تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816473153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گدایی برای کدبانو!/ نگاهی به تکدی گری زنان و فحشا به مدد فال فروشی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گدایی برای کدبانو!/ نگاهی به تکدی گری زنان و فحشا به مدد فال فروشی
نامه نیوز بررسی می کند؛
گدایی برای کدبانو!/ نگاهی به تکدی گری زنان و فحشا به مدد فال فروشی
گذشته از انباشت سرمایه ای که از این طریق به صورت ناخواسته توسط مردم کلان شهرها برای افراد سودجو صورت می‌گیرد، تکدی گری زنان یک بُعد سیاه و تاسف بار هم دارد و آن فاحشه گری زنان و دخترانی است که حالا دیگر نیازی به فرا رسیدن سیاهی شب برای پیدا کردن مشتری ندارند گروه اجتماعی نامه نیوز - دلمان به درد میآمد وقتی می‌دیدم یک مرد زمخت و سیاه سوخته با لباس های پاره کنار خیابان نشسته و زجه میزند که: به من عاجز بی نوا کمک کنید! می گشتیم در جیبمان یک اسکناس کهنه یا سکه ای چیزی پیدا می کردیم و در دستانش می گذاشتیم تا به خیال خودمان یک تکه نانی برای خودش بخرد و از گرسنگی نمیرد. این روزها اما کمتر میتوان آن مردهای سیاه و بدریخت را در گوشه و کنار دید. حالا دیگر زنان اسپند دود کن و فال فروش هستند که در سن و سال‌های مختلف زحمت خالی کردن جیب های مارا از پول خرد می کشند.

زنان میانسال با لباس‌های محلی، زنان جوان با نوزادی در بغل، دختران جوان و ترکه ای با نگاهی معصوم و البته زیبا! و بالاخره دختر بچه های زبر و زرنگ با چهره های بشاش و لبخندهای دلبرانه. این روزها این کاراکترها را زیاد میتوان در کلان شهرهایی مثل تهران دید. آن آقایان زخمت هنوز هم هستند و کارشان را می‌کنند اما در این یک مورد خاص، درآمد بیشتر و بهتر برای جنس موثت است که شرایط بسیار بهتری برای به رحم آوردن دل ما دارند. کدام انسانی می تواند از کمک کردن به زنی که با دو کودک معصوم در کنار خیابان نشسته و گریه می کند، دریغ کند؟






همین چند ماه قبل بود که مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزایش چشمگیر متکدیان مونث را مطرح کرد و گفت: براساس تعداد افرادی که جمع آوری کرده و برایشان پرونده تشکیل داده‌ایم می‌توان گفت شاهد تغییراتی در وضعیت تکدی‌گری هستیم که عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آنها دخیل است. و متاسفانه شاهد هستیم که نقش تکدی‌گری در بین زنان، سوء استفاده از کودکان، همچنین تکدی‌گری غیرمستقیم و بازی کردن با احساسات مردم افزایش یافته است.


***ترویج فحشا در قالب تکدی گری

طبق آمار بدست آمده تکدی گری دومین آسیب اجتماعی شهر تهران به شمار می رود که همگی ما به اشکال مختلف در طول روز شاهد آن هستیم. اما گذشته از انباشت سرمایه ای که از این طریق به صورت ناخواسته توسط مردم کلان شهرها برای افراد سودجو صورت می‌گیرد، تکدی گری زنان یک بُعد سیاه و تاسف بار هم دارد و آن فاحشه گری زنان و دخترانی است که حالا دیگر نیازی به فرا رسیدن سیاهی شب برای پیدا کردن مشتری ندارند و خواسته های نامشروع خودشان را در قالب یک زن معصوم فال فروش و اسپند دودکن مطرح می کنند.

باندهای مخوف و زیرزمینی که معمولا هر کدام برای خودشان قلمرویی خاص دارند، زنان و دختران زیبا و جذاب گروه را در نقاط مختلف شهر مستقر کرده و آنها را مجبور می‌کنند کاری غیر از گدایی انجام بدهند. متاسفانه این زنان چاره ای جز تن دادن به این دستورات بی رحمانه ندارند چرا که زنده ماندن و داشتن جایی برای خواب در گرو پیروی از قوانین باندهای تکدی گری است.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در این زمینه می‌گوید:  در سالهای اخیر تعداد زنان بی‌خانمان افزایش داشته تا جایی که در حال حاضر 25 درصد از متکدیان تهران را زنان جوان تشکیل می دهند. وقتی اعتیاد، ایدز، طلاق و بیکاری زیاد می‌شود باید منتظر افزایش تکدی‌گری اقشار مختلف هم بود. عده‌ای از زنانی که در خیابان به دنبال کسب درآمد از راه تکدی‌گری هستند، معتادند، عده دیگری مبتلا به ایدز هستند، برای عده‌ای از آنها جایی در خانه نیست و عده‌ای هم برای تامین معاش این کار را انجام می‌دهند. اگر به 15 - 10 سال گذشته برگردیم، با متکدیان زن و دختر کمتری مواجه بودیم اما الان اینطور نیست.






***وقتی مسئولان به جای مداوای این زخم نمک می پاشند!

چندی قبل شهرداری تهران طرحی را تحت عنوان "طرح خنداندن زنان متکدی" آغاز کرد که طی آن قرار بود روحیه زنان بی سرپرستی که شبانه روز در کوچه و خیابان مشغول ولگردی و گدایی هستند را شاد کنند! سرپرست امور بانوان سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره این طرح گفته بود: این طرح در مرکز نگهداری از زنان لویزان اجرا می شود. در این طرح از استخر، جکوزی، نمایش فیلم های طنز اجتماعی، سریالهای طنز، توزیع مجلات پرفروش خانوادگی و اجتماعی، ورزش های شاد و بازیهای جذاب و حضور مددکار و روانشناس برای ایجاد نشاط و شادابی و امید به زندگی استفاده می شود.

ظاهرا قرار نیست مسئولان محترم در شهرداری فکری بکند به حال زنان و کودکانی که در مترو اجناس تقلبی می فروشند، در بی آر تی تنبک می زنند، سر چهار راه اسپند دود می کنند و کنار خیابان زجه می زنند. انگار فقط می توانند در لویزان و آن هم فقط برای چند زن بیخانمان سونا و جکوزی فراهم کنند و برایشان اهمیتی ندارد که تعداد باندهای متکدی هر روز و هر روز بیشتر شده و مناطق پر رفت و آمد تهران برای گدایی کرایه می شوند.

***حرف آخر

با توجه به سود سرشاری که گدایی کردن برای افراد دارد (میانگین روزی 200 هزار تومان) هر سال باید شاهد رشد چمشگیر تعداد متکدیان درپایتخت باشیم و در این میان زنان به دلیل دارا بودن ویژگی های متفاوت مثل  برانگیختن حس ترحم، طی چند سال آینده گوی سبقت را از مردان خواهند ربود و آمار 25 درصدی آنها از 50درصد تجاوز خواهد کرد.




1393/2/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن