تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819516305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیربنای اقتصاد مقاومتی در فرهنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زیربنای اقتصاد مقاومتی در فرهنگ است
کد خبر: ۳۹۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵ - 02 May 2014


رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته نیست دولتی که کارش را در سخت ترین شرایط آغاز کرده آماج تخریب ها و فشارها قرار بدهیم و مرتب برای آن حاشیه سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل ازایرنا؛رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درباره سخنان اخیر رییس جمهوری درباره اقدام برخی جریان ها در تخریب دولت با استفاده از عنوان مردم و پول مردم و با نام انتقاد افزود: د رمواجهه با دولتی که تازه کارش را شروع کرده حداقل انصاف و دینداری این است که فرصت کار در شرایط آرام را به آن بدهیم چرا که مشکلاتی که این دولت با آن مواجه بوده آنقدر زیاد است که سنگ اندازی در مقابل آن خیانت به کشور است.

جلالی تصریح کرد: امروز مسایل بسیار بزرگی پیش رو داریم که باید دست در دست هم برای برون رفت از آنها دولت را یاری کنیم و کشور را به سمت توسعه پیش ببریم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری رشد منفی اقتصادی و تورم بالا و بیکاری و مشکلات معیشتی مردم که بخش زیادی از آنها میراث دولت گذشته اظهار داشت: این معضلات باید به دست این دولت رفع شود و روندهای غلط گذشته اصلاح شود؛ لذا باید به دولت فرصت داد و مسیر توسعه کشور را فراهم کرد.

جلالی خاطرنشان کرد: راه انداختن دعواهای بی حاصل تاکنون نتیجه ای برای مردم نداشته است و حاصل آن همین چیزی است که در حال حاضر آن را مشاهده می کنیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: ما کشوری هستیم با سرمایه های بیکران و آنها را باید تبدیل به فعل کنیم و در این راستا نیازمند فکر و ایده ایم. نیازمند آرامش و آسایش هستیم و بر همین مبنا باید آرامش فکری در کشور ایجاد کنیم.

رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: اینکه بخش زیادی از فکرعده ای برای تخریب و عده ای دیگر برای پیشگیری از کارهای تخریبی بگذرد، اصلا به نفع کشور نیست و بخش زیادی از انرژی کشور را هدر می دهد.

جلالی اظهار داشت: این رفتارها دلسوزی برای کشور نیست. ما معتقدیم باید این حاشیه سازیها را کنار گذاشت و به متن پرداخت. معنای این حرف البته این نیست که دولتها باید مصون از نقد باشند اما نقد باید سازنده و دلسوزانه باشد.

وی تاکید کرد: هر دولتی قابل نقد است ولی باید مسیر آن را با انصاف و کلان نگری و دور اندیشی، ریل گذاری کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا رییس جمهوری در کنار اقتصاد مقاومتی از لزوم رفتن به سمت فرهنگ مقاومتی هم یاد کردند و یکی از نتایج آن را وحدت ملی دانستند؟ گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند امسال سال اقتصاد و فرهنگ است. زیربنای اقتصاد مقاومتی و رهایی از مشکلات در فرهنگ است. اگر فرهنگی به سمت تفرقه، شایعه پراکنی و به سمت دروغ پردازی یا به سمت توجیه وسیله به بهانه رسیدن به هدف برود، اقتصاد آن هم علاج نخواهد شد و حماسه اقتصادی هم تحقق نخواهد یافت.

جلالی تصریح کرد: اگر فرهنگ را به سمتی ببریم که با استفاده از زیرساخت های معنوی و دینی و انسانی همدیگر را تحمل کنیم و منافع ملی را بر منافع شخصی رجحان دهیم این فرهنگ می تواند زیرساخت های اقتصاد را محقق کند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس افزود: اگر فرهنگ مبتنی بر انصاف، مدارا، ارزش های انسانی و وجدان کاری را تقویت کنیم حتما می توانیم سمت و سوی اقتصادی مناسبی هم به آن بدهیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن