تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به سلامت نیروی کار در ایران پیشینه تاریخی و اعتقادی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توجه به سلامت نیروی کار در ایران پیشینه تاریخی و اعتقادی دارد سمنان – ایرنا – استاندار سمنان گفت : توجه به سلامت نیروی کار در ایران اسلامی پیشینه تاریخی و اعتقادی دارد.


ˈمحمد وکیلیˈ روز دوشنبه در آیین افتتاحیه نشست مشورتی بین المللی سلامت نیروی کار در سمنان، افزود: توجه و احترام به انسانها در هر جایگاهی در تاریخ ایران بخش مهمی از وظیفه حاکمان بوده است.
وی با اشاره به توجه به حقوق مردم به ویژه کارگران بیش از شش هزار سال پیش در منشور کوروش کبیر پادشاه ایران، در این منشور حقوق شهروندی و کارگری به شکلی مطلوب بیان شده و آثار آن هنوز در کتیبه های تخت جمشید در شیراز باقی است.
وی با اشاره به توجه پیامبر بزرگ اسلام(ص) برای نجات بشر از جهل و گمراهی، اظهار داشت: پیامبر اسلام برای تلاش کارگران احترامی ویژه قائل بودند و تلاش کارگران برای پیشرفت در اقتصاد را می ستودند.
وی با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات ایران اسلامی توجه جدی و خاصی به سلامت جامعه و همچنین سلامت نیروی کار دارد، اضافه کرد: در قانون اساسی و هم در دیگر قوانین مسوولین موظف به ارتقای شاخص های سلامت روحی و جسمی مردم هستند.
وی با اشاره به ایجاد شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور ریاست جمهوری ایران در روز گذشته، و توجه رییس جمهور به بیمه فراگیر و تامین سلامت و امنیت غذایی برای همه مردم، خاطرنشان کرد: کودکان کار در محیط های رسمی و قانونی ما جایی ندارند.
وی با اشاره به همزمانی نشست مشورتی بین المللی سلامت نیروی کار با روز جهانی کار و کارگر، از حاضران و نمایندگان کشورهای مختلف دعوت کرد که از محیط های کارگری استان سمنان بازدید کنند و از نزدیک شاهد باشند که بر خلاف فرهنگ های اقتصادی کاپیتالیسم و سوسیالسیم که اصالت را به سود و سرمایه می دهد، در ایران اسلامی به ارزش های انسانی اصالت داده می شود و به تامین سلامت روحی و جسمی کارگران توجه ویژه ای می شود.
استاندار سمنان گفت: پس از آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران توسط کشورهای غربی، بیش از نیمی از آن به بخش بهداشت و سلامت مردم اختصاص یافت.
نشست مشورتی بین المللی سلامت نیروی کار با حضور نمایندگان 17 کشور دنیا از 8 تا 10 اردیبهشت در سمنان برگزار می شود و استان سمنان در آینده با کارشناسیهای تخصصی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به عنوان مرکز همکاری با این سازمان در منطقه تعیین می شود.
ˈماریا نییراˈ رییس بهداشت عمومی، محیط و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و ˈایوان ایوانفˈ مسوول امور بهداشت حرفه ای سازمان بهشدات جهانی جمعی از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این نشست سه روزه حضور دارند.ک/2
611/608
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن