تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804530230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان: برای زنده نگهداشتن ورزش دست به دامان مدیران شدم/ اختلاف سلیقه در مدیریت طبیعی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:
برای زنده نگهداشتن ورزش دست به دامان مدیران شدم/ اختلاف سلیقه در مدیریت طبیعی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برای زنده نگهداشتن ورزش دست به دامان مدیران سیاسی استان شدم تا آنها با اتکا به قدرتشان به ورزش پول تزریق کنند.

خبرگزاری فارس: برای زنده نگهداشتن ورزش دست به دامان مدیران شدم/ اختلاف سلیقه در مدیریت طبیعی است


به گزارش خبرگزاری فارس از کمان، به سراغ محمد فولادی‌ماهانی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان رفتیم تا به بهانه پایان سومین سال حضورش در رأس ورزش استان با وی گفت‌وگویی تفصیلی داشته باشیم.

  فارس: قبل از هر سؤالی می‌خواهم یک‌بار دیگر به گذشته برگردیم، ورزش کرمان با نصرالله گنجعلیخانی روزهای تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرد، وی پس از سپری کردن دوران نقاهت و با توجه به تحمل هجمه‌های مختلف بالاخره میل به رفتن از تربیت‌بدنی را داشت، پس از طرح گزینه‌های مختلف و اعلام آمادگی افرادی که همیشه خود را شایسته تصاحب کرسی‌های ریاست می‌کنند، ناگهان نام غریبه‌ای آشنا به عنوان گزینه نهایی ورزش کرمان مطرح شد، لطفا در این زمینه صحبت کنید؟ سال‌های زیادی را به عنوان مدیر در ورزش کشور پشت سر گذاشته‌ام و در استان‌هایی از کشور مسئولیت اداره ورزش را در اختیار داشته‌ام از سال 60 کارم را به عنوان مدیرکل تربیت‌بدنی استان گیلان آغاز کردم و طی این دوران همواره علاقه‌مند بودم تا برای یک‌بار تجربه کار در استانی را داشته باشم که اصل و ریشه‌ام متعلق به آن جا است. در واقع می‌خواستم زمانی در کرمان مشغول به کار شوم که تجربیات زیادی را از مدیریت در ورزش به دست آورده باشم و بتوانم اگر روزی به کرمان آمدم برای ورزش این خطه مفید واقع شوم. پس از آن سال 89 از ورزش گیلان رفتم و به من پیشنهاد شد تا به کرمان بیایم و در این استان مشغول به کار شوم؛ وقتی با این پیشنهاد مواجه شدم، تصور کردم اکنون زمان و فرصت آن رسیده که به شهر و دیاری که به آن جا تعلق دارم، بروم و تجربیاتم را برای توسعه و رونق ورزش به دیگران انتقال دهم.

فارس: دقیقاً چه کسی از شما خواست به کرمان بیایید؟ اسماعیل نجار استاندار سابق کرمان، وی پس از آن که دیده بود اتفاقات و حواشی زیادی پیرامون کرسی ریاست تربیت‌بدنی کرمان به وجود آمده و این مسائل چند سالی است که در کرمان ایجاد شده برای آن‌که این حواشی بیش از این در ورزش بیشتر نشود با من تماس گرفت و از من خواست به کرمان و استانداری این شهر بروم تا صحبت‌هایی را در این زمینه داشته باشیم. وقتی به استانداری آمدم و با وی از کارنامه و تجربیاتم سخن گفتم وی از من خواست تا برای حضور در رأس مدیریت ورزش استان خود را آماده کنم و رسماً کار خود را در تربیت‌بدنی سابق و اداره‌کل ورزش و جوانان فعلی آغاز کنم.

  فارس: با توجه به حضور سه ساله در کرمان عملکرد خود را چگونه ارزیابی می‌کنید با توجه به کسوت شما در ورزش قطعاً می‌دانید ورزش کرمان طی این یکی دو سال وضعیت مطلوب و رضایت‌بخشی را نداشته است؟ سال نخست فعالیت من در کرمان رضایت‌بخش بود در سال 90 اعتبارات و امکانات خوبی در اختیار ما قرار داشت و چرخ ورزش به سرعت در حال گردش بود، اما بخش مهمی از برنامه‌ها و کارهای در دست اقدام طی دو سال 91 و 92 به دلیل کاهش بودجه و اعتبارات متوقف و نیمه‌تمام ماند. در سال 91 بودجه‌ای که به هر یک از هیئت‌های ورزشی توسط دولت اختصاص داده شده 470 هزار تومان بوده و این مبلغ در سال 92 به 380 هزار تومان کاهش یافته است، قطعاً شما با این ارقام نمی‌توانید حتی پاسخگوی هزینه‌های دفاتر هیئت‌ها باشید و حتی این رقم‌ها کفاف خرید یک جفت کفش مناسب ورزشی یک ورزشکار را هم نمی‌دهد. فارس: همه این صحبت‌های شما قابل قبول است، اما یک اصل مهم در موفقیت مدیریت است، نقش مدیر ورزش در این بین چیست؛ شما قطعاً می‌توانستید با اتکا به تجربیات خود برای رونق ورزش اقدامات بهتری را در دستور کار قرار دهید؟ من صحبت شما را قبول دارم، قصد تعریف و تمجید از خودم را ندارم، اما همین تجربیات 30 ساله در کرمان به من کمک کرد تا بتوانم در این تنگنای اعتبارات با توجه به برخی اعتبارات و رفاقت‌ها مانع از توقف کامل چرخ ورزش در استان کرمان شوم. شما این مسئله را در نظر داشته باشید که مشکلات ناشی از کمبود اعتبارات مربوط به همه استان‌ها است و خاص استان کرمان نیست؛ در این بین با توجه به روابط با برخی افراد داری نفوذ، خیران ورزشی و مدیران ادارات دولتی و اشخاصی که خود تمایل به سرمایه‌گذاری و سرپا نگهداشتن ورزش داشتند، اقدامات خوبی را در زمینه‌های مختلف انجام دادیم و این اقدامات مانع از ایست کامل ورزش در کرمان شد. با همه این مشکلات در این چند سال ورزشکاران زیادی را در اردوهای تیم‌های ملی از استان کرمان داشتیم و قهرمانی‌ها و عناوین مختلفی برای استان به دست آمد، برای مثال المپیاد ورزشی در کرمان برگزار شد که قطعاً اثرات آن در آینده و در سن پایه مشخص می‌شود. همکاران ما در بخش پژوهش فعالیت‌های خوبی داشتند و در سال 92 موفق به کسب عنوان دومی کشور شدند و در بخش آموزش نیز سالانه 400 نفر در داوری و یک‌هزار و 100 نفر در مربیگری مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند.

  فارس: آیا آمار دقیقی از میزان بدهی‌های اداره‌کل ورزش و جوانان وجود دارد؟ در این زمینه آمار دقیقی نداریم، اما بدهی‌های ما در سراسر استان کرمان کم نیست، بیشتر آن نیز مربوط به همین دو سال اخیر است که در قالب تدارکات تیم‌های ورزشی به هتل‌ها، مهمانسراها، رستوران‌ها، هزینه‌های ناشی از رفت و آمد تیم‌ها به مسابقات ورزشی و همچنین هزینه‌های مربوط به درج برخی آگهی‌های مربوط به برگزاری مجمع‌ها و مناقصات بوده که در نشریات ورزشی به چاپ رسیده است. با وجود کمبود اعتبارات کمک‌هایی که به واسطه بند «ب» به ورزش و اداره‌های ورزش و جوانان می‌شد نیز کاهش یافته است و دستگاه‌هایی همچون شرکت ملی صنایع مس نتوانسته‌اند در این چند ساله از ورزش استان حمایت خوبی انجام دهند و همه این موارد موجب شده تا بدهی‌های ما نیز افزایش یابد. نتوانستیم در این دو سال به شهرستان‌ها اعتبار آنچنانی بدهیم و به بسیاری از داوران، مربیان و فروشگاه‌های ورزشی نیز مقروض هستیم. فارس: در این بین آیا از دستگاه و ارگانی نیز طلبکار هستید؟ بله از باشگاه مس مبلغ 140 میلیون تومان بابت هزینه‌های برگزاری مسابقات و تمرینات این تیم در چمن ورزشگاه شهید باهنر طلب داریم که این مبلغ مربوط به دوران مدیریت شهبازی است. فارس: یک مدیر ورزشی چه فاکتورهایی را برای موفقیت لازم دارد؟ از نظر من یک مدیر برای موفقیت در ورزش قبل از هر چیز باید به درک متقابل از شرایط و وضعیت ورزشکار برسد، مدیری که از صداقت در گفتار و رفتار به دور باشد قطعاً نمی‌تواند مدیر خوبی باشد، یک مدیر باید همیشه در همه شرایط پاسخگو باشد، اگر همین فاکتورها را در کنار دیدگاه و تفکراتش در مدیریت قرار دهد، قطعاً مدیر ضعیفی نیست؛ ورزش جایگاه خاصی برای مدیران دارد. روح و منش پهلوانی و مردانگی در ورزش قرار دارد و ما باید در این فضا ابتدا به اخلاق و اصول جوانمردی توجه کنیم و پس از آن فاکتورهای لازم برای مدیریت را مورد توجه قرار دهیم. فارس: شما با وجود آنکه تلاش زیادی داشتید در ورزش با افراد ورزشی تقابل نکنید در مقابل افرادی چون محسن مساحی در ورزش باستانی و محسن اخگر در هندبال قرار گرفتید و این تقابل حاشیه‌های فراوانی را به دنبال داشت از جمله سقوط ورزش باستانی و پهلوانی ما از سکوی نخست کشور، در این زمینه چه نظری دارید؟ اختلاف سلیقه در ورزش امری طبیعی است، اما آنچه که در این بین حائز اهمیت است از بین رفتن فضای ناب ورزشی و همان روحیات ورزشی و اخلاق‌گرایی است، ما نباید و نمی‌توانیم در ورزش تیم‌ و دار و دسته برای خودمان ساماندهی کنیم که اگر روزی فردی در برابر ما قرار گرفت در برابرش بایستیم. به شخصه با هیچ‌یک از این افراد مشکلی ندارم و اگر اقدامی هم در زمینه هیئت‌های آنها صورت گرفته تنها بر اساس تصمیم مدیریتی بوده و منافع ورزش در آن لحاظ شده است. مساحی پس از آن‌که کمالی برای حضور در هیئت پهلوانی کاندیدا شد با تصمیم شخصی به نفع وی از انتخابات انصراف داد و اخگر نیز بر سر واریز مبلغ 80 میلیون تومان از سوی اداره راه جنوب به حساب تربیت‌بدنی که به هیئت هندبال اختصاص داشت با ما اختلاف داشت؛ در صورتی که بر اساس اسناد و مدارک ما هرگز چنین مبلغی را در حساب‌های خود ندیدیم و اصلاً پولی به حساب ما از سوی اداره راه جنوب واریز نشد.

فارس: مهرشاد، کمالی، سعیدی، کامیاب، تکلو، سلطانی و عده‌ای دیگر از مدیران ادارات از جمله افرادی بودند که در دوران ریاست شما در ورزش استان به عنوان رؤسای تعدادی از هیئت‌های ورزشی در کرمان منصوب شدند، همه این افراد از جمله مدیران قابل احترام در مسئولیت‌های خود بودند، اما قبول دارید در زمینه استفاده از این افراد به جز مهرشاد در هیئت سوارکاری دیگران بخت و اقبال خوبی در مدیریت ورزشی نداشتند و در واقع نتوانستند در ورزش مثمرثمر واقع شوند؟ استفاده از مدیران دولتی در ورزش و هیئت‌های ورزشی تنها مختص کرمان نیست در همه کشور به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه‌های ورزشی مدیران ورزش از مدیران دستگاه‌های دولتی و افراد صاحب نفوذ در رأس هیئت‌های ورزشی استفاده می‌کنند تا این افراد بتوانند بخشی از بودجه‌ای را که در اختیار دارند در راه توسعه ورزش صرف کنند. فارس: ورزش تخصصی است و ما باید حداقل در این زمینه با یک دیدگاه تخصصی‌محور اقدام کنیم همان‌گونه که گفتم همه این افراد از مدیران قابل احترام و توانمند هستند اما پس از پایان دوران مدیریت خود به صورت کاملاً خودجوش عطای حضور در هیئت‌های ورزشی را به لقایش می‌بخشند؛ در این باره چه نظری دارید؟ همان‌گونه که گفتم دلیل استفاده از این افراد در رأس ورزش و هیئت‌های ورزشی، امتیاز مدیریت این اشخاص بود تا بتوانند با اتکا به منابع مالی که در اختیار داشتند به هیئت‌های ورزشی پول تزریق کنند؛ ما در برخی رشته‌ها آگهی برگزاری مجمع و دعوت از کاندیدا را منتشر می‌کنیم، اما هیچ فردی برای ثبت‌نام نمی‌آید لذا مجبور هستیم تا با اتکا به برخی روابط هیئت‌های ورزشی را سرپا نگه داریم، چراکه فقط به دلیل نیاز مالی دست به دامن این افراد شدیم تا ورزش را زنده نگه داریم. ....................................... گفت‌و‌گو از عباس آقاملایی ....................................... انتهای پیام/80011/ز40/د1000

93/02/08 - 11:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن