تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهشت چهارمحال و بختیاری در محرومیت کامل/ 50 درصد مردم بازفت تحت حمایت کمیته امداد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > چهارمحال و بختیاری مهر گزارش می دهد؛
بهشت چهارمحال و بختیاری در محرومیت کامل/ 50 درصد مردم بازفت تحت حمایت کمیته امداد
شهرکرد - خبرگزاری مهر: بازفت استان چهارمحال و بختیاری با داشتن منابع خدادادی فراوان مانند جنگلهای گسترده بلوط، رودخانه، آبشار، چشمه های فراوان، روستاهای تاریخی و.... زیباترین و بکر ترین منطقه گردشگری چهارمحال و بختیاری محسوب می شود و این در حالی است این منطقه از کمترین توسعه یافتگی برخوردار است و مردم آن با کمترین امکانات و کمترین درآمدها زندگی می کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، بازفت چهارمحال و بختیاری را بسیاری از مردم کشور به بهارش می شناسند. این منطقه یکی از زیباترین مناطق گردشگری کشور به شمار می آید. بخش بازفت یکی از سه بخش تابعه شهرستان كوهرنگ است كه داراي مساحت یک هزار و 274 كيلومتر مربع است و از لحاظ جغرافيايي از سمت شمال به استان لرستان، از سمت جنوب به شهرستان اردل، از سمت غرب به استان خوزستان و از سمت شرق به شهرستان كوهرنگ منتهي مي شود. گوناگونی زیبایی های طبیعی منطقه به شکلی است که بخش بازفت را به عنوان یک منطقه چهار فصل گردشگری معرفی کرده و در این منطقه از شهرستان کوهرنگ، گیاهان در حاشیه هایی از انبوهی برف رشد می کنند و تابلوهای زیبایی از خلقت خداوند را به نمایش می گذارند. وجود چشمه سار خنک و خروشان در کنار آبشار های فراوان در میان جنگلهای بلوط، رودخانه های جاری بازفت و کارون، رنگ طبیعی بهار و کوچ عشایر و زندگی عشیره ای نیز به این زیبایی خدادادی افزوده است. بازفت دارای روستاهای تاریخی فراوانی است که در پیچ و خم جنگلها و کوههای مرتفع این منطقه قرار گرفته اند و مردم این روستاها با کمترین امکانات در آنها زندگی می کنند. این منطقه یکی از محروم ترین مناطق استان چهارمحال و بختیاری و کشور به شمار می آید دارای توسعه یافتگی کمتری نسبت به مناطق دیگر استان دارد.

عدم سرمایه گذاری مناسب در این منطقه موجب شده است که اکثر مردم این منطقه بیکار باشند و اکثر مردم درآمد کمی داشته باشند و بیکاری در آن بسیار چشمگیر است. در حالی منطقه مملود از استعدادهای گردشگری است و دارای پتانسیل های فراوان در حوزه گردشگری است، اما به علت کامل نبودن زیر ساختها و عدم معرفی مناسب گردشگر کمی وارد منطقه می شود و ورود گردشگر نیز آنگونه نیست که بتواند در درآمد مردم منطقه موثر باشد. بسیاری از روستاها دارای جاده های خاکی و نامناسب هستند که عبور با خودروهای سواری گردشگران غیر ممکن است و حتی به خودرو های کمکدار و مخصوص کوهستان نیز به سختی می توان تردد کرد. نبود درآمد و وجود بیکاری موجب شده است بسیاری از مردم منطقه با وجود پتانسیل های فراوان زیر پوشش کمیته امداد باشند و از خدمات این سازمان برای رفع احتیاجات خود بهره مند شوند. نبود جاده مناسب مهمترین مشکل منطقه بازفت است بخشدار بازفت در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: منطقه بازفت یکی از مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود و هم اکنون بسیاری از مردم روستاهای منطقه با کمترین درآمدها زندگی می کنند. سیف الله جعفری اذعان داشت: منطقه بازفت دارای 87 روستا است که 15 هزار نفر به صورت ثابت در آنها زندگی می کنند. وی بیان داشت: نیمه دوم سال نیز عشایر وارد منطقه می شوند که در حدود 25 هزار نفر به جمعیت شهرستان افزوده می شود.

بخشدار بازفت با اشاره به اینکه بیشترین مشکل اساسی در این منطقه نبود جاده مناسب است، تاکید کرد: نبود جاده مناسب موجب توسعه نیافتگی این منطقه شده است. وی اذعان داشت: بخش بازفت از لحاظ بافت طبيعي، منطقه اي كوهستاني با آب و هوايي معتدل خشك است كه به لحاظ همين شرايط آب وهوايي اراضي موجود، مستعد رويش انواع نهال و درخت خاص و باغات است به طوريكه 50 هزار هكتار اراضي را جنگل، ۷۵هزار هكتار مرتع تشكيل مي دهند. جعفری تاکید کرد: بخش بازفت از لحاظ منابع خدادادي غني است به صورت مثال در بحث آب از به هم پيوستن چشمه سارهاي فراوان كه از دامنه هاي رشته كوه هاي زاگرس جاري مي شوند و سرشاخه رودخانه كارون كه رودخانه بازفت است از اين بخش تامين مي شود. بخشدار بازفت افزود: ظرفیت های گردشگری بسیاری در منطقه وجود دارد اما این ظرفیت های گردشگری به علت نبود زیر ساختها از جمله جاده نمی توان به خوبی از آنها بهره گرفت. نبود شغل موجب شده است بسیاری از مردم منطقه بیکار باشند وی بیان کرد:بسیاری از مردم مشغول شغل دامداری هستند که درآمد آن جوابگوی مخارج مردم مردم این منطقه نیست. بخشدار بازفت گفت: نبود شغل موجب شده است بسیاری از مردم منطقه بیکار باشند و زندگی آنها با سختی طی شود. وی بیان کرد: بعد مسافت با مرکز شهرستان و استان نیز یکی از مهمترین مشکلات برای مردم این منطقه محسوب می شود و مردم به علت بعد بسیار زیاد و بالا بودن مخارج سفر کمتر برای انجام کارها به مرکز شهرستان و یا استان می روند و این نیز یکی از عومل مهم در توسعه نیافتگی منطقه به شمار می رود. وی بیان داشت: به طور میانگین هزینه یک سفر به مرکز شهرستان در حدود 30 هزار تومان و به شهرکرد مرکز استان در حدود 60 هزار تومان است که با وجود هزینه بالا مردم کمتر رغبت به سفر برای حل مشکلات خود دارند. بخشدار بازفت اذعان داشت: این منطقه مشکلات بسیاری از جمله آبرسانی و کمبود پزشک دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در راستای توسعه این منطقه مصوب شده است که در سالجاری جاده های روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت شود و جاده روستاهای بالای 20 خانوار بهسازی شود. جعفری بر اهمیت توسعه گردشگری در این منطقه اشاره کرد و بیان کرد: باید از ظرفیتهای گردشگری منطقه بهره گرفت و در راستای محرومیت زدایی منطقه کار کرد. 50 درصد مرد منطقه بازفت تحت پوشش کمیته امداد این استان هستند مدیر کل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 50 درصد مرد منطقه بازفت تحت پوشش کمیته امداد این استان هستند، اظهار داشت: توانمند سازی مردم این منطقه مورد توجه قرار گرفته است و در حال پیگیری برای ایجاد فرصت های شغلی در این منطقه هستیم. ابوالقاسم رستگار اذعان داشت: هم اکنون اعتباری برای حل مشکلات بیماران این منطقه اختصاص داده ایم که بیماران به خصوص بیمارانی که دارای بیماری صعب العلاج هستند می توانند از این اعتبارات استفاده کنند. وی تاکید کرد: هم اکنون کمیته امداد در این منطقه خدمات گسترده ای را از جمله مرکز شبانه روزی، خدمات اشتغال، بیمه زنان سرپرست خانوار و... را برای مددجویان این منطقه فراهم کرده است. وی تاکید کرد: بالای 70 درصد مددجویان منطقه ازتسهیلات کمیته امداد برخوردار شده اند و اغلب خانواده هایی که توان کار داشته اند از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار شده اند وهم اکنون برای نیازمندان موردی کار می کنیم. بازفت شهرستان کوهرنگ در 180کیلومتری شهرکرد قرار دارد.










۱۳۹۳/۲/۱۴ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن