تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815273998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش بی اعتمادی آلمانی ها به دولت آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش بی اعتمادی آلمانی ها به دولت آمریکا برلین - ایرنا - درحالی که صدر اعظم آلمان به دعوت رسمی باراک اوباما به واشنگتن سفر کرده وسرگرم انجام دیدارهای سیاسی ودیپلماتیک خود دراین کشور است، نظرسنجی های انجام شده از شهروندان آلمانی از افزایش بی اعتمادی ژرمن ها به سیاست های کاخ سفید و مایوس شدن آنها از اوباما حکایت دارد.


به گزارش ایرنا، درهمه پرسی انجام شده به سفارش روزنامه آلمانی بیلد دراین رابطه با اشاره به سفر آنگلا مرکل به واشنگتن وارزیابی میزان تحقق انتظارات ازاین سفر انجام شده این نتیجه بدست آمده که بیش از نیمی از مردم آلمان از اوباما مأیوس شده اند.
براساس یافته های حاصل ازاین همه پرسی که ازسوی موسسه نظر سنجی اینسا ( INSA) انجام شده ، از هر دو آلمانی، یک نفر ازکار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ناراضی است وبدین ترتیب میزان محبوبیت اوباما نزد مردم آلمان به شدت کاهش یافته است.
براساس این گزارش ، 52 درصد شرکت کنندگان در این همه پرسی از رییس جمهوری آمریکا مأیوس شده اند و51 درصد نیزمعتقدند که رابطه میان برلین و واشنگتن در دوره فعالیت اوباما بدتر شده است.
با وجود این همچنان برای بیش از نیمی ازشرکت کنندگان (53 درصد)، آمریکا هنوز نزدیک ترین هم پیمان آلمان است و بیشترین هواداران اوباما را طرفداران احزاب حاکم دموکرات / سوسیال مسیحی (CDU/CSU) ( حزب مرکل) تشکیل می دهند.
با وجود انتقادات مطرح نسبت به سیاست های رییس جمهوری آمریکا در بین مردم آلمان،اوباما در نظر اکثریت شرکت کنندگان، قوی ترین سیاستمدار جهان (41 درصد) پس از ولادیمیر پوتین (19 درصد) به شمار می رود و تنها از نظر 6 درصد شرکت کنندگان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، قوی تر از اوباماست.
درهمین رابطه هفته نامه دی سایت با اشاره به سفر صدر اعظم آلمان به آمریکا، نوشت: آنگلا مرکل در این سفر گفت وگو های دشواری را با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در پیش رو دارد.
این نشریه آلمانی ازبحران اوکراین و تصمیم گیری برای افزایش تحریم ها علیه روسیه، رسوایی NSA که موجب افزایش بی اعتمادی آلمانی ها به آمریکا شده و همچنین قرارداد تجارت آزاد به عنوان اصلی ترین موضوعات مورد بحث درگفت وگوهای مرکل با اوباما در کاخ سفید نام برده اند.
به نوشته این روزنامه هدف از دیدار کوتاه مرکل از آمریکا و ملاقات با اوباما، آرام کردن جو حاکم بر روابط دو کشور پس از رسوایی شنود مکالمات توسط سرویس مخفی آمریکایی NSA است.
اروپام** 1701**536
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن