تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821169241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مازندرانی ها بیش از 6درصد زائران حج تمتع کشور را تشکیل می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مازندرانی ها بیش از 6درصد زائران حج تمتع کشور را تشکیل می دهند ساری-ایرنا- مدیر حج و زیارت استان مازندران خواستار افزایش سهیمه اعزام زائرین مازندرانی به حج تمتع شد و گفت: شش درصد زائرین حج تمتع ثبت نام شده کشور را مازندرانی ها تشکیل می دهند.


ˈ حبیب الله ساداتی ˈ روز یکشنبه در همایش کارگزاران حج و زیارت مازندران در ساری شمار ثبت نام شده های حج تمتع مازندران را 90 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: امسال دو هزارو 700نفر از مازندران به حج تمتع اعزام می شوند.
وی ادامه داد: اختصاص سهیمه در حالی است که ضریب زائرین حج تمتع نسبت به جمیعت مازندران و تهران به ترتیب 21 به 12 درصد است.
وی بیان داشت: مازندران با جمعیت حدود سه میلیون نفر 21 درصد زائرین و تهران با 14میلیون جمعیت 12درصد زائرین حج و زیارت را تشکیل می دهند.
وی گفت: توقع داریم تا سازمان حج و زیارت به درخواست افزایش سهیمه مازندران به صورت جدی توجه کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 570 هزار نفر عمره گذار در مازدران در نوبت انتظار قرار دارند، بیان داشت: البته سازمان با اعزام 65هزار عمره گزار مفرده در سال 92 - 93 توجه مطلوبی به سهمیه استان نسبت به سال های قبل کرده است.
وی گفت: پارسال 46هزار نفر از مازندرانی ها نیز به عتبات عالیات مشرف شدند.
مدیر حج و زیارت مازندران به مقوله اهمیت آموزش و اعزام زائرین به حج اشاره کرد و گفت: حج و زیارت مازندران با انتخاب زمینی به مسیاحت 10 هکتار در جویبار ساخت مرکز آموزشی را در دستور کار دارد.
وی گفت: هر قدر آموزش زائرین توسط کارگزاران حج و زیارت به صورت متمرکز به درستی انجام شود، اهداف معنوی سفر حج صحیح تر حاصل خواهد شد .
ساداتی از زائرین مازندرانی به دلیل بی توجهی به خریدهای انبوه تقدیر کرد .
مدیر حج و زیارت مازندران با تاکید بر اینکه هنوز مسئله حمل مواد مخدر مصرفی در بین زائرین مازندران مشاهده می شود، گفت: جاسازی مواد مخدر در وسایل زائرین استان وجود دارد که باید این موارد توسط کارگزاران حج و زیارت بیشتر تذکر داده شود.
وی طرح ساماندهی کارگزاران استان مازندران را مهم دانست و گفت: در صورت تفویض اختیار بیشتر به مدیران حج و زیارت استان ها می توان به زائرین به نحو مطلوب تری خدمات ارایه کرد.
ساداتی یکی از طرح های مهم حج و زیارت مازندران را طرح ˈ همسفر آسمانی ˈ حج عنوان کرد و گفت: تا کنون پنج هزار کارت شهید به زائرین حج اهدا شده است تا این سفر معنوی به یاد آن شهید انجام شود.
مازرندران بیش از 10 هزارو 400شهید دارد.
ˈحسن مختاری ˈ به عنوان نماینده کارگزاران حج و زیارت استان مازندران نیز در این همایش به برخی خواسته ها و مشکلات کارگزاران استان اشاره کرد و گفت: آموزش زائرین یکی از مقولات مهم است که سازمان حج وزیارت با کمک مالی می تواند این مرکز را در جویبار بسازد.
وی با بیان اینکه سازمان حج زیارت با تفویض اختیار به کارگزاران حج و زیارت می تواند کمک شایانی به زائرین بکند، بیان داشت: کارگزاران به عنوان مجریان به صورت مستقیم با زائرین سر وکار دارند و لازم است تا سازمان در تصمیم گیری و تصمیم سازی از نظرات مجریان استفاده کند.
وی به ضریب بالای ثبت نام زائرین حج و زیارت مازندران به نسبت جمعیت سه میلیون نفری استان اشاره کرد و گفت: توقع داریم سازمان حج وزیارت کشور در انتخاب عوامل مدیریتی هتل ها از نیروی انسانی مازندرانی بیشتر بهره بگیرد.
وی با بیان اینکه موقعیت زائرین مازندرانی در شهرهای مدینه و مکه باید تجدید نظر شود، گفت: با توجه به استقبال زیاد ماندرانی ها به ثبت نام حج عمره و تمتع ، سازمان حج وزیارت کشور باید به خواسته های به حق کارگزاران و زائرین با هدف ارایه خدمات مطلوب تر ،توجه بیشتری کند.
همایش کارگزاران حج وزیارت با حضور ˈ سعید اوحدیˈ رییس سازمان حج و زیارت کشور در ساری برگزار شد.
بحث و بررسی در باره چگونگی اعزام زائران به حج تمتع در سال جاری و حل مشکلات احتمالی مهم ترین هدف این همایش است. ک/2
2585/402
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن