تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805166646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا 75 درصد مردم خرمشهر تحت پوشش كمیته امداد هستند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان: چرا 75 درصد مردم خرمشهر تحت پوشش كمیته امداد هستند؟! مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان عنوان كرد: شهرستان های خرمشهر و آبادان منابع ثروت اند؛ چرا 75 درصد مردم خرمشهر تحت پوشش كمیته امداد هستند؟!
۱۳۹۳ دوشنبه ۱ ارديبهشت ساعت 14:09



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از  روابط عمومی اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان، دكتر الهه موالی زاده كه در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی داشت روز زن و مادر در همایش "نقش زن در اقتصاد خانواده و تعاون" سخن می گفت به تشریح الگوها در دنیای انسانی از جمله نگاه تجدد و سنتی پرداخت و گفت: بحث دیگری كه در دنیا مطرح شد تمدن بود نه تجدد كه انسان های با فرهنگ، جامعه را می سازند نه این كه تحت تاثیر جامعه قرار گیرند. نگاهی كه به تعبیر زیبای حضرت امام(ره) هنر زن بودن بود. یعنی زنان در كنار همسرداری و مادر بودن، دارای حق بودند و نیز نقش هایی كه برای آنان ترسیم شده بود.
وی افزود: نقش آفرینی زنان باعث ساختن فرهنگ جامعه می شود و این هنر ما زنان ایرانی بود. من نمی خواهم بگویم كه فمینیزم موج سوم غرب از ما الگو گرفت. اما بر اساس تجارب تلخ خود در مسیر تجدد به سمت تمدن آمد و موج سومی در داستان فمینیزم و رهبران تفكرهای زن گرایی در كشورهای غربی ایجاد شد و آن ها به این معنی رسیدند كه هنر زن، زن بودن است. چیزی كه ما از ابتدا به آن اعتقاد داشتیم و حضور خودمان را در خانواده، جامعه و نقش مادری ایفا كردیم.
دكتر موالی زاده بحث الگو سازی را یكی از بحث های جدی دنیا اعلام كرد و گفت: ما در این نقش خیلی موفق نبودیم. دلیل آن هم این تعارض هایی است كه در جامعه ی ما وجود دارد. اگر چه ما در مسیر حیات خود و تكامل چند ساله ای كه از عمر انقلاب می گذرد تلاش كرده ایم اما به هر آن چه خواسته ایم نرسیده ایم ولی باید تلاش كنیم.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خاطر نشان كرد: در بحث الگو سازی و الگو پردازی غرب در تعارض به سر می برد ولی ما چرا؟ شاید یكی از دلایل عمده ای كه در طول این مدت، برای پردازش الگوهای اساسی بین ما فاصله انداخت، ناتوانی تطبیق واقعیت ها با زندگی موجود بود. متاسفانه ما در طول انقلاب اسلامی حتا در بحث زنان هر جا كه صحبت از ائمه یا حضرت زهرا(س) می كردیم، تنها بحث مظلومیت و دردها و رنج ها بود و فقط اشك ریختیم اما به آن نقش اساسی كه در دامن نبوت و امامت بود نپرداختیم. در صورتی كه یكی از بزرگ ترین نقش هایی كه پیامبر و خاندان و سلاله اش انجام دادند حق جویی بود. چرا ما حق را نگفتیم؟
وی افزود: یكی از ویژگی های مهم حضرت زهرا(س) حق جویی ایشان بود. چه در بحث امامت همسر عزیزشان و چه در بحث حق و حقوق اقتصادی خودشان و چه نقشی كه در خانواده ایفا كردند. سخنرانان ما به این موارد كمتر پرداخته اند. بنابراین لازم است شما جوانان به دنبال پردازش این الگوها در جایگاه خودشان بروید و خطاهای ما را با علم و دانش اصلاح كنید. در دنیای بی دروازه ارتباطات امروزی نمی توانید خودتان را در نزد بچه های تان توجیه كنید. در نتیجه هنر زن امروز ایرانی باید به روز بودن و وصل به دریای اطلاعات باشد.
وی گفت: معتقدم اگر بحث اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مطرح می شود زنان اولین سربازان سنگر آن هستند و در بحث مدیریت جهادی برای رسیدن به این هدف، نخستین سنگر، سنگر اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی است. زنان می توانند در كارآفرینی و تولید و توسعه منابع غیر نفتی بسیار موثر باشند. آن هم بر اساس مدیریت صحیحی كه مدیران ما در ابعاد مختلف اقتصادی می توانند ایفای نقش كنند.
دكتر موالی زاده در ادامه به وضعیت اقتصادی استان پرداخت و گفت: ما در استانی هستیم كه در همه ی دعواها می گوییم 85 درصد منابع درآمدی كشور مال ما است و بزرگ ترین صنایع كشور در استان ما قرار دارند. صنایع بزرگ در تمام دنیا برای منطقه زن بابا است هر چند كه برای كشورمان مادر است. ما نه تنها سودی از این صنایع نمی بریم كه آزارمان هم می دهند! ما داریم از بهداشت محیط و آب و هوای مان آسیب می بینیم. وقتی هر صنعتی راه می افتد به عنوان صنعت مادر به جریان اقتصادی اش وصل می شویم و از صنایع جانبی آن غافل می شویم. در صورتی كه آفت های اجتماعی و فرهنگی كه این صنعت در استان ما گذاشت بی نظیر است.
وی خاطر نشان كرد: هنر نیشكر فقط در كارخانه ی نیشكر نبود كه دنیا می داند نیشكر می توانست برای این استان و مردم ثروت به بار بیاورد. همچنین صنعت خرما و آبزیان، اما ما از این صنایع غافل شدیم. در حالی كه با گسترش صنایع جانبی- كه منابع اصلی آن در استان ما است- ما می توانیم حیات جامعه مان را نجات دهیم.  چرا جامعه ی ما باید 65 درصد تحت پوشش كمیه ی امداد امام باشند؟ خرمشهر و آبادان منابع ثروت اند. چرا باید 75 درصد مردم خرمشهر تحت پوشش كمیته امداد امام باشند؟ در مقوله ی كارآفرینی ما فقط در بخش زنان بحث نداریم قشر جوان بیكار فراوان داریم. بیكاری كه عامل بسیاری از مفاسد اجتماعی است. ما در اداره كل بانوان آمادگی داریم كه در بخش توسعه و هدایت تعاونی ها به سمت خودكفایی اقتصادی همكاری كنیم؛ چرا كه تعاونی ها در دنیا نقش مهمی ایفا می كنند.  
وی تاكید كرد: ما نباید نگاه مان به اشتغال زنان خودسرپرست، كوتاه و در حد یك یا دو دستگاه چرخ خیاطی یا دستگاه سبزی خرد كنی باشد؛ آن هم در مقابل مردمی كه بزرگ اند و به فرمایش امام دین خود را به اسلام ادا كرده اند و نیز ثروتی كه خداوند به مردم خوزستان داده است. ما باید به فكر توسعه خوزستان و ایجاد شهرك های صنعتی برای كارهای تولیدی كلان باشیم.
وی به سابقه دیرینه ی قالی بافی در استان پرداخت و با اشاره به سابقه 25 سال قم در قالی بافی گفت: امروزه قالی قم دارد با قالی تبریز و كاشان یزد برابری می كند و پیش می رود. چرا ما نباید قالی خوزستان داشته باشیم؟ تاجر قومی قالی اش را از مرز استان ما صادر می كند. چرا ما نباید به جای دو هزار تومان 20 میلیون تومان به خانواده های مان بدهیم؟! چرا به دنبال صنایعی نرویم كه بتوانیم خانواده ها را تضمین كنیم. در این زمین بی كران و مستعد برای كشت و كار می توانیم در توسعه اقتصادی استان سهیم شویم.
وی اقتصاد مقاومتی را الگوی جدیدی در مقابل سوسیالیسم و كاپیتالیسم دانست و اظهار كرد: ما كه مدعی ام القرای اسلام در دنیا هستیم، امیدوارم روزی اقتصاد مقاومتی با همت همه ی زنان و مردان ارزشمند ایرانی، الگوی زیبایی برای دنیا باشد.
دكتر موالی زاده تاكید كرد: هیچ اتفاقی در هیچ جامعه ای نه با بخشنامه و نه با قانون و نه دستورالعمل ایجاد نمی شود مگر با باورهای آن جامعه آن هم در یك همت جانانه؛ همان طور كه در ابعاد مختلف توانستیم الگو باشیم، امیدوارم در ساختن این الگوی جدید هم همت كنیم تا نتیجه آن آرامش، آسایش و رفاهی باشد كه در جامعه ان شاا... ایجاد شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن