تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815304304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آگاهي‌بخشي، مهمترين محور مقابله با شيوع مصرف مواد مخدر در جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۵:۴ق.ظ)
آگاهي‌بخشي، مهمترين محور مقابله با شيوع مصرف مواد مخدر در جامعه است استاندار و رئيس شوراي هماهنگي مبارزه باموادمخدر آذربايجان غربي گفت: آموزش و آگاهي‌بخشي، مهمترين محور مقابله با شيوع مصرف مواد مخدر در جامعه است و همچنين گروه‌هايي كه در معرض ابتلا به اعتياد هستند، به‌صورت دقيق و علمي، مورد بررسي و شناسايي قرار گيرند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان آذربايجان غربي؛ مهندس قربانعلي سعادت در جلسه اين شورا گفت: آموزش و آگاهي بخشي به افراد و خانواده‌ها در بحث پيشگيري و مقابله با شيوع مصرف مواد مخدر درجامعه، مهمترين محور و اقدام مهم و موثردر اين زمينه است و بايد در سال 93 مورد توجه بيشتر قرار گيرد.
وي افزود: توسعه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي كاربردي و مورد نياز بازار كار در ميان آسيب‌ديدگان اجتماعي و به ويژه در ميان زندانيان و معتادين بهبوديافته، از ديگر موارد مهمي است كه بايد بيش از پيش مورد توجه مديران و مسئولان مربوطه قرارگيرد.
استاندار استان در ادامه، سالم‌سازي و بازگرداندن معتادين بهبوديافته و زندانيان پس از طي دوران محكوميت به عرصه خانواده، جامعه و اشتغال را از اهداف مهم برشمرد و افزود: حمايت، مراقبت و برنامه‌ريزي براي فعاليت و اشتغال زندانيان و معتادين بهبود يافته از وظايف و تكاليف مهم مديران و مسئولان ذي‌ربط استان است و انتظار مي‌رود دراين خصوص، طرح‌ها و پيشنهادات لازم توسط اعضاي شوراي مبارزه با مواد مخدر ارائه شود.
سعادت در ادامه بر توانمندسازي بانوان تاكيد كرد و ضمن اشاره به نقش برجسته زنان و بانوان در سلامت جامعه افزود: با افزايش آگاهي و ارائه آموزش‌هاي مربوط به پيشگيري از مصرف مواد مخدر به بانوان و مادران، مي‌توان شاهد كاهش شيوع مصرف اين مواد در جامعه بود.
وي با تاكيد بر ضرورت شناسايي و برنامه‌ريزي براي گروه‌هاي آسيب‌پذير جامعه گفت: در جامعه برخي گروه‌ها و اقشار وجود دارند كه بيشتر در معرض ابتلا به اعتياد قرار دارند كه لازم است اين گروه‌ها به‌صورت دقيق و علمي، مورد بررسي و شناسايي قرار گيرند و براي كاهش تهديدات درميان آنها برنامه‌ريزي شود.
وي در ادامه با بيان اينكه كنترل نامحسوس و الكترونيكي درمرزها و مبادي رسمي استان از موثرترين شيوه‌هاي مقابله با قاچاق است، افزود: ما بايد در بحث مقابله با قاچاق در مبادي رسمي و گمركات، به سمت و سويي حركت كنيم كه در آن دخالت انساني كمتر و كنترل سيستمي و نامحسوس افزايش يابد چرا كه در اينصورت ضمن كاهش خطاهاي انساني، نظارت و كنترل نيز دقيق‌تر مي‌شود.
همچنين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در اين جلسه، جلب مشاركت مردمي را مهمترين راهكارمقابله با اعتياد دانست و شناسايي و انهدام شبكه‌هاي قاچاق مواد مخدر را ضروري برشمرد و گفت: از مهمترين اولويت‌هاي كميته تخصصي سازمان‌هاي مردم‌نهاد و مشاركت‌هاي مردمي در سال 93 برنامه‌ريزي در راستاي اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر و جلب مشاركت‌هاي مردمي با توليد برنامه‌هاي مردم‌محور است حضور مردم در اين موضوع مهم كمك خواهد كرد تا مقابله با آن جدي دنبال شود و ريشه‌ي ام‌الخبائث مواد مخدر برچيده شود، لذا لازمه اين مهم وجود سازمان‌هاي مردم‌نهاد و شبكه‌هاي فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.
وي افزود: اشرافيت اطلاعاتي بر شبكه‌هاي قاچاق و توزيع مواد مخدر در سال گذشته از مهمترين موفقيت‌هاي كميته مقابله با عرضه مواد مخدر بود به طوري كه بيش از 14 تن انواع مواد مخدر توسط نيروهاي مبارزه‌كننده كشف و ضبط شد و همچنين قطع حلقه‌هاي اتصال شبكه عرضه و تقاضا چشمگير بود كه اين روند بايد با مديريت كميته مقابله با عرضه در سالجاري ادامه داشته باشد و با هماهنگي كميسيون ويژه مرز سازكارهاي مربوط به تكميل طرح انسداد مرز و تجهيز سيستم هاي كنترلي را فراهم شود.
وي صيانت از معتادان بهبوديافته و خانواده آنان را از ديگر اولويت‌هاي شوراي هماهنگي برشمرد و گفت: اشتغال و فقدان مهارت مهمترين مشكل اين افراد است و لازم است با برنامه‌ريزي منسجم توسط كميته درمان و حمايت‌هاي اجتماعي اين معضل رفع شود تا در سال‌جاري شاهد رشد كيفي درمان باشيم.
شرفي ادامه داد: موقعي كيفيت درمان افزايش خواهد يافت كه پيشگيري از عود مجدد صورت پذيرد و اين امر بايد جزو اولويت‌هاي اين كميته باشد و همچنين بايد هزينه‌هاي درمان و كاهش آسيب با اجراي طرح بيمه پايه و بستري معتادين كاهش يابد تا افراد متقاضي درمان بتوانند تحت پوشش قرار گيرند.
دبير شوراي هماهنگي استان در ادامه، توجه به تقويت فرهنگ سلامت را در عرصه اجتماعي ضروري دانست و ضمن اشاره به نقش خانواده در ايجاد سلامت افزود: باارتقاء آگاهي و توانمندسازي والدين فرهنگ سلامت در خانواده تقويت خواهد شد و اين يعني رسيدن به سلامت اجتماعي و دستگاههاي فرهنگي با انسجام بيشتر و بهره‌مندي از ظرفيت رسانه خانواده‌ها را تحت آموزش مستقيم و غير مستقيم قرار دهند و كميته فرهنگي و پيشگيري ضمن جذب منابع مالي و توليد برنامه هاي فرهنگي اين روند را مديريت كند.
شرفي با تاكيد بر ضرورت راه اندازي مركز ماده 42 در سالجاري گفت: از برنامه‌هايي كه مي‌تواند حوزه مقابله و حقوقي قضايي را در امر محقق شدن مبارزه كيفي موفق كند افزايش هزينه قاچاق است و وجود مركز ماده 42 يكي از روش‌هاي افزايش اين هزينه مي‌باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن