تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820585950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مدرس دانشگاه: درک ناصحیح زوجین از یکدیگر ازعوامل طلاق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مدرس دانشگاه: درک ناصحیح زوجین از یکدیگر ازعوامل طلاق است فردیس-ایرنا- یک پژوهشگر امور فرهنگی و اجتماعی ومدرس دانشگاه با اشاره به روند فزاینده طلاق دربرخی مناطق استان البرز، گفت: درک ناصحیح زوجین از رفتار و تفکر یکدیگر ازعوامل تاثیر گذاردرافزایش طلاق است.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدباقر فرهندˈ عصر یکشنبه درسلسله نشست برنامه های سبک زندگی اسلامی که با حضور شمار زیادی از شهروندان درمسجد امام حسین (ع) شهرستان فردیس برگزارشد، افزود: شناخت ناکافی از وضعیت روحی یکدیگر، مشکلات اقتصادی،کینه ورزی ، افترا، تهمت و بی اعتمادی نسبت به یکدیگر از علل مهم طلاق درجامعه شناخته شده است.
این پژوهشگر علوم انسانی افزود: قرآن و سیره نبوی در دو بعد مادی و معنوی راهبردهایی در این زمینه بیان کرده اند که می توان در ابعاد مادی به موضوع ضرورت تلاش برای کسب و کار و همت جهادی به اندازه توان و با بهره گیری از موهبات الهی و سلامتی اشاره کرد.
وی ادامه داد: دربعد معنوی که ریشه در اخلاق و رفتار دارد به مولفه هایی نظیر استغفار، ایمان، پایبندی به آموزه های دینی، تقوا، استقامت و پایداری، امنیت و انفاق باید توجه شود.
وی گفت:هرچند که ممکن است راهی سخت داشته باشیم اما خانواده قرآنی همتی وصف ناپذیر برای رسیدن به سلامت دارد .
این مدرس دانشگاه با اشاره به روش های اخلاقی نادرست درزندگی بیان کرد: توجه به تعالیم الهی، تقوا ، استقامت و پایداری، امنیت و انفاق از مولفه های ضروری یک زندگی سالم برای دوری از جدایی است .
وی گفت: قرآن کتاب عشق و محبت و مهرورزی است و اساس پرستش هم رابطه عاشق و معشوق است و لذا یادمان باشد اگر در این رابطه خللی ایجاد شد، ترمیم آن سخت است .
این نشست با همکاری سازمان ورزش و جوانان استان البرز و موسسه اجتماعی فرهنگی ، نهال امید البرز و با حضور جمعی از شهروندان واستقبال جوانان با موضوع طلاق و آسیب های اجتماعی با راهبردهای قرآنی برای خانواده سالم برگزار شد .ک/2
7418/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن