تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820549003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اراک مشمول عوارض زیست محیطی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اراک مشمول عوارض زیست محیطی شد اراک- ایرنا- معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: اراک به عنوان یکی از شهرهای آلوده مشمول عوارض زیست محیطی از محل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شد.


ˈ سعید متصدی ˈ روز چهارشنبه در کارگروه کاهش آلودگی شهر اراک افزود: بر اساس بند (ه) تبصره 21 قانون بودجه سال 93 شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، از عوارض زیست محیطی ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بهره مند می شوند و اراک هم به دلیل آلودگی هوا و به رغم اینکه جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر دارد از این عوارض بر خوردار خواهد شد.
وی، مبلغ عوارض زیست محیطی در کشور را 11 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار به حوزه هایی از جمله توسعه حمل و نقل عمومی، رسیدگی به وضعیت خودروهای فرسوده، تعویض کاتالیست های خودروهای عمومی، تجهیز، بازسازی و نوسازی صنایع صرف می شود.
متصدی، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تمام توان از برنامه کاهش آلودگی در شهر اراک حمایت خواهد کرد.
وی از تصویب طرح راهکارهای اجرایی کاهش آلودگی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: این طرح دارای هشت محور اصلی سوخت خودروهای فرسوده، نو و در حال کار، حمل و نقل عمومی، صنایع و زیرساخت های این حوزه است وتمامی مسئولیت ها، اعتبارات و زما ن بندی اجرای برنامه تعیین و تدوین شده و با فوریت ابلاغ می شود.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص شرکت معدنی املاح ایران که درحاشیه تالاب میقان اراک فعال است، گفت: اگر اقداماتی درخصوص ارزیابی و پایش زیست محیطی توسط شرکت دنبال می شود به این معنا نیست که این شرکت به هیچ عنوان آلایندگی ندارد.
متصدی افزود: شرکت املاح معدنی ایران باید تا یک ماه آینده تمامی برنامه های لازم برای کاهش آلودگی هوا، پس آبهای محیطی و گرد و غبار حاصل از فعالیت این شرکت در تالاب میقان را مشخص کند و در این مدت برنامه ها را به سازمان محیط زیست ارائه کند تا این سازمان برای ادامه فعالیت یا تعطیلی آن تصمیم گیری کند.
وی تصریح کرد: این شرکت درباره وضعیت آلودگی، پایش و کنترل آن اکنون برنامه ای ارائه نداده و باتوجه به شرایط حساس معدن و همچنین تالاب میقان اراک اگر اجازه بهره برداری از این شرکت ادامه داشته باشد باید شرایط سخت و حفاظتی برای فعالیتش تعیین شود و ملاحظات زیست محیطی، مکانیزم و راهکار کاهش اثرات آلودگی را نیز رعایت کند.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شرکت املاح معدنی ایران به مدت 10 روز باید شخصیت حقوقی خود را به استان معرفی کند در غیر این صورت نمی تواند در استان فعالیت کند.
ˈمحمد حسین مقیمیˈ افزود: شرکت املاح معدنی ایران نیز باید مانند دیگر شرکت ها در استان ثبت و عوارض رفع آلودگی حاصل از فعالیت آن به شهرداری پرداخت شود.
وی ادامه داد: گاز سوز کردن کوره های آجر پزی که به دلیل مشکلات اجتماعی متوقف شده است باید بر اساس کار کارشناسی و حقوقی در موعد مقرر اجرا شود.
استاندار استان مرکزی افزود: اقداماتی برای کاهش آلودگی ناشی از کارخانه های اراک انجام شده و و کاهش آلودگی خودروهای فرسوده به ویژه اتوبوس های دودزا و تاکسی های فرسوده نیاز به مساعدت دولت دارد.
مقیمی ایجاد یک هزار هکتار فضای سبز را از دیگر فعالیت های کاهش آلودگی دراراک عنوان کرد و گفت: تاکنون 125 هکتار از این میزان اجرا شده و تا پایان سال 125 هکتار دیگر نیز اجرا خواهد شد و هرسال 250 هکتار آن اجرایی می شود.
وی ادامه داد: برای کاهش ریزگردهای تالاب میقان در سال جاری 200 لیتر آب در ثانیه از پساب فاضلاب اراک به این تالاب اختصاص یافته است تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.
ک/2
716/559 /1596
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن