تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820787479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کميته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتي در قم تشکيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۶ب.ظ)
کميته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتي در قم تشکيل شد کميته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتي با هدف تبيين راهکارهاي عملياتي شدن شعار سال در حوزه فرهنگ و اقتصاد در قم تشکيل شد.
به گزارش خبرگزاري موج، کميته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتي با هدف تعيين سند توسعه استان و تبيين راهکارهاي عملياتي شدن شعار سال در حوزه فرهنگ و اقتصاد تشکيل و اولين جلسه خود را به رياست محمدرضا فلاح زاده مشاور عالي استاندار قم، دبيري حجت الاسلام والمسلمين عبدالرضا ايزدپناه مشاور وزير و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم و با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي فرهنگي استان و کارشناسان در سالن جلسات استانداري قم برگزار کرد.
مشاور عالي استاندار قم در ابتداي اين نشست در سخناني بر ضرورت برنامه‌ريزي و فرهنگ‌سازي براي عملياتي شدن شعار سال يعني اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي تأکيد کرد و گفت: لازم است شوراي عالي وزارت کشور، مجلس شوراي اسلامي و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري براي تعيين سياست‌هاي کلي فرهنگ سازي اقتصاد مقاومتي وارد عمل شوند.
فلاح‌زاده بررسي و شناسايي آسيب ها را مقدمه رسيدن به راهکارها عنوان کرد و افزود: با تشکيل جلسات متعدد اين شورا و استفاده از نظرات فعالان فرهنگي، سند توسعه استان تنظيم مي‌شود تا نقشه راهي براي فرهنگ‌سازي شعار سال باشد.
وي با بيان اينکه در اين جلسات موانع مسير پيش‌رو، شناسايي و جمع‌آوري مي‌شود، ادامه داد: بايد در ابتدا نقش دستگاه‌هاي اجرايي و فرهنگي مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، صدا و سيما، سازمان تبليغات اسلامي، دفتر تبليغات اسلامي و ديگر دستگاه هاي مرتبط در اين امر مشخص شده تا پس از تعيين راهکارها، تعليم و تعلم را براي فرهنگ‌سازي شعار سال در دستور کار قرار دهيم.
در ادامه اين جلسه، حجت الاسلام والمسلمين ايزدپناه که دبيري اين شورا را عهده‌دار است در سخناني، تشکيل اين جلسه در روز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را به فال نيک دانست و اظهار اميدواري کرد: بزودي شاهد ثمرات هم انديشي نمايندگان دستگاه‌هاي فرهنگي استان، کارشناسان، صاحب نظران و نخبگان فرهنگي در اين شورا باشيم.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، فرهنگ و اقتصاد را موضوعي پيچيده و اساسي برشمرد و گفت: در اين مقوله بايد از پايه و اساس شروع کنيم، به همين منظور بايد در ابتدا پرسش‌هاي حول محور نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتي جمع آوري شده تا از اين پرسش‌ها نظام موضوعات تدوين شده و پس از آن اولويت ها تعيين شود.
وي با بيان اينکه در تعيين اولويت ها بايد کارکرد آنها را در صحنه عينيت و عمل ببينيم، اضافه کرد: با اين روش، اولويت‌ها مشخص مي‌شوند و مي‌توانيم ببينيم که کدام موضوع اولويت دار پس از اجرايي شدن، راهگشاي ديگر مسائل مي‌شود.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين افزود: پس از تعيين اولويت ها بسته اجرايي هر موضوع را تدوين کنيم تا دستگاه يا دستگاه هاي مرتبط با آن مامور اجراي آن شوند.
در ادامه اين نشست، حاضرين در جلسه و اعضاي اين کميته به بيان ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود پرداختند که از جمله اين نظرات، لزوم تعيين شاخص‌هاي فرهنگي استان بود که توسط حامد حجتي معاون فرهنگي هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم مطرح شد.
وي بر لزوم تعيين حداقل 10 شاخص فرهنگي در استان قم تأکيد کرد و اظهار داشت: شاخص‌هاي فرهنگي مانند حوزه علميه و کتابخانه‌ها و... در توسعه و تعيين شاخص ها مي‌توانند کمک بسزايي داشته باشند.
حجتي همچنين تفکيک فعاليت‌هاي سطحي فرهنگي از فعاليت‌هاي فرهنگي موثر را ضروري دانست و افزود: با اين روش، کارهاي عميق فرهنگي از امور لحظه‌اي جدا مي‌شوند.
گفتني است در پايان اين جلسه، مقرر شد اعضاي کميته نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتي، نظرات و پيشنهادات راهبردي و کاربردي خود را پس از بررسي و دقت نظر براي طرح در جلسه بعدي به رئيس کميته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم ارسال کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن