تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820773842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلوفین 21 اسرار پرواز ام.اچ 370 را کشف نکرد/ معما پیچیده تر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بلوفین 21 اسرار پرواز ام.اچ 370 را کشف نکرد/ معما پیچیده تر شد کوالالامپور - ایرنا - نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه پس از شکست ماموریت زیردریایی بدون سرنشین بلوفین 21 برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 که تبلیغ زیادی در مورد ماموریت آن انجام شد، اعلام کرد منطقه جستجو گسترش خواهد یافت.


به گزارش ایرنا، فروردین ماه امسال سیگنال هایی توسط کشتی های چین و استرالیا در منطقه ای از جنوب اقیانوس هند دریافت شد که گمان می رفت مربوط به جعبه سیاه بوئینگ 777 مالزی باشد.
استرالیا 25 فروردین ماه با ارسال زیردریایی مجهز بلوفین 21 به اعماق چهار هزار و 500 متری اقیانوس هند تلاش کرد با تهیه نقشه های سه بعدی از اعماق این اقیانوس ردی از پرواز اسرارآمیز ام.اچ 370 بیابد که این زیردریایی در ماموریت 14 روزه خود ناموفق بود.
به گزارش شبکه خبری ای.بی.سی استرالیا، تونی ابوت نخست وزیر این کشور در کانبرا به خبرنگاران، گفت که ماموریت زیردریایی بلوفین 21 نیروی دریایی آمریکا در سواحل دور دست غرب استرالیا به پایان رسید و تاکنون چیزی یافت نشده است.
منطقه جستجوی این زیردریایی در شعاع 10 کیلومتر و عمق چهار و نیم کیلومتر در اطراف نقاطی بود که سیگنال های سازگار با جعبه سیاه هواپیما در 19 فروردین ماه شنیده شده بود.
نخست وزیر استرالیا همچنین بعید دانست در سطح اقیانوس لاشه و یا اثری از هواپیمای ناپدیدشده مالزی پیدا شود.
وی گفت مرحله جدیدی از عملیات جستجو آغاز می شود که طی آن منطقه بسیار وسیع تری از کف اقیانوس هند مورد جستجو قرار می گیرد.
پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه حدود یکساعت پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن با 239 مسافر و خدمه پرواز ناپدید شد.
نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی یک هفته پس از ناپدیدشدن این پرواز اعلام کرد مطمئن هستیم سیستم ارتباطی هواپیما به طور عمد غیرفعال شده است.
پس از آن دو دالان برای جستجو در نظر گرفته شد که یک دالان مرزهای قزاقستان و ترکمنستان تا شمال تایلند را در برمی گرفت و دومین دالان منطقه جنوبی بود که از اندونزی تا جنوب اقیانوس هند را شامل می شد.
جستجو در این دو دالان نتیجه نداد و بار دیگر نجیب پنجم فروردین ماه اعلام کرد پرواز هواپیمای بویینگ 777 مالزی با 239 مسافر و خدمه در اقیانوس هند سقوط کرده و تمام مسافران آن جان باخته اند.
از آن زمان عملیات جستجو در این منطقه ادامه یافت و به دلیل انتقادهای وارده به مالزی برای مدیریت این بحران، رهبری جستجو به استرالیا واگذار شد.
مقامات آمریکایی گفته اند هواپیما پس از ناپدیدشدن از صفحه نمایش کنترل ترافیک هوایی و رادارها حدود پنج ساعت در مسیر اقیانوس هند پرواز کرده است و هدایت کننده هواپیما می دانسته چگونه هواپیما را هدایت کند.
153 مسافر از 225 مسافر پرواز ام.اچ 370 چینی، 38 نفر مالزیایی، هفت نفر اندونزیایی، شش نفر استرالیایی، پنج نفر هندی، چهار نفر فرانسوی و سه نفر آمریکایی بودند.
ایران، اوکراین و کانادا نیز هر کدام دو مسافر در این هواپیما داشتند و از کشورهای هلند، روسیه و جزیره تایوان نیز یک نفر با این پرواز از کوالالامپور به پکن سفر می کرد.
آساق**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن