورت هاي تقلبي است و معتقدم که ايران در آن دخالت داشته است. آنها هواپيما را ربوده و در محلي که نه کسي مي بيند و آن را مي يابد نشانده اند.سرهنگ اران راموت خلبان نيروي هوايي اسرائيل و رئيس يک موسسه هوافضا در اين رژيم مدعي شد: اين هواپيما عمدا به محلي مخفي منتقل شده و هم اکنون 239 مسافر آن زنده اند. يکي از فرضيه هاي من اين است که اين هواپيما در بنگلادش به زمين نشسته است.

هواپيماي مالزي در افغانستان استتئوري توطئه ديگر از سوي يک روزنامه روسي به نقل از برخي "منابع امنيتي" مطرح شد که مي گفت: هواپيماي مالزيايي در نزديکي قندهار افغانستان فرود آمده و مسافران آن در سلامت به سر مي برند.روزنامه روسي "سکوفکسي کمسو موليتس" بدون ذکر نام منابع امنيتي مذکور نوشت: هواپيماي ناپديد شده مالزي اکنون در نزديکي قندهار است و يکي از بال هاي آن شکسته، اما همه مسافران آن زنده هستند.اين منبع افزود: خوشبختانه همه مسافران زنده هستند، اما حال آنها چندان خوب نيست. مسافران به هفت گروه تقسيم شده اند و تروريست هاي رباينده هواپيما احتمالا قصد دارند تا با آمريکايي ها و يا چيني ها وارد مذاکره شوند.

ام.اچ 370با شليک موشک ناو آمريکايي متلاشي شددر تازه ترين تئوري هاي توطئه مطرح شده، رسانه‌هاي جريان‌ساز آمريکايي به ويژه سي‌ان‌ان، فاکس‌نيوز، ان‌بي‌سي و آسوشيتد پرس، مدعي شدند که هواپيماي مسافربري مالزي بر اثر شليک اشتباهي موشک از ناو آمريکايي متلاشي شده است.گزارش‌هاي اين رسانه هاي آمريکايي حاکي از آن است که سيا از همان لحظات نخستين از متلاشي شدن هواپيما بر اثر شليک اشتباهي موشک از ناو آمريکايي اطلاع داشته و دستور سکوت صادر کرده بود. رسانه‌ها نيز با ايجاد توفاني از خبرها و مطالب هيجان‌انگيز و تخيلي، وظيفه گمراه کردن افکارعمومي را داشتند.«کريس ريچاردز»، نويسنده و گزارشگر نشريه انگليسي ميرور، مي‌نويسد: منطقي‌ترين احتمال اين است که هواپيما در اثر شليک موشک آمريکايي، به عمد يا اشتباه، سقوط کرده و اين کشور به خوبي آن را پنهان نگه داشته است.«جان چاکمن»، مدير اجرايي و کارشناس امنيتي شرکت‌هاي نفتي کانادا نيز معتقد است؛ موشک‌هاي جديد قطعات تکه‌تکه شده هواپيما را ذوب‌ و مچاله‌ کرده‌اند و حتي اگر بخشي از پيکره هواپيما باقي مانده باشد، در عمق 6 کيلومتري و لابلاي صخره‌ها و کوه‌هاي عظيم قعر اقيانوس ناپديد شده و ايالات متحده اطمينان دارد شواهد فيزيکي هرگز پيدا نخواهد شد.
اين مدير باسابقه امنيتي مي‌افزايد: اين اتفاق بي‌سابقه‌اي نيست و ارتش آمريکا حداقل سه بار هواپيماهاي غيرنظامي را ساقط کرده است.دکتر «کوين بارت»، نويسنده آمريکايي نيز معتقد است سازمان‌هاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا، دقيقا مي‌دانند که چه اتفاقي براي هواپيما افتاده است.اين نويسنده آمريکايي مي‌گويد: اين هواپيما ناپديد نشده، بلکه همه شواهد از همان ابتدا نشان مي‌داد سقوط کرده است.«کوين بارت» تصريح کرد:دفتر سيا در «آليس اسپرينگز» استراليا دقيقا مي‌داند چه اتفاقي افتاده و از جزئيات آن نيز با خبر است. جالب آنکه دولت مالزي نيز نه تنها اطلاعات لازم را از آنها گرفته، بلکه براي سرپوش گذاشتن بر واقعيت، هماهنگ با آنها عمل مي‌کند.همان زمان خبري در شبکه‌هاي اجتماعي آمريکا منتشر شد که کارشناسان تسليحات نظامي و برخي نظاميان بازنشسته آن را تاييد کردند، آنها عقيده داشتند که هواپيما در اثر شليک موشک‌هاي جديد ليزري آمريکا نابود شده و تنها اختلاف ميان آنها اين بود که گروهي، بروز اشتباه در سيستم پدافند خودکار يا خطاي انساني را عامل شليک موشک مي‌دانستند و گروه ديگر، اصرار دارند که موشک به عمد و به قصد آزمايش عملي شليک شده است.

ام.اچ 370 پنهان شده است!يکي ديگر از تئوري‌هاي توطئه‌اي که در رابطه با ناپديد شدن بوئينگ 777 مطرح مي‌شود اين است که 20 تن از مسافران آن کارمندان يک شرکت توليدي سامانه‌هاي تسليحاتي پيشرفته و هواپيمايي بوده‌اند.به همين دليل اين احتمال داده مي‌شود که اين هواپيما با استفاده از تجهيزات پيشرفته الکترونيکي پنهان شده باشد.در واقع 20 کارمند اين شرکت تسليحاتي که در پرواز MH370 حضور داشته‌اند در همين زمينه تخصص داشتند.با فاش شدن يک موضوع تازه در خصوص اين پرواز که چه بارهايي در اين هواپيما بوده است، اين تئوري توطئه قوت مي گيرد.براساس اظهارات شرکت هواپيمايي مالزي حدود 5 / 4 تن بار در اين هواپيما بوده است که براساس ليست اين بارها مشخص نيست که بيش از دو تن آن شامل چه لوازمي مي‌شده‌اند. هيچ يک از مقامات نيز حاضر به فاش کردن اين موضوع نيستند.

سرنوشت ام.اچ 370 برملا نخواهد شدبا وجود تمام اين تئوري هاي توطئه مطرح شده، هنوز سئوالات زيادي درباره اين هواپيماي مسافربري مالزي بي پاسخ مانده است و شايد راز هواپيماي ام.اچ 370  هيچ‌ گاه برملا نشود. ، خبرگزاري فرانسه در تحليلي به قلم هاوان گرباگاس از کوالالامپور نوشته است: به نظر مي رسد ابهام در سرنوشت هواپيماي مالزي ام اچ 370 حتي در صورت پيدا شدن دو جعبه سياه آن شايد از بين نرود چرا که شماري از کارشناسان معتقدند اين ابهام شايد حل نشود و به بزرگترين معماي هواپيمايي تبديل شود.در تازه ترين اقدام براي حل معماي ناپديد شدن معماي ام.اچ 370، 11 مظنون مرتبط با القاعده به اتهام دست داشتن در ناپديد شدن اين هواپيماي مسافربري مالزي مورد بازجويي قرار گرفته اند. به گزارش ديلي ميل، اين 11 مظنون در کوآلالامپور پايتخت مالزي دستگير شده و اعضاي يک گروه تروريستي خشن مي‌باشند که هدف آن‌ها بمب‌گذاري در کشورهاي اسلامي است.اين بازجويي‌ها به توصيه سازمان FBI آمريکا و MI6 انگليس صورت گرفت. يک افسر واحد ضد تروريسم مالزي در اين خصوص اعلام کرده است که اين بازجويي‌ها ترديدها در خصوص اينکه ناپديد شدن اين هواپيما يک اقدام تروريستي بوده است را افزايش مي‌دهد.برخي از اين مظنونين اذعان داشته‌اند که وظيفه اجراي اقدامات تروريستي در مالزي را برعهده داشته اما در ناپديد شدن اين هواپيما دست نداشته‌اند. دولت مالزي اما اين خبر رسانه‌هاي انگليسي را که دستگيري اين مظنونان در ارتباط با ناپديد شدن هواپيماي بوئينگ اين کشور است، درست ندانسته و آن را رد کرده‌ است.منبع: خبرگزاری آریا



دوشنبه, 15 ارديبهشت 1393 ساعت 14:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن