تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804681719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهتمام ویژه دولت و رییس جمهوری به حل مشکلات حوزه سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر بهداشت تاکید کرد: اهتمام ویژه دولت و رییس جمهوری به حل مشکلات حوزه سلامت قم - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم در حوزه سلامت مشکلات فراوانی دارند اما دولت و شخص رییس جمهوری اهتمام ویژه ای نسبت به حل این مشکلات دارند.


به گزارش ایرنا، ˈسید حسن قاضی زاده هاشمیˈ چهارشنبه شب در بازدید از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و دیدار با آیت الله ˈمحمد جواد فاضل لنکرانیˈ رییس این مرکز، افزود: بخش سلامت، یکی از اولویت های دولت یازدهم است در حالی که در گذشته اولویت نهم تا دهم در اعتبارات بوده است و مجلس شورای اسلامی در پیش بینی اعتبارات سال 93 نسبت به سال قبل نگاه متفاوت تری داشته است.
وزیر بهداشت گفت: عقب ماندگی های بسیاری در حوزه بهداشت ودرمان داریم و یکی از عمده مشکلات مردم این است که در یک بیماری صعب العلاج شاهد بیمه موثری برای حمایت از مردم نیستیم و از آرزوهای همه ما آن است که یک بیمه یکپارچه و قوی داشته باشیم.
وی افزود: هر سال تعداد قابل توجهی از مردم به دلیل مشکلات در تامین هزینه های درمان زیر خط فقر می افتند و حتی باید 40 درصد درآمد خود را صرف هزینه های درمان کنند.
وی ابراز داشت: دولت اسلامی وظیفه حمایت از مردم در درمان را دارد و امیدواریم اجرای سیاست های کلی سلامت که توسط رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال اعلام شد طلیعه ای باشد که مردم در سختی ها و گرفتاری ها از حمایت های دولت بهره مند شوند.
هاشمی گفت: در استان قم انتظار آن است که با توجه به وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه، از امکانات و خدمات ویژه ای برخوردار باشیم چرا که شهر قم می تواند تابلویی از توجه جمهوری اسلامی به مردم و مشکلات مردم در حوزه سلامت باشد.
وی بیان داشت: مشکلات در حوزه سلامت در قم کم نیست و امیدواریم با کمک و راهنمایی علما و مراجع تقلید در دولت یازدهم کمک های موثری به بهبود زیرساخت های بهداشت و درمان صورت گیرد.
وزیر بهداشت افزود: بسیاری از شیعیان جهان به قم می آیند و این شهر هم چنان که در علوم دینی نمونه است باید در پزشکی نیز بتواند افراد توانمندی را تربیت کند.
وی ادامه داد: فرصتی که در قم وجود دارد، بسیار مغتنم است و اگر در کشور بخواهد دانشگاه بین المللی در علوم پزشکی داشته باشد بهترین مکان برای احداث آن شهر قم است گرچه تا رسیدن به این آرزو کمی فاصله داریم.

** فرهنگ باروری با بخشنامه تغییر نمی کند
هاشمی افزود: طی بیش از 20 سال پرسنل درمانی کشور برای پیشگیری از بارداری تربیت شدند و در بحث جمعیت نیز هدف بازدارندگی وجود داشت به طوری که تعداد این پرسنل بالغ بر 35 هزار نفر در کل کشور بود.
وی بیان داشت: در دو دهه در کشور تلاش شد که به مردم آموزش های پیشگیری داده شود، اکنون با بخشنامه نمی شود فکر آن ها را تغییر داد و نیاز است بدون تبلیغات و بدون سر و صدا اقدام به فرهنگ سازی کنیم.
وی افزود: باید پیش از پایان دولت این مسیر را تغییر بدهیم و برکات آن حاصل شود. مردم کم کم به این باور می رسند که کنترل جمعیت امری ضد امنیتی و نادرست بوده است.
وزیر بهداشت ادامه داد: علاوه بر شرع از نظر منافع ملی ضرورت دارد که جمعیت کنترل نشود و روش های تشویقی پیش بینی شده است و در نظر داریم در دو سال آینده تسهیلات زایمانی در نقاط مختلف ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: حدود سه میلیون نفر نابارور در کشور داریم که از نظر پزشکی روش ها و فرصت هایی وجود دارد که می توان به آن ها کمک کرد که از فرزند بهره مند شوند.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه های ما توجه به زوج های نابارور است که بی توجهی به آن ها آثار اجتماعی نامناسبی خواهد داشت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه شب وارد قم شد.
وی در این سفر که تا پنجشنبه شب ادامه می یابد با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی هم چنین از برخی مراکز درمانی و آموزشی قم بازدید خواهد کرد و در جلسات مشترکی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت می کند. ک/3
7408 / 380/ 3404
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن