تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820302920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماموستا مجتهدي منادي وحدت و انسجام/ مردمداري ويژگي بارز امام جمعه فقيد سنندج بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کردستان گزارش خبري مهر/
ماموستا مجتهدي منادي وحدت و انسجام/ مردمداري ويژگي بارز امام جمعه فقيد سنندج بود
سنندج - خبرگزاری مهر: ماموستا حسام الدين مجتهدي امام جمعه فقيد سنندج و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري، از یک خانواده عالم و مورد احترام برای جامعه روحانیون ایران اسلامی بود و در زمان عمر با بركت خود همواره منادي وحدت و انسجام اسلامي بود.



به گزارش خبرنگار مهر، این عالم فقید اهل سنت در مباحث شرعی و فقهی فقیدی بود که تمامی آحاد جامعه به دانش او تکیه داشتند. ماموستا مجتهدی عالمی با تقوا و اهل عرفان بود که با اعتدال و ویژگی های خاصی خود، دل همه دسته ها و گروه های مذهبی را بدست آورده بود و وحدت رویه خاصی را بین مذاهب اسلامي در استان و كشور ایجاد کرده بود. این عالم فرزانه و عارف سنندجی صفات برجسته ای داشت و در مسایل دینی بسیار دقت داشت و با اعتدال عمل می کرد و به همين دليل ارتباط با مردم و تلاش براي رفع مشكلات آنها همواره مورد توجه ماموستا مجتهدي قرار داشت. ماموستا مجتهدی از لحاظ علوم دینی صاحب 12 علم بود که در آموزش این علم خود، تعداد زیادی از روحانیون کردستانی از آن بهره گرفته اند و می توان گفت همه روحانیون عصر حاضر این شهر یا بصورت مستقیم یا غیر مستقیم از شاگران ایشان هستند و بسیاری از اجازه نامه های فعالیت روحانیون اهل سنت با تایید ماموستا مجتهدی بوده است.

ماموستا مجتهدی 93 سال سن داشت و از سال 83 به عنوان امام جمعه اهل سنت سنندج منصوب شد و از سال 90 نیز به عنوان منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت. ماموستا مجتهدی عالمی فقید و خدمتگزار مردم بود نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خصوص ويژگي هاي اين عالم برجسته كردستاني، گفت: ماموستا مجتهدی عالمی فقیه و خدمتگزاری واقعی در خدمت به نیازمندان بود. حجت الاسلام شاهرودی اظهار داشت: این عالم وارسته در نشر و ترویج اسلام در بین آحاد جامعه گام های اساسی برداشته است. وی با اشاره به این مطلب که بصیرت افزایی در بین آحاد جامعه یکی از گام های اساسی این عالم وارسته در مقابل هجمه های دشمنان بوده است، افزود: ماموستا مجتهدی نماد بارز ولایتمداری بود. خوش اخلاقی یکی از خصلت های بارز ماموستا مجتهدی است امام جمعه موقت سنندج نيز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد ماموستا مجتهدي گفت: خوش اخلاقی یکی از خصلت های بارز ماموستا مجتهدی بوده است. ماموستا خلیل ادابی اظهار داشت: ماموستا مجتهدی با بیان شیوا و اخلاق خوش در خطبه های نماز جمعه فتنه های دشمنان را بر ملا و مردم را به بصیرت افزایی و استقامت دعوت می کرد. امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: دستگیری از نیازمندان نیز یکی دیگر از خصلت های ماموستا مجتهدی بود و با تمام توان خود در راستای حمایت از نیازمندان گام بر می داشت. ماموستا مجتهدی عالمی معتقد به تقریب مذاهب اسلامی بود امام جمعه موچش نيز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ماموستا مجتهدی عالمی بود که به تقریب مذاهب اعتقاد خاصی داشت. ماموستا اقبال بهمنی اظهار داشت: اتحاد و همدلی بین مذاهب یکی از اولویت های کاری این مجتهد کُرد بود و همیشه مسلمانان را به اتحاد دعوت می کرد.

ماموستا مجتهدی عالمی فرهیخته در اسلام بود امام جمعه موقت سنندج نيز با اشاره به جايگاه و شخصيت ماموستا مجتهدي گفت: ماموستا مجتهدی عالمی فرهیخته در جامعه اسلامی و از مروجان اصلی اسلام بود. ماموستا محمد امین راستی اظهار داشت: این عالم بزرگ و وفادار به اسلام و نظام تمام عمر خود را در تکاپوی ترویج و توسعه فرهنگ ناب محمدی بود. وی با اشاره به این مطلب که ماموستا مجتهدی یکی از امامان متعهد به نظام بود، افزود: مقام معظم رهبری بارها در باره فضایل و عالم بودن ماموستا مجتهدی حرف زده اند. امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: رحلت ماموستا مجتهدی ضایعه‌ ای دردناک برای مردم کردستان بود و درگذشت این عالم مجاهد علمای اسلامی را در اندوه فرو برد. ماموستا راستی یادآور شد: مجتهدی در انسجام وحدت ملی یکی از پیشگامان بود و با ایراد سخنرانی های نافذ فتنه های دشمنان را خنثی می کرد. ماموستا مجتهدی در علم فرایض تخصص ویژه ای داشت عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: ماموستا مجتهدی عالمی فرهیخته بود که در علم فرایض تخصص ویژه ای داشت. سید بها الدین حسینی اظهار داشت: ماموستا مجتهدی دوستدار خلق بود و چهره ای بود مثل ستاره ای بر تارک علوم دینی کردستان می درخشید. وی افزود: ماموستا مجتهدی بسیاری از علوم را در سینه داشت و عالمی جامع الاشرايط بود و تنها فردی بود که بر تمامی علوم آشنایی و تسلط کافی و کامل داشت. عضو شورای اسلامی شهر سنندج بیان کرد: مرگ ماموستا مجتهدي ضایعه ای در جهان اسلام بود و جای خالی او با جانشینی چون خود او پر می شود. امام جمعه سنندج از 24 فروردين ماه در سنندج بستري و بعد از پنج روز براي ادامه درمان به تهران منتقل شد ولي ظهر شنبه دار فاني را وداع گفت. ماموستا حسام الدين مجتهدي از چهره هاي برجسته مذهبي و ديني كشور بود كه در دو دوره به عنوان امام جمعه سنندج فعاليت كرد و از دو سال قبل نيز با راي مردم استان به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد. ظهر امروز یکشنبه ، پیکر مطهر این فقید بر دستان انبوه دوستداران، مسئولان و مردم فهیم استان کردستان در جوار مرقد پدر بزرگوارشان در تپه شیخ محمد باقر سنندج به خاک سپرده شد.


۱۳۹۳/۲/۷ - ۱۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن