تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818900175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حداقل دستمزد جديد چه مي توان خريد؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۴۴ق.ظ)
افزايش 30 درصدي دستمزد کارگران در ونزوئلا با حداقل دستمزد جديد چه مي توان خريد؟ تورم ونزوئلا در حال حاضر به مثال اصلي واحدهاي دانشگاهي اقتصاد در تمام دنيا بدل گشته است.رئيس جمهور اين کشور به تازگي از افزايش 30 درصدي دستمزد پايه کارگران خبر داده بود؛ اما آيا چنين مبلغي براي زندگي مردم کافي است؟
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، با اعلام رسمي نيکلاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا ، حداقل دستمزد روزانه کارگران 141.71 بوليوار تعيين شد. ميزان درآمدي که به سبب گراني شديد در اين کشور کمترين توان خريد ممکنه را در پي خواهد داشت.به عنوان مثال، با چنين دستمزد روزانه اي ميتوان يک شانه تخم مرغ و يک شيشه شير خريد.
در فروشگاه هاي اين کشور دو جمله «گران شده» و «موجود نداريم» به عنوان دو جمله کليدي و تکراري به کرات شنيده مي شود.
تورم ونزوئلا بر اساس آمارهاي رسمي در فروردين ماه امسال به 59.4درصد رسيد. نکته اي که دولت را مجبور به بازبيني مصوبات قبلي در باب دستمزد ها مي کند. عدم ثبات در قيمت ارز نکته اي کليدي در اين ماجراست.
پايه حقوق ماهيانه يک کارمند در ونزوئلا مبلغ 4251 بوليوار است، مبلغي که مي تواند بين 85 تا 675 دلار باشد! عدم ثبات در ارزهاي خارجي سبب ساز چنين امري است و قيمت يک دلار در يک ماه ممکن است تا 800درصد در نوسان باشد. بدين ترتيب با حقوق يک ماهه مي توان يک جفت کفش مرغوب گرفت و يا ممکن است بتوان نزديک به يکصد کيلوگرم گوشت خريداري کرد.
منتقدان دولت اين سياست عرضه مستقيم پول با افزايش 30 درصدي دستمزدها را نه چاره کار که سبب ساز افزايش تورم مي دانند. سياستي نمايشي که از زمان دولت قبل آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.
بر اساس اعلام رسمي موسسه ملي آمار ونزوئلا، حداقل حقوق مورد نياز براي تامين غذاي پايه يک خانواده 4 نفري حدود 3730 بوليوار است. چنين مبلغي براي غذاي متوسط به بالا حدود 7460 بوليوار خواهد شد.
اين درحالي است که نزيديک به 50 درصد از کارگران ونزوئلايي تنها با همين حداقل دستمزد زندگي خود را مي گردانند.
بر اساس برآورد سازمان هاي رسمي ، حداقل دستمزد مورد نياز براي تامين (صرفا) غذاي کامل براي يک خانواده، 9986بوليوار است. اين برآورد البته مربوط به فروردين ماه است و افزايش قيمت ها در ماه ارديبهشت قطعا حساب ديگري طلب مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن