تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806700488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلیج فارس؛ میراث ماندگار پارسیان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خلیج فارس؛ میراث ماندگار پارسیان تهران- ایرنا- دهم اردیبهشت روزی پرافتخار برای ایرانیان است، هنگامه ای که تقویم با نام زیبای خلیج فارس زینت بخشیده می شود، تا همگان دریابند که این خلیج نیلگون تا به ابد همراه سرزمین پارس خواهد ماند، میراثی ماندگار که جنوب این دیار کهن را همچون مادری دلسوز در آغوش گرفته است.


آب های نیلگون و پرگوهر خلیجی نشسته در جنوبی ترین ناحیه ی ایران که صدای امواج پرصلابتش آرام بخش روح و روان آدمی است قرن هاست که با خود نام فارس را به همراه دارد، آری این خلیج؛ خلیج فارس، نگین بی همتای ایران زمین است.
خلیج فارس نمادی از تلاش ایرانیان در راه پاسداری از مام وطن است، آنگاه که دشمنان رویای پوچ و واهی دستیابی به این خلیج زیبا را در ذهن خویش می پروراندند، ایرانیان نشان دادند که هیچ گاه میراث ارزشمند خویش را به دست آنان نمی دهند.
مردمان این دیار، همیشه در راه دفاع از خلیج خویش در برابر متجاوزان به آب های فرح بخش آن تا آخرین نفس ایستادگی می کنند و نخواهند گذاشت هیچ بیگانه ای بر دل و جان این خلیج آرام، لرزه بیندازد.
خلیج فارس گنجینه ای پرارزش است که با وجود فراز و نشیب های بسیار همچنان استوار و پا برجا با آب های نیلگونش بر ساحل جنوب، ترنمی دلنشین می نوازد و همچون ستاره ای پرنور در نقشه ی ایران و در قلب های ایرانیان می درخشد.
نام این خلیج نیلگون همواره با نام سرزمین فارس، پیوندی عمیق و ماندگار دارد، پارس زینت بخش نام این دریاست و دشمنان ایران اسلامی باید این نکته را درک کنند که اگر دست طمع شان به طرف آب های خلیج فارس دراز شود، مردمان این خاک آن را کوتاه می کنند و آنان را از خواب غفلت بیدار خواهند کرد.
موقعیت مهم و خاص خلیج فارس که با اقیانوس ها و دریاهای بزرگ جهان در ارتباط است و وجود منبع های نفت و گاز غنی در این خلیج سبب شده تا کشورهای مختلف همواره سودای بهره برداری و بدست آوردن امتیاز از این دریای نیلگون را در سر بپرورانند که یکی از این اقدام های ناپسند و بی اساس به کارگیری اصطلاحی جعلی برای این خلیج زیباست، اما آنها غافل اند که این عمل نه تنها از طرف ایرانیان بلکه همیشه به وسیله ی مجامع بین المللی و اندیشمندان جهان تکذیب شده است. آنان باید بدانند از آن زمانی که تاریخ بشر نگاشته شد و جغرافی به عنوان علمی پراهمیت مورد توجه قرار گرفت، نام خلیج فارس در کهن ترین نوشته های باستان مشاهده می شود و با نام پارس آمیخته شده است.
یونانیان عهد قدیم اعتقاد داشتند که خلیج فارس نام یکی از چهار دریای شناخته شده ای است که همگی از یک اقیانوس بزرگ سرچشمه گرفته اند، همچنین آنها پیش از آن که داریوش هخامنشی در کتیبه های خود از دریای پارس سخن بگوید، از این دریا با اسم فارس یاد می کردند.
این دریا و جزیره ها و بندرهایش همیشه به نام ایران است، همه می دانند که قلب تنب کوچک و بزرگ به عشق سرزمین پارس می تپد، جزیره های زیبای کیش و قشم ستاره ی فروزان این خلیج اند و ابوموسی و خارک پرچم سه رنگ ایران اسلامی را بر فراز آسمان آبی خویش به اهتزاز در آورده اند و این، پیامی پرصلابت برای تمامی جهانیان است.
خلیج فارس گنجی ارزشمند است که زنان و مردان پارسی همچون پاسدارانی دلسوز از آن حمایت می کنند و به مدعیان پرمدعایی که چون صیادان در پی شکارند، می آموزند که جز ننگ و رسوایی، دستاورد دیگری نخواهند داشت و تاریخ آموزگاری خوب برای انسان هاست و چه نیک خواهد بود تا از آنچه بر پیشینیان گذشته درس گرفت و تجربه های تلخ آنان را تکرار نکرد، یکی از عبرت آموزترین روایت ها، ماجرای اخراج پرتغالی ها از تنگه ی هرمز در دهم اردیبهشت 1031 هجری خورشیدی است. آنان که جز شکست و تلخ کامی هیچ ارمغان دیگری با خود به سرزمین شان به سوغات نبردند و این گونه عبرتی شدند برای اهل جهان تا دریابند که این خلیج نیلگون و بی همتا همیشه به نام خلیج فارس می ماند و خواهد ماند.
دهم اردیبهشت را شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی خلیج فارس نام گذاری کرد. خلیجی که نشانی از بزرگی، عزت و امید ایرانیان دارد و میراث پرگوهر نیاکان مردمان ایران محسوب می شود؛ آری، این روز، روزی ماندگار به نام خلیج فارس است.

گروه اطلاع رسانی
گزارش: فاطمه قناد
پژوهش**2002**9131
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن