تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820737409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت کتابخانه های جدید در کردستان نیازمند حمایت مسوولان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساخت کتابخانه های جدید در کردستان نیازمند حمایت مسوولان است سنندج- ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان بر لزوم توسعه زیربنای کتابخانه های عمومی در استان تاکید کرد و گفت: ساخت کتابخانه های جدید نیازمند حمایت مسوولان و تامین اعتبار لازم است.


اسماعیل احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شش کتابخانه عمومی با زیربنای 22 هزار متر مربع در استان کردستان آماده احداث است که به دلیل نبود اعتبار عملیات اجرایی ساخت آن ها شروع نشده است.
وی توسعه فرهنگی را در گرو ساخت و راه اندازی مکان های فرهنگی دانست و گفت: با ساخت و راه اندازی این تعداد کتابخانه زیربنای کتابخانه های عمومی در استان به 42 هزار مترمربع می رسد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان افزود: هم اکنون زیربنای مجموع کتابخانه های عمومی نهادی در استان کردستان بیش از 20 هزار متر مربع است.
وی میانگین فضای کتابخانه ای در استان به ازای هر 100 نفر را 1.34 متر مربع عنوان کرد و گفت: اما این شاخص در کشور چهار متر مربع است که امید می رود با ساخت و راه اندازی کتابخانه های جدید این فاصله کاهش یابد.
احمدی گفت: بر اساس سند چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1404 باید میانگین زیربنای فضای کتابخانه های عمومی به هشت متر مربع به ازی هر100 نفر برسد.
وی ساخت و راه اندازی کتابخانه مرکزی را از مهم ترین نیازهای فرهنگی استان عنوان کرد و افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت این کتابخانه مهیا شده است اما اعتباری برای ساخت آن وجود ندارد.
احمدی خواستار حمایت مسوولان از کتابخانه های عمومی شد و گفت: حمایت از این نهاد فرهنگی که در راستای ارتقای سطح بصیرت و آگاهی در جامعه فعالیت می کند امری ضروری است.
وی با اشاره به نقش مهم خیرین در توسعه کشور اظهار کرد: خیرین می توانند با ورود به این حوزه زمینه های توسعه فرهنگی استان را بیش از پیش فراهم کنند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان افزود: اهدای زمین برای ساخت کتابخانه عمومی و حمایت مالی و معنوی از این نهاد فرهنگی از ضرورت های فرهنگی استان کردستان است.ک/3
7348/570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن