تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815204815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل اموزش و پرورش فارس : برای دادن آب میوه هم محدودیت مالی داریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل اموزش و پرورش فارس : برای دادن آب میوه هم محدودیت مالی داریم شیراز- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با تاکید بر لزوم تغییر جهت سرمایه گذاری ها در کشور به حوزه منابع انسانی، توجه ویژه دولتمردان به مسایل آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: امروز حتی برای دادن آب میوه به دانش آموزان ورزشکار در پایان یک رقابت ورزشی محدودیت مالی داریم.


به گزارش ایرنا، حمیدرضا آذری یکشنبه در آیین قدردانی از معلمان نمونه استان فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز افزود: اوج دوران قهرمانی افراد در سن 25 سالگی است و افراد تا 18 سالگی در مدارس هستند و حال آن که برای پرورش قهرمانان ورزش در آموزش و پرورش اعتباری نداریم که هزینه کنیم.
وی تصریح کرد: داوران مسابقات و دست اندرکاران ورزش مدارس سال ها است که رفاقتی و از سر دلسوزی در این امور مشارکت فعال دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشورهای توسعه یافته ثروت خود را در مسیر تربیت انسان و منابع انسانی سرمایه گذاری می کنند و حال آن که ما در آغاز راه هم نیستیم.
وی ادامه داد: این پرسش همچنان باقی است که با وجود اهمیت سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی، چرا آموزش و پرورش که منابع انسانی را شکل می دهد جایگاه و پایگاهی ویژه در سرمایه گذاری ها ندارد؛ عده ای در پاسخ می گویند که همه بخش های کشور باید از اعتبارات محدود برخوردار شوند و تا زمانی که این تفکر باشد، نمی توان منتظر توسعه همه جانبه بود.
آذری گفت: از دولتمردان می خواهیم که تصمیم قاطع بگیرند و کشور را یکبار برای همیشه جراحی کنند و سرمایه ها را صرف منابع انسانی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود از شهید مطهری به عنوان مصلح و اندیشمندی بزرگ یاد و اظهار کرد: امروز در مدارس جای افکار شهید مطهری خالی است.
وی تصریح کرد: امروز در اصل بدیهی که استاد شهید بر آن توافق داشت متوقف مانده ایم که در مسائل فرهنگی به دنبال محدودیت برویم یا مصونیت؛ حال آن که شهید مطهری 25 سال قبل از انقلاب اسلامی فرمود که انسان باید به گونه ای تربیت شود که در برابر فرهنگ های دیگر مقاومت کند.
آذری با طرح این پرسش که تا چه زمانی می توانیم دانش آموزان را از اینترنت و فناوری های روز جدا کنیم، دیدگاه شهید مطهری را مغایر با این گونه اقدامات دانست و تاکید کرد: تربیت باید به حدی عمیق و پایدار باشد که افراد در همه مقاطع، رفتار خاص خود را صورت دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد و فرهنگ را یادآور شد و گفت: باید کار بیشتر در راستای انتقال پیام ها و مفاهیمی مانند قناعت و صرفه جویی به دانش آموزان در این سال بیش از پیش در دستور کار معلمان قرار گیرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس نیز در سخنانی در این آیین از اشرافیت بر علوم زمان و تهذیب نفس به عنوان ویژگی های مهم شهید مطهری یاد کرد و گفت: دشمنان به این خاطر مغز استاد را نشانه گرفتند که نمی توانستند در منطق و بحث علمی فائق آیند.
عبدالرسول احمدی افزود: ضرورت دارد متفکران دینی از لایه های ژرف اندیشانه افکار شهید مطهری مطالب مورد نیاز جامعه امروز را تبیین کنند.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته معلم آموزش و پرورش فارس ضمن ارایه گزارشی از فرایند انتخاب معلمان نمونه گفت: از میان حدود 65 هزار معلم سراسر استان، 941 معلم نمونه در مناطق مختلف برگزیده شده اند که از این تعداد 46 نفر به عنوان معلم نمونه استان و سه نفر به عنوان معلم نمونه کشوری قدردانی می شوند.
در این آیین و با حضور کمال فیروزآبادی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، حجت الاسلام محمدحسن مرادی امام جمعه موقت شیراز، حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مدیران این اداره کل و چهره های پیشکسوت فرهنگی از معلمان نمونه استان قدردانی شد.
در این آیین احسان بدری طیب لو از ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز، فرزانه منشی زاده از ناحیه دو شیراز و نعمت الله مختاری آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به خاطر انتخاب به عنوان معلم نمونه کشوری به شکل ویژه تجلیل شدند.
اجرای سرود دانش آموزی، برنامه حرکت هماهنگ با سرود دانش آموزان ناشنوا، سخنرانی فتوت چهره پیشکسوت فرهنگی و سپاس دانش آموز نویسنده کتاب و معلول از ناحیه هر دو دست از معلمان از دیگر بخش های این آیین بود.
12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری سرآغاز هفته پاسداشت مقام معلم است. ک/2
2026/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن