تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806960056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تندگویان: به شورای شهر انگ سیاسی کاری می‌زنند /بعید است محسن رضایی شهردار شود، قالیباف محکم ایستاده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تندگویان: به شورای شهر انگ سیاسی کاری می‌زنند /بعید است محسن رضایی شهردار شود، قالیباف محکم ایستاده است

تندگویان: به شورای شهر انگ سیاسی کاری می‌زنند /بعید است محسن رضایی شهردار شود، قالیباف محکم ایستاده است
سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبن شورای شهر چهارم می گوید اعضای شورا در مسیر تخصصی خود پیگیر مطالبات مردم هستند و درگیر سیاسی کاری و جناح بندی های سیاسی نشده اند.
به گزارش نامه نیوز، کنار هم نشستن اصولگرایان و اصلاح طلبان به نسبتی تقریبا مساوی در پارلمان شهری تهران، اگرچه قابل پیش بینی نبود، امری در نهایت این امر رخ داد تا برخلاف شورای سوم که 3 چهره اصلاح طلب در سکوت و انزوا طی روزگار کردند، اصلاح گرایان شورای شهر چهارم پررنگ تر و فعال تر ظاهر شوند. نشستن مسجدجامعی بر صندلی ریاست این شورا نیز فضا را برای چپ گرایان شورای شهر فراهم تر کرد.

شاید از همین روست که اصولگرایانی که در 10 سال گذشته قدرت شورای شهر تهران را در اختیار گرفته بودند، چندان موافق این فضای اصلاح طلبانه حرکت نمی کنند، آنگونه که برخی خبرها حکایت از برخی تلاش های پشت پرده برای بازگرداندن چمران بر کرسی ریاست دارد.

از سویی دیگر برخی خبرها بیانگر آن است که شهردار تهران چندان تعامل خوبی با شورای شهر چهارمی ها ندارد و احتمال کنار رفتن قالیباف از شهرداری تهران وجود دارد. خبرهایی که تاکنون صحت و سقم آن مشخص نشده است. در همین راستا محمدمهدی تندگویان، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز  در خصوص برخی انتقادات مبنی بر سیاسی شدن شورای شهر چهارم تهران، گفت: قبول ندارم که شورای شهر سیاسی شده باشد. هیچ اتفاقی نیفتاده که این موضوع از عملکرد شورا برداشت شود. متاسفانه هر جا کار علمی و تخصصی صورت می‌گیرد، از طرف افراد مختلف به نقد و چالش کشیده می‌شود. ساماندهی در چنین شرایطی سخت شده و در نتیجه انگ سیاسی بودن و سیاسی کاری به شورا زده می شود.

تندگویان با بیان اینکه عملکرد شورا کاملا قابل رصد است، افزود: اگر حجم خبرهای تولیدی شورای دوم و سوم را با شورای چهارم مقایسه کنید خواهید دید که تفاوت فاحشی میان آنها وجود دارد. تمام فعالیت‌های شورا در قالب خبر درج می‌شود که شاید هفتگی به بیش از 100 مورد برسد. اعضای شورا پیگر مطالبات مردمند و با توجه به تخصص‌های خود در مسائل مختلف وارد می‌شود.

وی با اشاره به برخی انتقادات مطرح شده از سوی مسجدجامعی نسبت به شهردار تهران، اظهار داشت: این صحبت های رییس شورا به معنای مخالفت با شهردار تهران نیست. این موضوع در واقع تذکر به حق و به جای همه اعضای شورا به شهرداری تهران به دلیل مساله ای بود که در روز افتتاح خط مترو اتفاق افتاد. اگر همین سخنان را اقای طلایی می گفت برچسب سیاسی بودن برآن زده نمی شد ولی چون اقای مسجدجامعی گفته افراد برداشت سیاسی بودن از آن می کنند. این سخنان تذکرات دو نهاد است و به معنای جناح بندی در شورا نیست.

این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر گفت: دیدگاه همه اعضای شورا آن است که زمان این افتتاح باید به روزهای تعطیلی شورا موکول می‌شد. زمان این جلسات ثابت و شهرداری کاملا در جریان است. اما قطعا آقای قالیباف در جریان این موضوع نبوده و برنامه‌ریزان زمان نامناسبی را انتخاب کرده‌اند.

وی درباره برخی زمزمه ها درخصوص تحرک اصولگرایان شورای شهر برای بازگرداندن چمران به کرسی ریاست شورای شهر تهران، تصریح کرد: تا انتخابات شورای شهر یک سال مانده است. احتمالا چمران کاندید می‌شود اما شخصا ترجیح می‌دهم زیاد وارد این مباحث نشوم چرا که شورا را سیاسی می‌کند.

تندگویان عملکرد مسجدجامعی در شورای شهر را مثبت ارزیابی کرد و افزود:  عملکرد مسجدجامعی تا الان خوب بوده و اگر شهرداری هم با این موضوع مشکلی نداشته باشد مسجدجامعی می‌تواند در این سمت باقی بماند. مگر آنکه بخواهند شورا یک دست و یک نواخت شود که در آن صورت شرایط فرق می‌کند.

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان در ادامه مدیریت مسجدجامعی را در شورای شهر مورد تائید قرار داد و گفت: نیمه دوم سال گذشته شورای شهر روزهای پرکاری داشت. درگیری انتخاب رئیس شورای شهر و تعیین بودجه بودیم. همه کارها باید به سرعت انجام می‌شد. اما در جمع‌بندی از نظر مدیریتی ایشان به خوبی از عهده کار برآمدند. احترام به اعضا و برخورد مناسب با افراد به دور از در نظر گرفتن جناح‌ها و سلیقه‌ها از جمله ویژگی‌های مثبت مسجدجامعی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قالیباف را نه می‌توان اصولگرا و نه اصلاح‌طلب دانست، ادامه داد: فضای سیاسی بر شورا حاکم نیست، نسبت به عملکرد شهردار هم در برخی موارد همه ناراضی یا راضی هستند. به عنوان نمونه در مسئله آتش‌نشانی همه موضع گرفتند که چرا شهرداری عذرخواهی مناسبی از مردم نکرده است یا در مسئله واژگونی اتوبوس نیز نسبت به عملکرد شهرداری نارضایتی وجود داشت. زمانی که مصلحت شهر و مردم در میان است، هر دو جناح شورا در یک جهت موضع‌گیری دارند.

وی درخصوص احتمال جایگزینی محسن رضایی به جای محمدباقر قالیباف نیز گفت: کاملا بعید می‌دانم. قالیباف محکم در این 4 سال خواهد ماند مگر آنکه اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای بیفتد و ماجرا عوض شود.

عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو از مطبوعات گله کرد و گفت: زمانی که اصولگرایان بر مسند می‌نشینند، خبرنگاران اصولگرا با آنها هم‌نوا شده و اصلاح‌طلبان نیز به حاشیه رانده می‌شوند اما با روی کار آمدن اصلاح‌طلبان همواره نقد و اعتراض وجود دارد و هیچ جمع‌بندی مثبتی در گفته‌ها دیده نمی‌شود. مطبوعات در واقع به چیزهایی دامن می‌زنند که صحت و سقم ندارد و سعی می‌کنند با سیاسی نشان دادن شورا، آن را به حاشیه هدایت کنند.





1393/2/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن