تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلسم انتخاب استانداران لبنان بعداز یک دهه شکست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طلسم انتخاب استانداران لبنان بعداز یک دهه شکست بیروت – ایرنا – دولت لبنان در اقدامی که در بیش از یک دهه گذشته سابقه نداشته است، طلسم انتخاب استانداران در این کشور را شکست و استانداران 5 استان را انتخاب و معرفی کرد.


به گزارش ایرنا ، هیات دولت لبنان در جلسه خود که شب گذشته در قصر ریاست جمهوری ( بعبدا) و به ریاست « میشل سلیمان» رییس جمهوری و با حضور« تمام سلام» نخست وزیر و وزیران تشکیل شد، استانداران 5 استان این کشور را انتخاب و معرفی کرد.
« رمزی جریح» وزیر اطلاع رسانی لبنان با حضور در جمع خبرنگاران گفت که دولت لبنان با استعفای « ناصیف قلوش» استاندار سابق شمال لبنان که همزمان سرپرست استانداری بیروت هم بود، موافقت کرد.
اخیرا یک فیلم غیراخلاقی از قلوش در پایگاه های اجتماعی منتشر شد و بعداز آن استعفای او قوت گرفت و « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان هم گفته بود که به این اتهام رسیدگی می کند.
وزیر اطلاع رسانی لبنان استانداران جدید جبل لبنان ، بیروت ، عکار، شمال و بعلبک – هرمل را به ترتیب فواد فلیفل ، زیاد شبیب ، عماد لبکی، رمزی نهرا و بشیر خضر معرفی کرد.
وزیر کشور لبنان هم گفت که این استانداران جوان هستند و تمام تلاش خود را برای جبران کاستی های گذشته بکار خواهند گرفت.
وی این اقدام دوفت لبنان را یک « موفقیت بزرگ» و « پیروزی سیاسی» توصیف کرد که می تواند درهای دیگری را برروی حیات سیاسی لبنان بگشاید.
دولت لبنان همچنین با ساختن یک جاده جدید بین روستای لبنانی « الطفیل» که در درون خاک سوریه قرار دارد برای ارتباط آن به داخل خاک لبنان موافقت و بدین منظور 24 میلیون دلار اختصاص داد.
دولت لبنان برای حمایت از طرح امنیتی در این کشور موافقت کرد که نیروی امنیت داخلی لبنان 2500 نیروی جدید و نیروی امنیت عموی 500 بازجو و نیروی جدید استخدام کنند.
بدنبال اظهارات وزیران حزب الله در دولت در خصوص تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی به داخل خاک لبنان بویژه عدیسه ، حولا ، کفرکلا ، بلیدا و چشمه وزانی و دست اندازی جدید این رژیم به منابع آبی لبنان ، دولت این کشور ضمن محکوم کردن این اقدامات رژیم صهیونیستی ، مقرر کرد تا موضوع از طریق مراجع ذیربط بین المللی پیگیری و جلوی اینگونه تحرکات اسراییل گرفته شود.
براساس این گزارش ، میشل سلیمان در این جلسه خواستار انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان در جلسه آینده پارلمان لبنان شد و از روند تشکیل دو جلسه گذشته پارلمان ابراز ناخرسندی کرد.
وی به مذاکرات فلسطینی ها و توافق آشتی بین حماس و فتح اشاره و ابراز امیدواری کرد که موضع فلسطینی ها یکپارچه شود و همه آنها به ابتکار صلح عربی پایبند باشند.
رییس جمهوری لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد که بحران سوریه بزودی و از طریق راهکارهای سیاسی حل شود و صلح و آرامش به این کشور بازگردد و با اجرای دموکراسی همه طرف های سوری راضی و در اداره امور کشورشان شریک شوند.
میشل سلیمان به کمین اخیر گروه های مسلح علیه ارتش لبنان در ارتفاعات شهرک عرسال لبنان اشاره کرد و خواستار اجرای اقدامات مناسب برای طرد این عناصر مسلح و ادامه قاطع برنامه های ارتش در همه مناطق لبنان از جمله طرابلس شد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن