تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814665519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسوول: استان کرمانشاه با کمبود نیروی ماما مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مسوول: استان کرمانشاه با کمبود نیروی ماما مواجه است کرمانشاه - ایرنا - مسوول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: این استان هم اکنون با کمبود نیروی ماما مواجه است.


ˈشیوا کاظمیˈ روز یکشنبه در آستانه روز جهانی ماما در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون حدود 630 نیروی ماما در چهار بخش خصوصی، بهداشت، درمان و آموزش استان کرمانشاه مشغول به ارائه خدمت هستند که بیشترین تعداد در مراکز بهداشتی و درمانی و کمترین آنها در بخش آموزش فعالیت می کنند.
وی گفت: براساس استاندارهای جهانی باید به ازای هر بیمار یک ماما وجود داشته باشد که این رقم در کشور ما یک ماما به ازای هر بیمار در هنگام زایمان و یک ماما به ازای دو تا سه بیمار در مرحله درد زایمان است.
کاظمی، میانگین وجود ماما در استان کرمانشاه را بسیار کمتر از میانگین کشوری اعلام و اظهار کرد: کمبود نیروی ماما در این استان سبب شده به ازای تعداد بیشتری از بیماران یک ماما فعال باشد.
وی در ادامه تعداد ماماهای بیکار این استان را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: بالا بودن میزان مراجعات نیروهای آموزش دیده به امور مامایی جهت اشتغال، اثبات کننده این ادعاست.
کاظمی افزود: با توجه به بیکار بودن تعداد زیادی از نیروهای آموزش دیده رشته مامایی، وزارت بهداشت هنوز به این نتیجه نرسیده است که پذیرش دانشجو در این رشته را کنترل کند.
وی وجود قوانین قدیمی در چارت سازمانی استخدام و جذب نیروی ماما را مهم ترین عامل ایجاد دو مشکل یاد شده دانست و گفت: در کشور چارت سازمانی برای استخدام ماما به تعداد کافی وجود ندارد.
کاظمی ادامه داد: از سوی دیگر در این قوانین، مامایی جزء مشاغل سخت معرفی نشده است در حالی که این قشر به اندازه پرستاران، کار مراقبت از بیماران را انجام می دهند.
وی گفت: این امر سبب شده بسیاری از نیروهای ماما بسیار زودتر از سن خود فرسوده شوند.
کاظمی، در پایان شعار ملی امسال روز ماما را ˈ ارتقای مامایی، زایمان طبیعی و استمرار باروریˈ عنوان کرد.
پنجم می مصادف با 15 اردیبهشت به نام روز جهانی ماما نامگذاری شده است.
700/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن