تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806762308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری تحت فشار پذیرای این اتوبوس ها شد/در فضای کارشناسی مساله را پیگیری کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > شهری عضو شورای شهر :
شهرداری تحت فشار پذیرای این اتوبوس ها شد/در فضای کارشناسی مساله را پیگیری کنیم
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای  شهر تهران گفت: زمان تحویل این اتوبوس ها-اتوبوس های اسکانیا- شهرداری اصرار داشت که این اتوبوس ها از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند و نمی خواست اتوبوس ها را تحویل بگیرد.



به گزارش خبرگزاري مهر،در جلسه علني روز سه شنبه شوراي شهر تهران اعضاي شوراي شهر به بحث و بررسي در خصوص حادثه واژگوني اتوبوس بخش خصوصي  شركت واحد در اتوبان آزادگان پرداختند . عباس جدیدی  معاون  نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم، گفت: نباید به گونه‌ای قضاوت کنیم که باعث دل آزردگی کسانی شویم که عمر خود را در شرکت واحد گذرانده‌اند و تر و خشک را باهم بسوزانیم. وی گزینش اتوبوس‌ها و قصور راننده را از جمله دلایل اصلی اتفاق رخ داده شده دانست و گفت: باید با تغییر روند خصوصی سازی از حرکت غلط به این سمت و سو خارج شویم. اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر  نیز در جریان بررسی این موضوع با انتقاد از شهرداری تهران ،گفت: چرا شهرداری اتوبوس‌های دارای نقص را تحویل گرفته است. دولت بر اساس قانون موظف است حمل و نقل عمومی مطمئن را برای مردم ایجاد کند، بنابراین چرا اتوبوس‌های دارای نقص خریداری شده و چرا شهرداری در این زمینه اتوبوس‌ها را تحویل گرفته است. دوستی با اشاره به اینکه در سال 89 نسبت به خریداری اتوبوس‌های این شرکت به وزارت کشور تذکر داده شده بود، اظهار کرد: چرا در خریدهای داخلی و خارجی‌مان دقت لازم را انجام نمی‌دهیم و با پول مردم این خریدها را انجام می‌دهیم. در ادامه مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران نیز با طرح این پرسش که آیا شورا می‌تواند این ابلاغیه را به شهرداری داشته باشد که تمامی اتوبوس‌های غیراستاندارد از رده خارج شوند، اظهار کرد: ما هم به سهم خودمان مقصریم. بنابراین باید شهردار تهران و شهرداری تهران بدون هیچگونه اغماضی در حوزه وظایفش نسبت به استانداردسازی اقدام کند، در غیر این صورت روزهای دیگری به سرعت می‌آیند که باید محاکمه کنیم و تسلیت بگوییم. طلایی خطاب به شهردار تهران اظهار کرد: باید اتوبوس‌های غیراستاندارد شهر تهران از رده خارج و ساختمان‌های غیر استاندارد را نیز پلمپ کنیم. علی صابری - دیگر عضو شورای شهر تهران خواستار توقف خط تولید این سیستم برای دفاع از حق آسیب دیدگان شد و گفت: اگر در شورا عزم و اراده‌ای برای تکرار نشدن این موضوع است باید مصوبه‌ای داشته باشیم، حتی اگر تاثیر آن آنی باشد و در این راستا باید با پافشاری روی مصوبات خود گام برداریم. اقبال شاکری - عضو دیگر شورا نیز از معاونت حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درخواست کرد که گزارشی از وضع موجود اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و ون‌ها ارائه دهد.
وی همچنین تاکید کرد: برای حل این مشکل  نیاز به عزم ملی است. معصومه آباد نیز با بیان اینکه این اتوبوس را باید ارابه مرگ بنامیم، گفت: باید از شمارگذاری های این خودروها جلوگیری شود و این اولین اقدام عادل شورای شهر می تواند باشد.
وی اضافه کرد: از اقای چمران هم می خواهم که بحث ایمنی را از طریق شورای عالی استانها پیگیری کرده تا این موضوع حل شود . احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران نیز امروز درخصوص حادثه واژگونی اتوبوس شرکت اتوبوسرانی تهران در بزرگراه آزادگان گفت: افراد مجروح در چهار بیمارستان بستری بودند که به این بیمارستان ها سرزده شد و تدابیر لازم انجام شد و مجروحان به یک بیمارستان مجهز منتقل شوند . برخی نیز به بیمارستان های تخصصی فرستاده شدند تا به نحو بهتری به وضعیت آنها رسیدگی شود. وی تاکید کرد: افرادی نیز که سالم بودند به دلیل مشاهده صحنه های وحشتناک نیاز به رسیدگی روحی دارند و باید توجه ویژه ای به وضعیت روحی این افراد شود . مسجد جامعی اضافه کرد: باید دقت ویژه ای به ضایعه روانی این افراد شود چرا که صحنه های دلخراشی را در مقابل دیدگان خود دیده اند و به لحاظ روحی اسیب شدیدی به آنها وارد شده است .
وی با تاکید براینکه جان شهروندان محترم است از رییس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر خواست که یک گزارشی را در این زمینه آماده و به شورا ارایه دهد . عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست، خدمات شهری شورای شهر تهران نيز  خواستار تنظیم لایحه‌ای توسط شورا به منظور ارسال به قوه‌قضاییه برای برخورد با کسانی شد که در خریداری اتوبوس‌های غیراستاندارد نقش داشته و در صدور مجوز استاندارد این نوع اتوبوس اقدام کرده‌اند. رحمت الله حافظی با بیان اینکه این اتفاق از چند منظر جای تاسف دارد، گفت: جمعی از هموطنانمان بر اثر این سانحه آسیب دیدند و جمع‌بندی که توسط مدیریت شهری می‌شود جای تاسف دارد و عذر آنها بدتر از گناه است. وی ادامه داد: افکار عمومی توانایی پذیرش این وقایع را ندارد، چرا که چند ماه قبل نیز حادثه بدی را در خیابان جمهوری داشتیم و بنابراین نمی‌توانیم این وقایع را نادر بدانیم. حافظی با انتقاد از اینکه حتی رنگ لباس رانندگان تاکسی را تاکلیف می‌کنیم و اگر رنگ لباسشان تغییر کند با آنها برخورد می‌کنیم، بیان کرد: تعلل در این زمینه قابل پذیرش نیست چرا که از هفت سال قبل نیز اطلاع داشته‌ایم که این اتوبوس‌ها دارای مشکل هستند. در این راستا باید بدانیم کسانی که می‌دانستند این اتوبوس‌ها مشکل داشته و آنها را خریداری کرده‌اند چه میزان مقصرند ؟ محسن سرخو ،عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مقصر اصلی در زمینه واژگونی اتوبوس بزرگراه آزادگان را شهرداری دانست و گفت: بر خلاف نظر خیلی از دوستان که شرکت سازنده اتوبوس و وزارت کشور را مقصر می‌دانند، مسئول اصلی ماجرا علیرغم احترامی که برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نیز مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی قائل هستم، متوجه شهرداری است.
وی ادامه داد: از سال 86 شهرداری اطلاع داشته که این اتوبوس‌ها شیشه‌های خطرناک دارند بنابراین این چه سیستمی است که شهرداری با این عرض و طولش نتوانسته شیشه‌های اتوبوس را ایمن کند و در این راستا نمی‌توانیم بگوییم که 3000 اتوبوس داریم که در شهر تهران همانند بمب در تحرکند و ما نمی‌توانیم هیچگونه کاری در این زمینه انجام دهیم. سرخو با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مکلف است در این زمینه رفع خطر کند، گفت: هفت سال از زمانی که شرکت واحد می‌دانسته این اتوبوس‌ها خطرناکند زمان رفته اما نتوانستند شیشه های اتوبوس را عوض کنند. وی خواستار شد که اعضایی از کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، کمیسیون بازرسی و حقوقی و نیز کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به منظور فوریت رسیدگی به نتیجه این اتفاق ایجاد شوند. وی همچنین خواستار توضیح در مورد چگونگی سازوکار قرارداد منعقد شده با شرکت اتوبوسرانی و نیز توضیح در این مورد که آیا مابقی شرکت‌های خصوصی نیز به همین مسئله دچار هستند، یا نه؟ شد.
عبدالحسین مختاباد نیز گفت: ما مرتب مردم را به تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی می کنیم، اما با این وضعیت باید طرح ترافیک را لغو کنیم و به مردم بگوییم با خودروهایشان به سطح شهر بیایند؛ زیرا این روش امن تر است. وی ادامه داد: من از خانواده های مجروحان و متوفیان می خواهم بروند شکایت کنند. جان هشت انسان جلوی چشم ما از دست رفت و این وضعیت درست نیست. بالاخره یک نفر باید بابت این قبیل حوادث استعفا کند. مجتبی شاکری در پاسخ به انتقادات بعضی از اعضای شورای شهر درخصوص حادثه واژگونی اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد گفت:مگر وقتی بیماری در بیمارستان فوت می کند رییس بیمارستان را برکنار می کنندکه به دلیل این حادثه بخواهیم شهردار استعفا دهد.ما می دانیم اتوبوس هایمان فرسوده است، اما یک بودجه محدود داریم و نمی توانیم ناوگان را نوسازی کنیم.
وی افزود:این موضوع که به دلیل عدم استاندارد اتوبوس هایی که دولت داده است، بخواهیم شهرداری را محکوم کنیم مانند آن است که برویم جلوی در بیمارستان ها بایستیم و بگوییم به ازای هر مجروح و متوفایی که بیرون می برند، به خاطر آن رئیس بیمارستان را برکنار کنیم. شاکری سپس گفت: این پروژه استعفا دادن را رها کنیم و در حرف هایمان دقت کنیم و حرف های معقول و درست بزنیم. دُز قضیه را بالا نبریم، زیرا در غیر این صورت موج اول این استعفاها مدیریت شهری را می زند و موج دوم آن ریاست جمهوری را می زند.
سروری عضو شورای اسلامی شهرتهران نيز  با ابراز تاسف از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس خط شریعتی-مترو چیتگر که صبح یکشنبه اتفاق افتاد، گفت: بنده یادم هست همان موقع که قرار بود اتوبوس ها به شهرداری تحویل داده شود بین شهرداری و وزارت کشور اختلافی به وجود آمده بود و شهرداری اتوبوس ها را تحویل نمی گرفت . وی افزود: شهرداری تحت فشار پذیرای این اتوبوس ها شد و اینکه ما بگویم که استاندارد باید در شهرداری انجام شود صحیح نیست آیا می توانیم از شهرداری بخواهیم تمام نیازهایش را از خارج از کشور تامین کند؟ آیا پرایدها و پژوهای ما استاندارد است؟ پرویز سروری تاکید کرد: بنده می خواهم بگویم که مساله را در فضایی کارشناسی جلوببریم اگر بخواهیم فضا را احساسی کنیم مسائل حل نمی شود و تنها باید در یک فضای غیراحساسی مسائل بررسی شوند .


۱۳۹۳/۲/۹ - ۱۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن