تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسم سالانه 8 هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر برنامه ملی بیماری های مزمن تنفسی: آسم سالانه 8 هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد تهران- ایرنا- مدیر برنامه ملی بیماری های مزمن تنفسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجموع هزینه های مستقیم شامل ویزیت پزشک، بستری، دارو و غیرمستقیم شامل غیبت از مدرسه و محل کار بیماری آسم در کشور ما سالانه 8 هزار میلیارد تومان است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر «مهدی نجمی» روز یکشنبه در نشستی در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت همایش روز جهانی آسم و آلرژی / 16 اردیبهشت/ اظهار داشت: مجموع هزینه های مستقیم و غیر مستقیم درمان یک کودک مبتلا به آسم یک میلیون و 400 هزار تومان و یک بزرگسال مبتلا به آسم سالانه یک میلیون و 800 هزار تومان است.
وی با تاکید بر لزوم پیشگیری و کنترل بیماری آسم افزود: تنها 10 درصد از بیماران به آسم شدید مبتلا هستند اما 50 درصد هزینه هایی که کشور صرف درمان بیماران آسمی می کند به این دسته از بیماران تعلق می گیرد.
نجمی اظهار داشت: در صورت کنترل بیماری آسم هزینه های این بیماری به یک سوم کاهش می یابد و می توانیم از بعد اقتصادی سالانه دو میلیارد و 800 میلیون تومان صرفه جویی داشته باشیم.
وی افزود: طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده در کشور شیوع علایم آسم در کودکان و نوجوانان در کشور ما 14/13 درصد است.
این مقام مسوول وزارت بهداشت ادامه داد: امروزه بیماری های غیرواگیر به دلیل تغییر سبک زندگی بیشترین آمار مرگ و میر را در جهان به خود اختصاص داده اند.
نجمی توضیح داد: بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، دیابت و بیماری های مزمن ریوی چهار بیماری غیرواگیر عمده در دنیا است که بیشترین آمار مبتلایان را از بین بیماری های غیرواگیر به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به افزایش میزان مبتلایان به بیماری های مزمن ریوی در جهان اظهار داشت: یک و نیم میلیارد نفر در جهان به بیماری های مزمن ریوی مبتلا هستند که از این تعداد 300 میلیون نفر آسم دارند.
وی ادامه داد: براساس تحقیقات به عمل آمده تا سال 2025 میلادی 100 میلیون نفر به تعداد مبتلایان به آسم افزوده می شود.
نجمی گفت: طبق مطالعات به عمل آمده بین سال های 1980 تا 1994 شیوع آسم در کل جمعیت دنیا 75 درصد و در جمعیت کودکان و نوجوانان 160 درصد افزایش داشته است.
مدیر برنامه ملی بیماری های مزمن تنفسی از اجرای برنامه پنج ساله به منظور پیشگیری از شیوع بیماری آسم در کشور خبر داد و افزود: این برنامه در چهار محور اصلی از سال گذشته آغاز شده است.
نجمی گفت: افزایش آگاهی عموم جامعه نسبت به بیماری آسم، استانداردسازی خدمات تشخیص، درمان و کنترل بیماری، ایجاد نظام ثبت و مراقبت بیماری و جلب همکاری های بین بخشی به منظور کنترل عوامل خطر ایجاد کننده آسم عناوین چهار محور اصلی این برنامه است.
وی ادامه داد: طراحی و استقرار نظام ارایه خدمات تشخیص و درمان بیماری به عنوان زیرمجموعه بخش استانداردسازی خدمات نیز از سه ماه دیگر آغاز می شود.
وی توضیح داد: این برنامه ملی از سال گذشته در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد.
علمی(3)**1834**ل.الف.ی**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن