تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815950192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور محسن رضایی در شورا/ توجه قانون اساسی به شوراها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > شهری رئیس شورای شهر تهران:
حضور محسن رضایی در شورا/ توجه قانون اساسی به شوراها
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تکثر دیدگاه ها در شورای چهارم از نقاط قوت این شوراست، گفت: نقطه تفاوت قانون اساسی جمهوری اسلامی با قوانین پیشین، توجه به شوراها است.



به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجدجامعی در روز شورا با بیان اینکه شورا رفتار و روش اداره امور است گفت: ما دو مدل کار شوراها داریم یکی در سطح ملی که مجلس شورای اسلامی و دیگری در سطح محلی که شوراهای شهر و روستا هستند و می توان آنها را مکمل یکدیگر دانست. وی با اشاره به عملکرد سه دوره گذشته شورای شهر تهران گفت: یک فصل از شورای شهر اول عملکرد خوبی دارد. بسیاری از قوانین و تقسیم بندی های ما در شورا که تا پایان دوره سوم نیز به همان صورت رفتار می شد مانند کمیسیون ها، آیین نامه های اجرایی از شورای اول گرفته شده اما اواخر آن فضا غیرشورایی شد و به سرانجام خوبی نرسید. شورای دوم و سوم میز فعالیت هایی با توجه به وظایفشان انجام دادند، شورای سوم شورایی 6 ساله بود که به دلیل همزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری دوره 4 ساله شورای سوم 2 سال افزایش پیدا کرد اما به اعتقاد من اگر قرار بود برای کاهش هزینه ها انتخابات شوراها با یکی دیگر از انتخابات همزمان برگزار شود باید با انتخابات مجلس همزمان می شد چون این دو شورا با هم همپوشانی دارد و هر دو فعالیت های مشابهی دارند. مسجدجامعی با اشاره به تکثر دیدگاه و فعالیت در شورای چهارم گفت: این نقطه قوت شورای چهارم است که متشکل از هنرمندان، ورزشکاران، وزرای سابق و نمایندگان مجلس سابق است. این دقیقاً مانند شهر تهران که شهری متفاوت و متشکل از همه گروه های قومی مذهبی هستند است. وی ادامه داد :ما باید دیدگاه و صداهای مختلف را در شورا بشنویم و تنوع و تکثر این شورا یکی از ویژگی های خوب آن است. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به فرمان امام برای تدوین دستورالعمل شوراها در 9 اردیبهشت سال 58 گفت: مرحوم طالقانی در نگاه ترویجچی شوراها نقش اساسی داشت و مرحوم بهشتی نیز در قاعده مند ساختن قواعد شوراها تلاش بسیاری کرد. در قانون اساسی بیش از 100 بار کلمه شوراها تکرار شده است. وی با بیان اینکه تفاوت قانون اساسی جمهوری اسلامی با قانون اساسی پیشین کشور مطرح کردن موضوع شوراها است گفت: امام(ره) خیلی ساده فرمودند کار مردم را به خودشان واگذار کنید اما همین کلام ساده بسیار عمیق و کاربردی بود و نشان می داد دولت ها به جای آن که تمام مسئولیت ها را بر عهده خود بگیرند باید کارهای محلی را بر عهده مردم و خود به فکر تصمیم گیری های کلان در کشور باشند. مسجدجامعی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت برای تدوین سیاستهای کلان شوراها گفت: شوراها در حال حاضر عملکردش به گونه ای شده که نخبگان علاقمندند در مدیریت شهری مشارکت کنند در شورای چهارم وزیر نفت می آید و در خصوص توزیع بنزین ناسالم به نمایندگان توضیح می دهد می بینیم که فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته هوا پاک تر شده. وی با اشاره به لزوم قوت بیشتر شورایاری ها در اداره شهرها گفت: متاسفانه هر بار قانون اساسی در خصوص شوراها در مجلس بررسی شد یکی از بندهای آن حذف شد. یکی از این موضوعات حذف شورایاری های محلات است در حالی که شورایاری ها چشم و گوش شورا در سطح محلات هستند و از مجلس می خواهیم همکاری های لازم را برای ادامه فعالیت بیشتر شورایاری ها انجام دهد. رئیس شورای شهر تهران در ادامه از حضور محسن رضایی دبیر شورای مصلحت نظام در جلسه امروز شورا خبر داد و گفت: همچنین حادثه واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان نیز در جلسه امروز بررسی می شود.


۱۳۹۳/۲/۹ - ۰۸:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن