تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816215096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب ایمن تر می شود/ مهلت شش ماهه به بهره بردار خرم زال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان واکنش به گزارش مهر/
گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب ایمن تر می شود/ مهلت شش ماهه به بهره بردار "خرم زال"
خرم آباد - خبرگزاری مهر: به دنبال انتقادات مطرح شده در زمینه عدم ایمنی برخی نقاط آزاد راه خرم آباد - پل زال و ضرورت ایمن سازی این محور در مقابل ریزش صخره های حاشیه آزادراه موضوع در دستور کار کارگروه ایمنی و کاهش تلفات و سوانح جاده ای استان قرار گرفت.



به گزارش خبرنگار مهر، آزاد راه خرم آباد - پل زال طی شش ماه گذشته با دو حادثه در زمینه ریزش صخره های کنار جاده مواجه بودهو این حادثه هر کدام به مدت 24 ساعت شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور را مسدود کرده است. این در حالیست که علاوه بر خسارات به دو دستگاه اتوبوس و تریلی عبور از این محور به دنبال ریزش کوه، سه نفر نیز در جریان این حوادث مجروح شده اند تا کم توجهی به ایمن سازی این آزادراه به چالشی جدی برای مسافران عبوری تبدیل شود. همچنین عدم وجود سیستم آتش نشانی و سیستم روشنایی مناسب و همچنین کم توجهی به ایجاد دوربرگردانهای استاندارد موجب شده که امدادرسانی در آزادراه خرم آباد - پل زال با مشکلات جدی مواجه شود به طوریکه در جریان دو حادثه مشکلات متعددی برای امدادگران ایجاد و حتی تعدادی از امدادگران در این محور در حین انجام عملیات امدادی مجروح نیز شده اند. انعکاس این موضوع در خبرگزاری مهر و پیگیریهای این خبرگزاری موضوع را در دستور کار کارگروه ایمنی و کاهش تلفات و سوانح جاده ای استان قرار داد تا معاون استاندار لرستان از شرکت بهره بردار آزادراه بخواهد ظرف مدت زمان شش ماه مشکلات ایمنی و فنی این آزاد راه راه رفع کند.

معاون عمرانی استاندار لرستان ظهر سه شنبه در کارگروه ایمنی و کاهش تلفات و سوانح جاده ای استان بر ضرورت رفع مشکلات فنی آزاد راه خرم آباد - پل زال تاکید کرد و گفت: در این راستا مصوبه ای از سوی کارگروه حوادث جاده ای ستان به شرکت بهره بردار آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شود که اقدام به رفع این مشکلات فنی در سطح این آزاد راه کند. مجید کیان پور همچنین با تاکید بر استقرار یک دستگاه ماشین آتش نشانی در ورودی و خروجی این آزاد تصریح کرد: همچنین در حال حاضر سه نقطه از این آزاد راه نقاط حادثه خیزی هستند که باید رفع شوند. وی کیلومترهای 12، 37 و 84 این آزاد راه دارای مشکل فنی عنوان کرد و بیان داشت: این نقاط حادثه خیز باید ظرف مدت شش ماه از سوی شرکت بهره بردار آزادراه خرم آباد - پل زال برطرف شوند چرا که وجود این نقاط حادثه خیز موجب عدم ایمنی در این آزاد راه شده است. معاون عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مشکلات فنی این آزاد راه باید نباید به صورت موقت بلکه باید به صورت دائم حل شود گفت: شرکت پل زال باید به صورت منجسم و عملیاتی اقدام به رفع این مشکلات فنی درسطح آزادراه کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان نیز بر ضرورت ایجاد سرویسهای آتش نشانی در ورودی و خروجی آزاد راه خرم آباد - پل زال تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح ایمنی آزادراه خرم آباد - پل زال مورد توجه شرکت بهره بردار قرار گیرد. رضا آریایی با اشاره به مشکلات فنی آزاد راه خرم آباد - پل زال اظهار داشت: متاسفانه مشکلی که اخیرا در این آزاد راه با آن مواجه هستیم آتش سوزی وسایل نقلیه در هنگام تصادفات است. وی با بیان اینکه برای اعزام ماشینهای آتش نشانی با توجه به بعد مسافت آن با مشکل مواجه هستیم گفت: در این راستا موضوع اطفاء حریق در آزاد راه باید از سوی شرکت آزاد راه خرم آباد - پل زال در دستور کار قرار گیرد. مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با تاکید بر اینکه باید در ورودی و خروجی این آزاد راه سرویسهای آتش نشانی مستقر شوند گفت: این آزاد راه عوارضی خوبی می گیرد ولی باید به بحث ایمنی آن نیز از سوی شرکت آزاد راه خرم آباد - پل زال توجه بیشتری شود. آریایی همچنین با اشاره به مشکل رانش زمین و ریزش کوه در این آزاد راه عنوان کرد: این مشکل با توجه به جنس خاک منطقه بیشتر در مواقع بارندگی در آزاد راه خرم آباد - پل زال به وجود می آید که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود. وی بیان داشت: همچنین به دلیل نبود دور برگردان در مسیر طولانی از این محور دسترسی به محل حادثه برای نیروهای امداد رسان و اورژانس زمانبر است که باید برای این موضوع نیز چاره اندیشی شود.

بنابر این گزارش آزاد راه خرم آباد - پل زال از محدوده مستعد زمین لغزش عبور کرده است تا در بارندگیها به دلیل جنس خاک منطقه احتمال ریزش صخره های منطقه بالا برود و این امر طی یکسال گذشته دو حادثه را به همراه داشت که هر دو این حوادث محور ترانزیتی شمال - جنوب را مسدود کرده است. در آخرین حادثه در این زمینه شامگاه سیزدهم فروردین ماه سالجاری شدت گرفتن بارشها منجر به لغزندگی صخره های اطراف آزادراه خرم آباد - پل زال شد و این امر در نهایت سقوط تخته سنگها از کوه را به دنبال داشت که این موضوع منجر به خسارت به یک دستگاه اتوبوس عبوری از این محور و زخمی شدن سه نفر از سرنشینان این اتوبوس شد. این در حالیست که پیش از آن نیز در حادثه ای که 22 آذرماه سال گذشته رخ داد ریزش صخره ها منجر به خسارت به یکی از تونلهای آزادراه خرم آباد - پل زال شده بود.در این حادثه نیز با توجه به اینکه جنس زمین شناسی و خاک منطقه از جنس مارن، ماسه سنگ و رس است بر اثر بارشها خاک کوههای منطقه شسته و همین امر منجر به سقوط تخته سنگ ها بر روی تونل و بسته شدن این محور شده بود. این دو حادثه در حالی رخ می دهد که بخشی از منطقه عبور آزاد راه خرم آباد - پل زال از مناطق مستعد رانش در محدوده استان لرستان محسوب می شود و پیش از این نیز شاهد اتفاقات مشابه در زمان اجرای پروژه بوده ایم که در صورت عدم تثبیت و چاره اندیشی اصولی در این زمینه ممکن است در حوادث آینده شاهد تلفات جدی تر باشیم. آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 کیلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ بر 750میلیارد تومان با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی احداث شده است. آزادراه خرم آباد - پل زال دارای حدود 26 کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره ای است و برای ساخت این آزاد راه بیش از 40 میلیون متر مکعب عملیات کوه بری انجام شده است. این آزادراه دارای نزدیک به 28 تونل بوده و تونل "گندمکار" بزرگترین تونل این مسیر است که بیش از دو هزار و 300 متر طول دارد.


۱۳۹۳/۲/۹ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن