تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814692322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله هاشمی: هر كس به مردم ظلم كند، دشمنی خدا را موجب می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آيت‌الله هاشمی: هر كس به مردم ظلم كند، دشمنی خدا را موجب می‌شود
آیت الله هاشمی‌رفسنجانی دیروز در دیدار جمعی از ایثارگران و جانبازان و خانوادههای شهدای شهرستانهای برخوار، شاهین شهر و میمه از استان اصفهان، نقش و هوشیاری مردم اصفهان در مقاطع حساس انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس را ستود و گفت: این استان سابقهای طولانی در تاریخ ایران و سهم زیادی در انقلاب و دفاع مقدس دارد.
آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشكلات داخلی و خارجی سالهای گذشته و برنامههای دولت یازدهم برای جبران این مشكلات گفت: باید مثل سالهای پس از جنگ، صبورانه تلاش كنیم تا موانع پیشرفت را برداریم.


به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز نگرانی یكی از حاضرین نسبت به خشكسالی و اوضاع زاینده‌رود، گفت: باید مسؤولان استانی و ملی برای حل این مسئله كه علاوه بر اصفهان برای ایران نیز مهم است، برنامهریزی كنند تا زایندگی به زاینده‌رود برگردد.


ایشان در پاسخ به گلایه‌های بعضی از حاضران كه طی سالیان گذشته گرفتار مشكلاتی شده بودند، گفت: خداوند كریم در آیات مكرر اجر صابرین را مهم میداند و سنت خداوند همیشه در دفاع از مظلومین است، پس صبور مظلوم، پیش خداوند عزیز است.


آیتالله هاشمی رفسنجانی با بیان دیدگاه‌های حضرت علی(ع) نسبت به مردم گفت: آن امام به استانداران خویش می‌فرمود كه هركس به مردم ظلم كند، دشمنی خدا را موجب می‌شود. (من ظلم عبادالله كان الله خصمه دون عباده)


ایشان با تأكید بر اینكه «اخلاق باید محور گفتار و رفتار انسانها باشد»، به امتیازات مكتب اسلام، مذهب تشیع و كشور ایران اشاره كرد و گفت: اگر همدلی و همكاری داخلی باشد، مزاحمت‌های خارجی تأثیر چندانی ندارد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دشمنی‌های بعضی از كشورها، مخصوصاً رژیم غاصب صهیونیستی را با انقلاب اسلامی طبیعی دانست وگفت: همراهی خواسته یا ناخواسته بعضی از داخلی‌ها با كینه‌جویان خارجی مایه تأسف است كه مخالفت با دولت وجه مشترك آنهاست.


در آغاز این دیدار حجت‌الاسلام رستگاری، آقای علی داوری، آقای محمدرفیع منزلت، آقای كریم كمال، آقای حسن فتاحی، آقای موسی الرضا رحیمی و آقای بهمن گودرززاده، با ارائه گزارشی از اوضاع شهرهای برخوار، شاهین شهر و میمه، به بیان دیدگاههای خویش در خصوص مسایل مختلف پرداختند.






شخصیت انسانی كارگران واجبالاحترام است


همچنین در آستانه روز جهانی كارگر، جمعی از كارگران از استانهای مختلف كشور با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ایشان دیدار كردند.


به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، كارگران را زحمتكش ترین قشر در همه جوامع خواند و گفت: حاصل دسترنج آنها رونق تولید، اقتصاد و بهبود زندگی مردم است.


ایشان قناعت و متانت را دو ویژگی بارز كارگران دانست و گفت: در جامعه ایران، كارگران جزو متدینین هستند و این ویژگی آنان را از كارگران سایر كشورها، متمایز می‌نماید.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به یك داستان تاریخی از صدر اسلام و زمان پیامبر اكرم (ص) كه كسی از زهد و عبادت برادرش تعریف می‌كرد، گفت: شرافت كسی كه كار میكند از كسانی كه كار نمی‌كنند و زندگی آنها را دیگران تأمین میكنند، بیشتر و بالاتر است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اوضاع جهان و مهاجرت‌های اجباری بعضی‌ها برای به دست آوردن كار كه بعضاً دچار مشكلات زیاد مهاجرت می‌شوند، گفت: باید شخصیت انسانی كارگران محترم و واجب الاحترام باشد، چون بیش از همه زحمت می‌كشند و كمتر از همه مزد می‌گیرند.


ایشان با اشاره به نقش كارگران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس، گفت: به عنوان یك مسؤول در نظام اسلامی شهادت میدهم كه كارگران با همه نارسایی‌ها همیشه در خدمت انقلاب بودهاند و در جنگ هم یا رزمنده سنگرها بودند، یا در كارخانه‌های نا امن از بمباران كار می‌كردند و یا مقداری از درآمدهای اندك خویش را به جبهه كمك می‌كردند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: آرزو داشتیم پس از جنگ، اشتغال در كشور به گونه‌ای باشد كه كارگر، شغل خود را انتخاب نماید و برنامه‌ها برای حذف بیكاری بود و توانستیم نرخ بیكاری را یك رقمی كنیم، كه متأسفانه پس از دوران سازندگی با همان روند ادامه نیافت.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأمین نیازهای زندگی كارگران را از ضرورتهای جامعه دانست و گفت: اگر عرضه شغل از تقاضای كار بیشتر و یا مساوی باشد، هیچكس  نمی‌تواند از كارگران بیگاری بكشد.


ایشان سازماندهی تشكلهای كارگری برای مطالبات را شیوهای مرسوم در دنیا دانست و گفت: خانه كارگر هم با این هدف تشكیل شد و باید سخنگوی كارگران در بیان مشكلات و رابط آنان با نظام برای تعامل و مطالبه حقوق باشد.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأكید بر لزوم توجه به خواسته‌های كارگران، افزود: انسانی كه به جامعه بهره می‌رساند و انسانی كه مصرف كننده است، مساوی نیستند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رقابت را اصلی مهم در رشد تولید جوامع دانست و با تقبیح تبعیض، گفت: همیشه بر تحصیل فرزندان كارگران تأكید میكردیم تا با شرافت انتسابی و موفقیت‌های اكتسابی، زندگی خود و پدرانشان را تأمین نمایند.


ایشان در پاسخ به اظهارات دبیركل خانه كارگر كه مانع راهپیمایی كارگران در روز كارگر میشوند، گفت: دلیلی برای ممانعت نیست، چون حضور كارگران نمود دموكراسی قشری در جامعه و نماد وفاداری این قشر زحمتكش به نظام اسلامی است.


در آغاز این دیدار، آقای محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیركل خانه كارگر با ارائه گزارشی از اوضاع كارگران و كارگاهها و كارخانه‌های كشور در 8 سال گذشته و دوران تقریباً نه ماهه دولت تدبیر و امید، گفت: كارگران در شرایط جدید به نفع نظام و برای توسعه و پیشرفت كشور تلاش میكنند و انتظار دارند حقوق بر حق آنان نیز برای زندگی شرافتمندانه تأمین شود. 


همچنین چند نفر به نمایندگی از كارگران كیان تایر و كارگران قراردادی به بیان مشكلات خویش و ارائه راهكار پرداختند.




مطالب مرتبط
آيت الله هاشمي رفسنجاني: ايران از سلاح اتمي متنفر است
آیت‌الله هاشمی: اعتقاد به تحزب در کشور فراگیر شده است


تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن