تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815270649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم ملی روز شوراها در قم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مراسم ملی روز شوراها در قم قم - ایرنا - مراسم ملی شوراها روز سه شنبه با حضور نمایندگان شوراهای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر قم دراین مراسم که در
تالار معصومیه استانداری قم ترتیب یافته بود، اظهار داشت: مشورت امری قرآنی است که حتی درقرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام (ص) به مشورت توصیه شده است.
حجت الاسلام ˈسید محمد آتش زرˈ افزود: مهم ترین وجه مشورت دخالت دادن مردم در کار و سرنوشت خودشان است.
وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از صدر تا ذیل بر اساس مشورت استوار است، گفت: شوراها مردم را در ریزترین تصمیم گیری ها دخالت می دهند.
وی با بیان اینکه ایران در ورزش های جمعی در سال های اخیر نتایج خوبی به دست آورده است، گفت: این امر نشاندهنده این می باشد که فکر جمعی در کشور جاافتاده است.
آتش زر به اصلاح قانون شوراها اشاره کرد و گفت: اختیارات شوراها محدود شده است.
وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر قم در همه زمان ها رابطه خوبی با دولت و استانداری داشته است بویژه در حال حاضر که امیدواریم با تدبیر استاندار گام های موثری برای آبادانی قم برداشته شود.
وی در زمینه تشکیل شورایاری ها اظهار کرد: در این زمینه بنا داریم از تجربیات شوراهای اسلامی سایر شهرها استفاده کنیم و شورایاری ها را با محوریت مساجد تشکیل دهیم.
رییس شورای اسلامی استان قم نیز در این مراسم گفت: مشورت از اصلی ترین مفاهیم دین اسلام است.
ˈعلی اصغر ابوالحسنیˈ اظهار کرد: مشورت و اجتماع عقول برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لازم است.
وی گفت: تعداد اعضای شورای اسلامی شهرستان و استان قم 12 نفر است که مجموع شش شهر استان نیز 46 نفر عضو و 128 روستای استان نیز 386 نفر عضو دارند.
وی مهمترین اهداف شورای اسلامی استان قم را رفع مشکلات شوراهای قم با تعامل با مسوولان اجرایی دانست و گفت: در هفت ماه اخیر فعالیت شوراهای استان تاکنون ، 12 جلسه رسمی برگزار شده است.
وی افزود: با بررسی مشکلات شوراهای استان برای رفع آنها با مسوولان جلساتی را برگزار کرده ایم و راهکارهای مناسبی نیز ارایه شده است.
ابوالحسنی یکی از مشکلات مردم را با توجه به عدم آگاهی به قوانین در زمینه مسکن و شهرسازی برشمرد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم نیز دراین مراسم گفت: شوراها بعنوان پل، رابط و امین بین مردم و دولت نقش ایفا می کنند.
ˈمهدی متقیانˈ اظهار کرد: شوراهای اسلامی پارلمان های محلی هستند که وضع قانون می کنند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شوراها موجب مردم سالاری دینی می شوند و از استبداد رای جلوگیری می کنند.
وی بر تعامل میان دستگاه های اجرایی وشوراها تاکید کرد و گفت: همکاری و تعامل بین شوراها و مسوولان موجب می شود تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه شود.
متقیان همچنین به مساله ˈشورایاریˈ ها در قم اشاره کرد و از شوراهای اسلامی استان خواست برای اخذ بهتر نظرات مردم شورا یاری ها را در مناطق مختلف راه اندازی کنند و این امر را از اولویت های خود در سال جاری قرار دهند.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدصادق صالحی منشˈ استاندار قم و ˈاحمد امیرآبادی فراهانیˈ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنانی را در رابطه با نقش و اهمیت شوراها بیان کردند.
9 اردیبهشت روز شوراها و تشکل های مردمی نامگذاری شده است. ک/2
7406/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن