تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمه‌ها باید متولیان پرداخت هزینه‌ها شوند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران:
بیمه‌ها باید متولیان پرداخت هزینه‌ها شوند
قیمت تمام شده هزینه‌های درمان و تحمیل آن به بیماران چالش اصلی در تعرفه‌های نظام سلامت است.


دکتر حسن آقاجانی فوق تخصص قلب و عروق، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هزینه‌های تمام شده یکی از اصلی‌ترین مشکلات در نظام سلامت است و با توجه به اینکه ارتقاء کیفیت خدمات و تامین سلامتی مردم نوعا هزینه بر است، اما تحمیل هزینه‌ها توسط پزشکان جدید نیز در کنار مخارج درمان بار سنگینی را بر دوش بیماران و خانواده آنها گذاشته است.


وی با بیان ضرورت جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها در بخش درمان تاکید کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر گزارش‌های مربوط به این امر به درستی محاسبه نشده است که طبعا چنین اقدامی پزشکان و یا سایر مجموعه‌ها را از نظر هزینه و درآمد چه در بخشهای خصوصی و چه دولتی دچار مشکل کرده است و از طرف دیگری هم باید در این بخشها قیمت‌های واقعی تعریف شود و به سرمایه گذاری در نظام سلامت باید به عنوان نگرش اقتصادی هم توجه شود.


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به استهلاک تجهیزات بیمارستانی و سرویس و رسیدگی به آنها نیز گفت: تمام این موارد هزینه بر است و در کنار آن این هزینه‌ها نیز باید با قیمت واقعی خدمت محاسبه شوند و از همه مهمتر، پرداخت همه آنها توسط مردم بار کمرشکنی از مشکلات اقتصادی را بر آنها تحمیل می‌کند و در اینجا است که بیمه‌ها باید متولی اصلی پرداخت هزینه‌ها شوند و سهم مردم در این زمینه طبق برنامه‌های پنجم توسعه نباید بیش از 10 درصد و یا حداکثر 30 درصد به صورت پرداخت از جیب شود.


دکتر آقاجانی تصریح کرد: چیزی که وجود دارد این است که در کنار همه این مباحث باید یک نظام نظارتی برای نظارت بر کیفیت گایندلاینها فعال شود که دیگر هیچکس بدون دلیل تحت درمانها و آزمایشات غیر ضروری قرار نگیرد و سیستم کنترل خدمت در تقویت نظامهای بیمه‌ای نیز تقویت شود و به درستی کار خود را انجام دهد.


وی همچنین با بیان اصلاح تعرفه‌ها چه در بخش خصوصی و چه دولتی به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها، اظهار داشت: علاوه بر آن، تعریف استانداردهای خدمت و استفاده از خدمات پاراکلینیکی با اثربخشی به لزوم انجام خدمت می‌تواند منجر به بهبودی خدمات و نیز کاهش هزینه‌ها شود.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن