تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820002062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستاییان تویسرکان سه برابر سرانه استاندارد کشور، آب مصرف می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روستاییان تویسرکان سه برابر سرانه استاندارد کشور، آب مصرف می کنند تویسرکان- ایرنا- فرماندار تویسرکان گفت: سرانه مصرف آب در برخی از روستاهای شهرستان تویسرکان، سه برابر میزان استاندارد کشور است.


ˈمهرداد موسویˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط کم آبی کنونی، سرانه مصرف آب در اغلب روستاهای این شهرستان بسیار بالا و غیر معقول است.
وی ادامه داد: اکنون به دلیل کاهش بارندگی های سالیانه و برداشت های بی رویه و غیر مجاز از سفره های آب زیر زمینی، منابع تامین آب در استان همدان و شهرستان تویسرکان با افت شدید مواجه شده اند.
وی اضافه کرد: از آنجا که کشاورزی در شهرستان تویسرکان، یکی از محورهای توسعه به شمار می رود باید به سمت مدیریت بهینه و استفاده حداکثری و کارشناسانه از آب های موجود حرکت کرد.
موسوی تصریح کرد:اگر تدابیر لازم برای جلوگیری از روند هدر رفت آب در مناطق روستایی، اندیشیده نشود، خسارات جبران ناپذیری برای حوزه کشاورزی و محیط زیست شهرستان به دنبال خواهد داشت.
وی پایین بودن آب بهای مصرفی را یکی از دلایل بی توجه افراد به مصرف بی رویه و خارج از ضابطه آب در این روستاها عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان، حرکت به سمت الگوی کشت محصولاتی است که با کمترین میزان آب بیشترین میزان تولید و بازدهی را دارند.
وی خواستار فرهنگ سازی گسترده و جلب اراده عمومی در زمینه مصرف بهینه آب در شهرستان تویسرکان از سوی دستگاه های مرتبط اجرایی شد و خاطر نشان کرد: باید اهمیت رعایت اصلاح الگوی مصرف آب برای همه افراد جامعه تبیین و تشریح شود.
7531/576
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن