تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820303859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش ˈفرهنگ سبز با مدیریت جهادیˈ در تهران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش ˈفرهنگ سبز با مدیریت جهادیˈ در تهران برگزار شد تهران بزرگ - ایرنا - همایش فرهنگ سبز با مدیریت جهادی روز دوشنبه در سالن همایش های بین المللی سازمان محیط زیست برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا در این همایش تفاهمنامه ا ی بین اداره کل محیط زیست استان تهران و اداره آموزش و پرورش منطقه 2 منعقد شد.
رییس محیط زیست استان تهران در این مورد گفت: این تفاهمنامه بر اساس مصوبه منعقده سال گذشته بین سازمان محیط زیست و آموزش و پرورش بسته می شود و بر اساس آن منطقه 2 آموزش و پرورش استان تهران برای اجرای اولین فاز انتخاب شده است.
محمد هادی حیدر زاده هدف از این تفاهنامه را فرهنگ سازی مناسب و ایجاد سواد محیط زیستی در میان کودکان و نوجوانان بیان کرد و افزود: امیدواریم با اجرای این تفاهمنامه، اصطکاک توسعه پایدار که زاویه مقابل با محیط زیست پیدا کرده است، به حداقل برسد.
وی ادامه داد : در جهان دکترین که مبحث توسعه پایدار مطرح است، لاجرم برای تسریع به این توسعه شاخصه های زیست محیطی نیز باید مدنظر قرار گرفته شود.
به گفته رییس محیط زیست استان تهران در این استان 13 درصد جمعیت کشور تنها در وسعت زمینی 1.3 درصد آن متمرکز است و
30 درصد صنایع کشور نیز در همین وسعت جغرافیایی متمرکز شده که ظرفیت تحمل اکوسیستم منطقه ای از نظر بارگذاری ضعیف است.
حیدر زاده تاکید کرد: همزمان برای رفع معضل زیست محیطی در کشور باید سه مساله مهم مد نظر باشد که ابتدا باید در حوزه مدیریت همراه با توسعه تکنولو‍ژی، شاخص ها و ابزارهای رفع آلودگی متناسب با آن رشد کند.
وی دومین عامل برای رفع معضل زیست محیطی را اعمال قانون و مقررات دانست و گفت: متاسفانه در این زمینه ضمانت اجرایی خوبی نداریم.
حیدر زاده عامل سوم را فرهنگ سازی و آموزش مردم با استفاده از ابزارهای آموزشی متناسب با آن بیان کرد و گفت: در این مورد کودکان و نوجوانان به دو دلیل در الویت آموزشی قرار دارند، اول این که متاسفانه افراد بزرگسال به دلیل طیف وارونگی رفتاری اعتماد کمتری به آموزش دارند و کودکان و نوجوانان به دلیل این که مباحث آموزشی در ذهنشان ملکه می شود در آینده این امر تبدیل به فرهنگ خواهد شد.
وی دلیل دیگر الویت آموزش کودکان و نوجوانان را پدیده فرزند سالاری خواند و افزود: می توان با آموزش کودکان اولیای آنان را مقید به انجام رفتارهای صحیح اجتماعی کرد.
در پایان این مراسم منشور تفاهمنامه منعقده بین آموزش و پرورش منطقه 2 و اداره کل محیط زیست استان تهران توسط دانش آموزان رونمایی شد.
این مراسم با حضور حسین طالب زاده رییس اداره منطقه 2 آموزش و پرورش و اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران و برخی از مسوولین اداره سلامت و استانداری تهران برگزار شد.
تهرام/1699/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن