تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803230798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لغو افزایش قیمت سیمان/افزایش 10 درصدی قیمت خودرو/ ارسال دعوت‌نامه تیبا2 تا خرداد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تکرار/ صنعت در هفته‌ای که گذشت
لغو افزایش قیمت سیمان/افزایش 10 درصدی قیمت خودرو/ ارسال دعوت‌نامه تیبا2 تا خرداد
اعلام شرایط جدید پیش‌فروش خودرو، سیمان تا خرداد به قیمت سال 92 عرضه می‌شود، ارسال دعوت‌نامه تیبا2 در نیمه دوم اردیبشهت، افزایش 10 درصدی قیمت خودرو پس از تخصیص ارز مبادله‌ای و افزایش 120 تا 150 تومانی هزینه تولید فولاد از مهم‌ترین اخبار این هفته حوزه صنعت بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاارن،‌مهم‌ترین اخبار حوزه صنعت از 6 تا 11 اردیبهشت‌ماه به شرح زیر است:

اعلام شرایط جدید پیش‌فروش خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت ذیل "اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو" علاوه بر تعیین ضوابط و شرایط فروش خودرو شرایط پیش فروش خودروها را نیز تعیین کرده است. 

سیمان تا خرداد به قیمت سال 92 عرضه می‌شود

جعفر سرقینی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درخصوص برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت سیمان تا 22 درصد اظهار داشت: هم اکنون وزارت‌خانه هیچ ابلاغی را دراین خصوص صادر نکرده است، از این رو سیمان تا پایان خرداد ماه به قیمت سال گذشته باید عرضه شود وهر اقدامی غیر از این خلاف قانون خواهد بود.
 
سرقینی ادامه داد: اول تیرماه سال جاری درخصوص بهای سیمان با انجمن مربوطه به توافق خواهیم رسید.

ارسال دعوت‌نامه تیبا2 در نیمه دوم اردیبشهت

محمدعلی قادری معاون بازاریابی و فروش سایپا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص برخی شایعات مبنی بر "کاهش تولید خودرو تیبا2" اظهار داشت: هم اکنون این خودرو در حال تولید است و ما مشکلی در تولید این محصول نداریم،‌ به مشتریان قول می دهیم در نیمه دوم اردیبهشت و هفته اول خرداد ماه سال جاری دعوت نامه تحویل تیبا2 را ارسال کنیم.

افزایش 10 درصدی قیمت خودرو پس از تخصیص ارز مبادله‌ای

محمدرضا نجفی‌منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته پیش‌بینی شده بود قیمت خودرو برای امسال به میزان 30 درصد افزایش یابد.
 
وی افزود: اما پس از تزریق ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو این 30 درصد به 10 درصد تقلیل می‌یابد، بنابراین امسال باید منتظر افزایش 10 درصدی قیمت خودرو باشیم.

لیزینگ‌هایی که تنها پول دریافت می‌کنند

این هفته باشگاه خبرنگاران در خصوص لیزینگ‌هایی که در سال‌های اخیر تنها موجب افزایش پرونده‌های شعب قضایی به دلایلی همچون کلاهبرداری و متواری شدن مدیران عامل این مجموعه‌ها و متضرر شدن هزاران نفر شده است، موضوعی که مشخص نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت،‌منتشر کرد.

71 درصد تعطیلی واحدها بین سال85 تا 92 بود

سیدمحمدعلی سید ابریشمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با اشاره به اینکه 71 درصد تعطیلی واحدها بین سال85 تا 92 بوده است افزود: عمده دلایل تعطیلی این واحدها تامین مواد اولیه، نبود نقدینگی، نبودبازار، اختلاف شرکا بوده است که در این میان 3700 واحد به دلیل نبود نقدینگی تعطیل شده اند.
 
وی تصریح کرد: حدود 840 واحد شهرک‌های صنعتی توسط بانک‌ها تملک شده‌اند که از این تعداد حدود 700 واحد کاملاً متوقف گشته اند به گفته‌ وی 97 هزار نفر از تعطیلی این واحدها بیکار شده‌اند.

افزایش 120 تا 150 تومانی هزینه تولید فولاد

بهادر احرامیان با عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها در صنعت فولاد با شیب ملایم بوده است اظهار داشت: درصورت استفاده از آهن اسفنجی در تولید فولاد هزینه تولید 120 تا 150 تومان افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه بازار فولاد ایران یک بازار آزاد و رقابتی است، ‌تصریح کرد: تولیدکنندگان نمی‌توانند فشار افزایش هزینه تولید را به مصرف‌کننده انتقال دهند، چرا  که در این صورت فولاد وارداتی، جایگزین فولاد داخلی در سبد مصرفی خریداران خواهد شد.

مصوبات معدنی دولت هنوز ابلاغ نشده/ سنگ‌آهن در شورای اقتصاد

مهدی کرباسیان رییس هیئت عامل ایمیدرو به وضعیت قیمت سنگ آهن اشاره کرد وگفت: پیشنهاداتی را برای عوارض صادرات و قیمت سنگ آهن مطرح کرده‌ایم که در دستور کار شورای اقتصاد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز مصوبات مشخص دولت در رابطه با معدن و صنایع معدنی ابلاغ نشده است افزود: جلسات مکرری در دولت و وزارت صنعت در این رابطه برگزار شده است که طرح‌های مختلفی نیز ارائه شد ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

بسته جامع راهبردی صنعت خودرو تدوین شود

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت، گفت:برای مهار گرانی خودرو باید یک بسته جامع مدون تدوین کنیم.

وی افزود: این بسته باید شامل تخصیص ارز مبادله‌ای با شرایط مذکور، اختصاص تسهیلات مالی کافی، تخصیص یارانه بخش صنعت، کاهش قیمت مواد اولیه داخلی، معافیت صنعت خودرو از پرداخت‌های دولتی همچون مالیات بر ارزش افزوده و رفع قوانین مخل تولید باشد.

قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی تا 20اردیبهشت‌ماه

علی علیلو رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص ارائه گزارش تحقیق از خودروسازی کشور به مجلس، اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی پس از شروع کار مجلس در کمیسیون اختصاصی قرائت می‌شود و سپس تا بیستم اردیبهشت ماه این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن