تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806944346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش پیشرو در راه اقامه نماز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون اقامه نماز اداره کل قران نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش: آموزش و پرورش پیشرو در راه اقامه نماز است خبرگزاری پانا:معاون اقامه نماز اداره کل قران نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اولین دستگاهی است که سند راه اقامه نماز را در اختیار دارد که این سند ماندگار و ارزشمنداست
۱۳۹۳ سه شنبه ۹ ارديبهشت ساعت 13:59



به گزارش خبرنگارآموزش و پرورش پانا، محمدرضا عاقل زاده معاون اقامه نماز اداره کل قران نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهارداشت: از حضور همه همکاران صمیمانه تشکر می کنم و از خداوند می خواهیم که نتیجه این هم فکری در جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز قران و عترت باشد. وی افزود: آموزش و پرورش اولین دستگاهی است که سند راه اقامه نماز را در اختیار دارد که این سند ماندگار و ارزشمنداست که برنامه های آن را می توان در دو راهبرد خلاصه کرد آگاهی بخشی یعنی ارتقاء سطح اگاهی مخاطبین اعم از فرهنگیان ، خانواده ها و مخاطبین اصلی یعنی دانش آموزان است و در گام دوم فضاسازی است و موظف هستیم فضای مورد نیاز را جهت آمادگی روحی ، روانی و زمانی برای نماز فراهم کنیم.
معاون اقامه نماز اداره کل قران نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: پس از یک دهه برنامه ریزی طرح ساماندهی ائمه جماعت در حدود 55 هزار مدرسه انجام شد که نزدیک به بیست هزار روحانی برادر وخواهر و بقیه از همکاران فرهنگی جهت اقامه نماز و بحث امام جماعت استفاده شده است و آموزش فرهنگی ائمه جماعت جز اولویت های ما است .
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه ها آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی که به صورت کاملا داوطلبانه معلمان باید در حضور دانش آموزان وضو بگیرند و نماز بخوانند ، جشن شکوفایی(تکلیف) برای دختران سوم ابتدایی و برای پسران در اول متوسطه که قصد داریم این مراسم کیفی تر برگزار شود و از تجملات درآن کاسته شود، آشنایی دانش آموزان با مرجعیت و روحانیت با کتابی تحت عنوان درمسیر شکوفایی که به صورت اختباری در اختیار دانش اموزان قرار می گیرد و در آن به اهمیت تقلید و جایگاه مذهب شیعه پرداخته شده است و کار دیگر در دوره راهنمایی و متوسطه جلسات گفتمان دینی است که در هر آموزشگاه سالیانه باید حداقل دو جلسه برگزار شود تا به شبهات دانش آموزان و مسائل و مشکلات دینی آنها با حضور فرهیختگان و صاحب نظران پرداخته شود.
عاقل زاده تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه ها طرح سه میم یعنی منزل ، مدرسه و مسجد برای حضور و پیوند دانش آموزان با مسجد و اگر مدیران مدرسه برنامه ای داشته باشند برای حضور دانش آموزان در نماز جمعه و بهسازی و زیباسازی نمازخانه های مدارس از جهت امکانات و تجهیزات یکی دیگر از فعالیت هایی که در سند از مدیران مدارس خواسته شده اختصاص 30 دقیقه از وقت رسمی مدارس برای اقامه نماز است و همواره فعالیت ها ی ابتکاری که در حوزه نماز وجود داشته باعث شده تا وزارت آموزش و پرورش همواره طی سالیان گذشته در بحث امر نماز می درخشد.
وی در خاتمه گفت: سه مسابقه نیز در حوزه اقامه نماز وجود دارد ، مسابقه اذان که مختص دانش آموزان پسر است و تلاش می کند اذان را به شیوه زنده بازگرداند و در این مسابقه خوشبختانه طی سالهای اخیر چهره های شاخصی شناخته شده اند. ودیگر مسابقات مسابقه احکام با توجه به مرجعیت و احکام و اخرین مسابقه که مقام عالی وزارت نیز در شکل گیری آن نقش مهم ایفا کرده است مسابقات انشا نماز است که خود پل ارتباطی با دانش آموزان است.
رضا امانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران در ادامه گفت: خوشبختانه در حکومت اسلامی به بحث نماز ، قرآن و عترت توجه خوبی می شود و امیدواریم در مدارس تهران نیز این فعالیت ها نهادینه شود. 
در خصوص جشن تکلیف این امر در دانش آموزان دختر به خوبی نهادینه شده اما این امر در خصوص پسران بسیار ثقیل است و باید کارهایی در این زمینه صورت گیرد و امیدواریم در سال جدید سند اجرایی نماز در اولویت ما باشد تا بتوانیم میزان تربیت دینی دانش آموزان را بالاببریم و این امر را در آنها نهادینه کنیم .
وی افزود: برای ارتقا سطح تربیت دینی دانش اموزان پیشنهاد می کنیم در ارزشیابی مدیران توجه به فعالیت های دینی و نماز مورد توجه قرار گیرد زیرا مدیران نقش قابل توجهی بر نهادینه کردن امر نماز بین دانش آموزان دارند و بحث دیگر ورود خانواده ها به عرصه اقامه نماز است زیرا حضور و مشارکت آنها تاثیر بسزایی در نهادینه کردن مسئله نماز بین بچه ها دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در خاتمه گفت: یکی دیگر از بحث هایی که می تواند در بخش نماز و نهادینه کردن آن موثر باشد بحث یاوران نماز است که با مشارکت خود دانش آموزان در امر برگزاری و اقامه نماز گام برداشته می شود و بحث دیگر در جهت تحکیم فرهنگ نماز استفاده از ظرفیت بسیار مهم صدا وسیما و رسانه های جمعی است که می توانند امری را در جامعه نهادینه کنند .
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن