تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816270366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ حمل ونقل عمومی و نارضایتی همه طرفین این خدمات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نرخ حمل ونقل عمومی و نارضایتی همه طرفین این خدمات شهرکرد - ایرنا- افزایش نرخ حامل های انرژی، کرایه حمل و نقل عمومی درون و برون شهری را افزایش داده اما با وجود افزایش کرایه هر دو قشر راننده و مسافر از وضعیت کنونی کرایه ناراضی هستند.


به گزارش ایرنا، افزایش هزینه حمل ونقل عمومی موضوع تازه ای نیست و معمولا درآغازهرسال همیشه اصلاح نرخ های کرایه با مقداری افزایش انجام می شود.
طبیعی است با افزایش نرخ حامل های انرژی، کرایه ها گران تر شود، اما انتظار عموم این است که میان این افزایش هزینه ها با وضعیت دستمزد و حقوق موازنه برقرار شود.
امسال علاوه بر آغاز سال نو، در گذشته برخی تغییرات نرخ کرایه های در استان باعث نارضایتی استفاده کنندگان از این خدمات و خدمات دهندگان این بخش شد.
با افزایش قیمت سوخت، برخی رانندگان مسافربر مسیرهای درون و برون شهری در چهارمحال و بختیاری در اقدامی خودجوش نرخ کرایه ها را افزایش دادند که باعث نارضایتی مردم شده است.
یک مسافر مسیر لردگان به شهرکرد در گفت وگو با گزارشگر ایرنا اظهارداشت: مشتری همیشگی ناوگان حمل ونقل عمومی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه هستند و بیشترین هزینه افزایش قیمت هادر بخش حمل و نقل بر این قشر تحمیل می شود.
ˈحسن صفاییˈ افزود: اگر افزایش نرخ کرایه ها طبق بخشنامه و قانونی است باید اطلاع رسانی عمومی شود و اگر خلاف این امر است، مسئولان باید جلوی تخلف رانندگان را بگیرند.
ˈسهیلا امینیˈ مسافر مسیر شلمزار به شهرکرد نیز گفت: با وجود اینکه نرخ کرایه های ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام نوروز افزایش 20 درصدی داشت ولی با افزایش قیمت سوخت نیز برخی از رانندگان خودسرانه کرایه ها را افزایش داده اند.
یک راننده اتوبوس برون شهری چهارمحال و بختیاری نیز به گزارشگر ایرنا گفت: با توجه به افزایش نرخ حامل های انرژی، به طور طبیعی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی نیز باید افزایش یابد.
ˈمحمد دوستیˈ اظهار داشت: باید مبلغی را به عنوان کرایه از مسافران دریافت شود که برای رانندگان صرف اقتصادی برای تداوم فعالیت داشته باشد.
وی افزود: قبل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، درآمد رانندگان نسبت به هزینه های آنها پائین بود و هم اکنون با افزایش قیمت سوخت، درآمد اکثر رانندگان تکاپوی هزینه آنها را نمی کند.
یک راننده تاکسی نیز که معترض ثبات نرخ کرایه های حمل و نقل بود، گفت: راننده های تاکسی با وجود سختی های زیادی که روزانه متحمل می شوند، کمتر از یک کارگر درآمد دارند.
ˈاحمد علیزادهˈ تصریح کرد: تاکسیرانی جزو مشاغل سخت است و یک راننده تاکسی گاهش اوقات بیش از درآمد ماهیانه، هزینه استهلاک و نگهداری خودرو دارد و همه این مسائل باید در تعیین نرخ کرایه تاکسی ها تاثیرگذار باشد.
به گفته وی، در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها رانندگان ناوگان مسافربری بخصوص تاکسی داران با مشکلاتی در زمینه های افزایش قیمت سوخت و قطعات یدکی مواجه هستند.
در گفت و گوی گزارشگر ایرنا با کارشناسان حمل و نقل شهری شهرداری های چهارمحال و بختیاری اکثر این کارشناسان اذعان داشتند که هرگونه افزایش کرایه تاکسی درون شهری غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت های حمل و نقل مسافر و بار حق افزایش خودسرانه کرایه ها را به بهانه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ندارند.
ˈفریبرز کرمیˈ درگفت و گو با ایرنا افزود: اگرچه اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها آغاز شده و قیمت بنزین و گازوئیل افزایش یافته، ولی فعلا افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل برون شهری در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیست.
وی با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت در این ناوگان تا پایان اردیبهشت ماه جاری در کشور بعید به نظر می رسد، اظهار داشت: پس از این تاریخ اگر تغییری رخ دهد، قیمت های جدید اطلاع رسانی می شود.
به گفته وی، سال گذشته شش میلیون و 320 هزار مسافر در چهارمحال وبختیاری با ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شدند.
به گزارش ایرنا، چهار پایانه مسافری، 18 هزار راننده با 11 هزار دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در 46 شرکت باربری و 44 شرکت حمل مسافر چهارمحال وبختیاری فعالیت دارد.
7361/558/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن