تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806608412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت بازیافت نقش موثری در کاهش آلودگی های محیط زیست دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صنعت بازیافت نقش موثری در کاهش آلودگی های محیط زیست دارد تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: صنعت بازیافت نقش موثری در رفع آلودگی آب، باد، خاک و هوا و کاهش مصرف مواد معدنی و حفظ طبیعت محیط زیست دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی حیدر زاده روز سه شنبه در همایش ˈصنعت بازیافتˈ در سالن همایش های بین المللی محیط زیست استان تهران افزود: جایگاه صنایع بازیافت در کشور نقش فرصت آفرینی دارد و این صنوف با ایجاد فرصت های شغلی پاک زمینه رفع بیکاری و کسب درآمد را برای خانوارها ایجاد می کنند.
وی افزود: این صنایع می تواند نقش استراتژیکی در اقتصاد کشور ایفا کند و در فرایند تولید با حمایت دولت آثار مثبتی هم در اقتصاد و هم در زمینه مسائل زیست محیط داشته باشد.
مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: در صورت حمایت دولت و مشارکت مردم این صنعت می تواند در سیکل تولید پسماند از مرحله جمع آوری، تفکیک و بازیافت زباله نقش اثر بخشی در توسعه پایدار اقتصاد کشور داشته باشد.
حیدرزاده با اشاره به اینکه یکی از دلایل ناموفق بودن صنعت بازیافت در تفکیک نشدن پسماندها است، گفت: در زمینه تفکیک زباله در سطح شهر به صورت سلیقه ای عمل می شود درحالی که از نظر کمی و کیفی و همچنین شرایط آب و هوایی پسماندها با هم فرق می کنند ولی بدون تفکیک از مبدا، دفع می شود.
وی با اشاره به اینکه رکن اصلی فعالیت صنعتی بازیافت به عهده بخش خصوصی است گفت: دولت با تدوین قوانین حمایتی از این صنایع مانند معافیتهای مالیاتی می تواند در به روز شدن صنعت بازیافت کمک قابل توجهی کند.
حیدرزاده به سایر فرصت های ایجاد شده توسط صنعت بازیافت اشاره کرد و گفت: رفع آلودگی آب، باد، خاک و هوا و همچنین کاهش مصرف مواد معدنی از جمله مواردی هستند که با رشد صنایع بازیافت می تواند نتایج آن را دید.
وی با اشاره به قیمت های مختلف فرآورده های بازیافتی و همچنین پسماندها گفت: با قرار گرفتن محصولات این صنایع در تالار بورس و قیمت گذاری از این طریق علاوه بر ایجاد شرایط رقابتی سالم، اختلاف قیمتی از بین رفته و شرایط برای مدیریت علمی در این بخش ساماندهی می شود.
حیدرزاده گفت: دوری محل استقرار صنایع بازیافت از منابع تولیدی پسماندهای شهری و صنعتی از دیگر مشکلات این صنایع است که باعث افزایش هزینه حمل پسماندها می شود.
وی با تاکید بر اجرای قوانین و مقرارت گفت: البته طبق التزام به مصوبات قانونی تا شعاع 120 کیلومتر شهر تهران و 50 کیلومتری شهر اصفهان احداث کارخانه ممنوع است.
وی در پایان با تاکید بر استفاده از تجارب کشورهای خارجی اظهار کرد: اتحادیه صنایع بازیافت کشور نیز توانسته است در کارگروه پسماند شهر تهران حضور داشته باشد که امیدوارم در سطح استانی نیز با ابلاغ دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست بخش خصوصی در تصمیم سازی وتصمیم گیری ها موثر باشد.
مسوولین محیط زیست استان های تهران و البرز به مناسبت هفته زمین پاک با همکاری اتحادیه صنایع بازیافت کشورهمایشی با عنوان ˈصنعت بازیافتˈ در سالن همایش های بین المللی سازمان محیط زیست استان تهران برگزار کردند.
در این همایش که با حضور محمدهادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست استان تهران، ولی اله غلامی مدیرعامل و رییس هیات مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران، هومن حاجی پور مدیرکل تشکل های اقتصادی اتاق بازرگانی ایران و جمعی از مسئولان استان و فعالان بخش خصوص همراه بود به ارائه پیشنهادها و راهکارهایی برای رفع مشکلات صنعت بازیافت پرداخته شد.
در پایان این مراسم از بانیان رشد صنعت بازیافت با اهدا لوح تقدیر تشکر و قدردانی شد.
تهرام/1699/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن