تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815433191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت زهرا(س) الگوی منتظران واقعی امام زمان(عج) است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام کفیل:
حضرت زهرا(س) الگوی منتظران واقعی امام زمان(عج) است
قزوین- خبرگزاری مهر: استاد مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: منتظران واقعی ظهور "دین یار" هستند و با تحمل سختی و دوری از لذت های دنیوی حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی واقعی منتظران سرمشق خود قرار می دهند.



به گزارش خبرنگار مهر،همایش آسیب شناسی جامعه منتظر با حضور حجت الاسلام محمد صادق کفیل از روحانیون مرکز تخصصی مهدویت قم، خواهران مبلغه مذهبی حوزه علمیه کوثر، مبلغات سنتی، سرگروههای صالحین بسیج ادارات در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد. حجت الاسلام محمد صادق کفیل در این همایش گفت: اگر بخواهیم در هر کاری دچار مشکل نشویم باید در آن حوزه آسیب شناسی صورت گیرد تا پس از ورود دچار آسیب نشویم.

وی افزود: برای آشنایی با موضوع مهدویت هم نیازمند آسیب شناسی در این حوزه هستیم زیرا علیرغم آن که این مضوع بسیار خوب و مهم است اما متاسفانه در گروههای مهدویت شاهد انحراف بیشتری هستیم و افراد در مسیر انحرافی هم از امام زمان صحبت می کنند لذا هوشیاری در این وضعیت اساسی است. انتظار با رکود و بی تفاوتی همخوانی ندارد حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: انتظار منفی اولین آسیب حوزه مهدویت و انتظار است که باید یک شاخص و الگو معرفی کرد تا بدانیم منتظر واقعی کیست و چه ویژگی هایی دارد و خود را با آن شاخص ها بسنجیم و ارزیابی کنیم. این روحانی مرکز تخصصی مهدویت قم یادآورشد: انتظار با رکود و بی تفاوتی همخوانی ندارد لذا آنها که اهل انتظارند نباید دست روی دست بگذارند تا حادثه ای رخ دهد و حضرت ظهور کند. وی گفت: منتظر واقعی حضرت اهل مجاهده و تلاش و فعالیت است  با گذشتن از زندگی و دنیای مادی انتظار واقعی را سرلوحه کار خود قرار می دهد. جامعه دین یار منتظر امام است کفیل تصریح کرد: به جای دین داری باید جامعه "دین یار" باشد در این صورت دیگر آمار زائران جمکران و امام رضا(ع) شاخص نمی شود بلکه دغدغه سوز اجتماعی محور خواهد شد و نماز، حجاب و لقمه حلال در صدر برنامه ها قرار خواهد گرفت و یار واقعی دیگر کم یافت می شود به همین دلیل در روایات داریم که امام زمان بدنبال 313 یار واقعی است تا ظهور کند.

این روحانی بیان کرد: مشکل ما این است که دین دار زیادی در جامعه داریم که اهل مسجد و نماز هستند اما چه تعداد دغدغه رفع مشکلات مسلمانی و همسایه ای را دارند و از خود گذشته اند و در فکر دیگرانند. حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: برای این که جامعه دین دار به دین یار تبدیل شود باید خود را ندید و از خود و دنیا رها شد و از لذت دست کشید و منیت ها را کنار گذاشت. وی افزود: دین داری لذت و دین یاری سختی دارد و به همین دلیل افراد منتظر واقعی کم هستند و برای این که جامعه به سمت منتظران واقعی برود نیازمند ریاضت و سختی است. حضرت فاطمه(س) الگوی منتظران واقعی کفیل اظهارداشت: از خود گذشتن، بی توجهی به سخنان رایج در جامعه و دیدن دار بودن واقعی و دین یاری از شاخص های منتظران واقعی است و حضرت زهرا بهترین الگو برای منتظران حضرت است. وی افزود: اگر منتظران واقعی حضرت دغدغه ظهور داشته باشند می توانند با رفتار و دعا زمینه ظهور را تسریع کنند که در این مسیر وجود منتظران واقعی از نیازهای جامعه است.


۱۳۹۳/۲/۱۰ - ۱۵:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن