تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813146364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختیارات شوراها محدود است/ دولت تصدی گری را رها کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل زنجانی:
اختیارات شوراها محدود است/ دولت تصدی گری را رها کند
اردبیل – خبرگزاری مهر: فرماندار اردبیل بارزترین نقطه اتصال مردم در امور اجتماعی را شوراها عنوان کرد و گفت: اما همچنان اختیارات شوراها محدود بوده و مجلس و دولت باید در این خصوص تصمیمات مهمی اتخاذ کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، جواد زنجانی ظهر سه شنبه در همایش ملی روز شوراها در اردبیل اضافه کرد: دولت و مجلس نباید نگران واگذاری امور به مردم باشد، چراکه امروز مردم شورا و شهرداری را از آن خود می داندو منافع آن را منافع خود می شناسد. وی با بیان اینکه در خصوص شوراها هنوز در ابتدای راه هستیم، تصریح کرد: بقولی دولت اقتصاددان خوبی نیست و فقط باید وظیفه نظارت را برعهده بگیرد و با افزایش اختیارات امور شهری و روستایی را به شوراها واگذار کند. فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و مسائل و مشکلات در شوراها به صورت واقع بینانه ارائه می شود، متذکر شد: شوراهای شهری و روستایی در تمام امور می توانند تصدی گری کنند، این همان دخالت دادن مردم در امور اقتصاد، تولید، اجتماعی، توسعه و... است. وی رسالت اعضای شورا را بسیار سنگین دانست و تاکید کرد که آگاهی و دانایی جامعه ارتقاء یافته و تمام عملکردهای شورا رصد می شود بنابراین باید در راستای توسعه شهری و امورات مرتبط به مردم اقدامات و برنامه ریزی های مدونی تدوین و اجرا شود. زنجانی با اشاره به بودجه 186 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل در سال گذشته یادآور شد: زمانی که دولت متصدی شهرداری ها بود، 30 تا 50 درصد این اعتبارات را پرداخت می کرد، این در حالی است که سال گذشته اعتبارات عمرانی اردبیل تنها 15 میلیارد تومان ابلاغ شد که یک دهم بودجه شهرداری هم نبود. وی با بیان اینکه اگر شهرداری دست دولت بود، وضع از این هم بدتر می بود، عنوان کرد: اردبیل نیازمند توجه بیشتر است بویژه در مباحث عمرانی، توسعه ای، رفاهی، حقوق شهروندی و... که باید در شوراها مد نطر باشد. فرماندار اردبیل همچنین خواستار جذب مشارکت از سوی شوراها به منظور رشد اقتصادی، افزایش سطح اشتغال، ارتقاء سرانه درآمد و... شد.


۱۳۹۳/۲/۹ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن