تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820993073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرازی : نگاه فناورانه به حوزه علوم شناختی کشور ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خرازی : نگاه فناورانه به حوزه علوم شناختی کشور ضروری است کرج- ایرنا- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور تاکید کرد: داشتن نگاه خدماتی و فناورانه به حوزه علوم شناختی در کشور ضروری است.


به گزارش ایرنا، ˈ سیدکمال خرازی ˈ روز پنج شنبه درحاشیه بازدید از مرکز تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه خوارزمی درکرج افزود: براین اساس، ˈمطالعات پایهˈ در ستاد توسعه علوم شناختی کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی اظهارکرد: پس از مطالعات پایه ، مراحل عملیاتی و اجرایی علوم شناختی در این ستاد پی ریزی می شود.
خرازی با اشاره به اینکه تمام زیر مجموعه های رشته علوم شناختی در جامعه کاربرد دارد، افزود: توسعه علوم شناختی موجب تقویت روابط انسانی و تغییر در سیاست های اجتماعی می شود.
دبیر ستاد توسعه علوم وفناوریهای شناختی کشوریادآور شد: علوم شناختی یک دانش جدید است و اکنون در جهان، توسعه این حوزه مورد توجه ویژه قراردارد.
وی گفت: مغز ارزشمندترین هدیه الهی است و اگر بتوانیم از چگونگی کار آن شناخت دقیقی پیدا کنیم، به طور حتم شناخت ما از انسان ها بهتر خواهد شد.
خرازی افزود: هم اکنون رقابت های شدیدی برای دستیابی به علم شناختی در کشورهای مختلف وجود دارد و دراین بخش برای توسعه ابزارهای تحقیقاتی در جهت رفع مشکلات مردم سرمایه گذاری های کلانی می شود.
وی یادآور شد: علوم شناختی در کنار نانو و هوا و فضا در اولویت نخست نقشه جامع علمی کشور قرار گرفته است.
*** تربیت نیروی انسانی درسطح ملی از اهمیت بالایی برخوردار است
خرازی ، دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کم توجهی به تربیت معلم در کشور افزود: اگر نیروی انسانی توانمند، محقق و کارآفرین تربیت شود ، در آن صورت می توانیم شاهد توسعه علم در کشور باشیم.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته تاکنون ، وزارت آموزش و پرورش کشور به تربیت معلم آنطور که نیاز کشوربوده، توجه نکرده است .
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی کشور افزود: آموزش در دانشگاه به معنای تربیت معلم و تولید علم است، لذا درمراکز دانشگاهی و تربیتی باید تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآورشد: اکنون در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، رشته های مختلف زیر مجموعه علوم شناختی درسطح کارشناسی ارشد و دکتری تعریف شده است.
*** تبادل همکاری علمی دانشجویی با کشورهای مختلف جهان
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی کشور گفت:اکنون زمینه همکاری استاد و دانشجو و تبادل علمی بین این ستاد و مراکز دانشگاهی جهان فراهم است.
وی افزود: ستاد این امکان را فراهم کرده است که با مبادله استاد و دانشجو بتواند از امکانات و پیشرفت های دیگر کشور ها استفاده کند.
خرازی با اشاره به قدمت دانشگاه خوارزمی گفت : امیدواریم با حمایت ستاد، شاهد پیشرفت علمی و کاربردی این دانشگاه در حوزه علوم شناختی باشیم .
دبیر ستاد علوم و فناوریهای شناختی کشوراز مرکز تکثیرو پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه خوارزمی بازدید کرد.
دانشگاه خوارزمی با 11 دانشکده ، چهارموسسه تحقیقاتی ، چهار پژوهشکده ، دو قطب علمی و دو پردیس بین المللی دانشگاهی در تهران وکرج فعال است.
اکنون 12 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند که تعدادی از آنان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.
ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
علوم شناختی یکی از دانش های نو است که در کنار نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات مجموعه دانش های همگرا نام گرفته اند، تشکیل می دهند.
این رشته از زیرمجموعه های علم اعصاب، روان شناسی، زبان شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن تشکیل شده و کاربرد وسیعی در رشته های فرعی مانند پزشکی، آموزش و پرورش، جامعه شناسی، سیاست، علوم اطلاعات، ارتباطات و رسانه های گروهی، مهندسی پزشکی، مهندسی فرمان و کنترل و حتی علوم دفاعی و جنگ پیدا کرده است.
مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاههای بسیاری به تحقیق در زمینه علوم شناختی اشتغال دارند و در تلاشند تا راز بزرگترین سرمایه آدمی یعنی مغز و ذهن را کشف کنند و کارکردهای آن را به عنوان عالی ترین و پیچیده ترین ودیعه الهی بشناسند.ک/2
7421/ 691/ 1539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن