تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811630679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت برخورد قانونی با شایعه سازان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بررسی روزنامه های ایران/ یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ضرورت برخورد قانونی با شایعه سازان تهران-ایرنا-همزمان با اوج گیری بی اخلاقی برخی مخالفان دولت و شایعه سازی آنها علیه دستگاه اجرایی کشور، برخی روزنامه های امروز برخورد قانونی با حاشیه سازان را خواستار شدند.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

*** انتقاد روزنامه ها از شایعه سازی علیه دولت
حاشیه سازی و مطرح شدن برخی شایعه ها علیه دولت که مورد تازه ی آن در مورد مراسم بزرگداشت مقام زن و مادر از طرف نهاد ریاست جمهوری بود، از طرف گروهی از مخالفان دولت و برخی روزنامه ها همچنان ادامه دارد. در همین حال، این رویکرد تخریبی مخالفان دولت امروز با انتقاد طیفی از روزنامه ها روبرو شد.
«چرا سکوت؟» عنوان یادداشت روزنامه ی «آفتاب یزد» به قلم «مهدی مال میر» روزنامه نگار است که در آن با اشاره به رفتارهای افراطی و خشونت بار عده یی که بی رحمانه چوب حراج به منزلت کشور زده اند، از رییس جمهوری درخواست کرد که در مقام یک حقوقدان با افرادی که سعی در ایجاد نگرانی در افکار عمومی و کاستن از سرمایه ی اعتماد مردم در شرایطی که دولت نیازمند این سرمایه است می کنند، برخورد قانونی کند.
روزنامه ی «شرق» نیز در همین چارچوب یادداشتی را به قلم «صادق زیباکلام» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران منتشر کرد. در این یادداشت با عنوان «سقوط اخلاق سیاسی»، زیباکلام عملکرد مخالفان دولت در راستای تخریب چهره ی «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران، به بهانه های واهی مانند جشن روز زن در کاخ سعد آباد را به سقوط اخلاق سیاسی تشبیه کرد و نوشت: ماجرای تلخی که از جانب مخالفان دولت در ارتباط با برگزاری مراسم جشنی زنانه که توسط همسر رییس جمهور در کاخ سعدآباد پیش آمد و تبدیل به بحران سیاسی شد و بازبودن دست مخالفان رییس جمهور برای ساخت فیلم هایی علیه روحانی - که از قضا توسط دفتر رییس جمهور، «ناصحیح» خوانده شده است- مقدم بر هر امر دیگری، متاسفانه، نزول سطح اخلاقی بخش هایی از جریانات سیاسی را به نمایش می گذارد.
روزنامه ی «ایران» هم در یادداشتی با عنوان «گزارش عینی و عینکی از مهمانی همسر رییس جمهور» نوشته ی «فرشته طائرپور» تهیه کننده ی سینما که یکی از مهمانان جشن روز زن به میزبانی همسر رییس جمهوری نیز بود، به شرح آنچه در این مراسم از آغاز تا پایان رخ داده است پرداخت و در سرانجام گزارش خود نوشت: آنچه به دنبال این مهمانی در برخی سایت ها و صحن مجلس مطرح شد، من شاهد عینی را به صرافت انداخت که نکند چشمانم دیگر خوب نمی بینند و عینک می خواهند؟ نکند گوش هایم دیگر درست نمی شنوند و سمعک می خواهند و نکند که حافظه ام آنقدر ضعیف شده که مشاهداتم را در فاصله سه روز به دست فراموشی سپرده و خود را سبک کرده است؟
به نوشته ی طائرپور مگر می شود این همه تفاوت و خبر نادرست را از مجلسی شنید که غایبان، چیزهایی در آن دیده اند که شاهدان ندیده اند؟ آن نماینده محترم مجلس چگونه می تواند برای تحریک افکار عمومی، با طرح اخبار غیرواقعی به همسر رئیس جمهوری کشور برچسب های کنایتی بزند؛ آن هم در ایام بزرگداشت مقام زن؟! آن یکی نماینده مجلس چگونه می تواند از سکه گرفتن همه مهمان ها قصه بسازد و احتیاط نکند از کشیده شدن پرونده تهمت زدنش به دادگاه های صالحه و از آن مهمتر به دادگاه خدای فاطمه(س)؟ رسانه هایی که بنا دارند در این دوره از مدیریت کشور، در هر اتفاق مثبت و امیدوار کننده اجتماعی نیز موردی برای بهانه جویی بیابند یا بسازند؛ نگران مقایسه و قضاوت ملتی نیستند که در سال های اخیر جز خبر سفر دسته جمعی همسران مقامات کشور به امریکا و اروپا و... ردپایی دیگر از فعالیت بانوان اول کشور (و یا به قول آن نماینده علیاحضرت و والاحضرتان) مشاهده نکردند؟

*** نگاه روزنامه ها به سفر مدیر کل یونسکو به ایران
سفر پنج روزه ی «ایرینا بووکووا» مدیرکل یونسکو به تهران پس از 10 سال و در صدر هیاتی به منظور شرکت در مراسم ثبت جهانی تعدادی از نقشه های تاریخی آرشیو وزارت امور خارجه، در برنامه ی حافظه ی جهانی یونسکو و دیدار روز گذشته ی وی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ی کشورمان، سوژه ی خبرها و یادداشت های برخی از روزنامه های صبح امروز کشور بود.
روزنامه ی «آرمان» امروز در یادداشتی با عنوان «نتایج احتمالی یک سفر» به قلم «جلیل گلشن» رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور، سفر خانم بوکووا به ایران را دارای تاثیرهای مثبتی بر شناخت جهانی از میراث فرهنگی کشورمان دانست و افزود: ثبت آثار تاریخی و میراثی مساله مهمی است. همانطور که بسیاری از کشور ها به دنبال چنین کاری هستند ما نیز تلاش می کنیم روند ثبت آثار میراثی مان ادامه پیدا کند. با این وجود، مساله مهم دیگر حفظ آثار تاریخی و میراثی است. رابطه تنگاتنگ با سازمان های جهانی باعث می شود بتوان از آنها انتظار داشت که در زمان صلح و جنگ به ما برای حفظ آثار تاریخی مان کمک کنند. سفری که مدیرکل یونسکو به ایران داشته و بازدید ها و دیدار های شان در همین راستا قابل توجه است.
در ادامه ی این یادداشت آمده است: همچنین تفاهمنامه های احتمالی که می تواند به امضا برسد، رابطه تنگاتنگ ایران با این سازمان جهانی را تحکیم خواهد کرد. سفر خانم بوکووا یک فرصت است و تا جایی که می توان، باید از این فرصت استفاده کرد. چنین سفری حتما وضعیت جهانی ما در حوزه میراث فرهنگی را بهبود خواهد بخشید و اگر همین یک نتیجه حاصل شود، این سفر موفقیت آمیز و به جا بوده است هر چند، همان طور که عنوان شد این سفر به نوعی یادآوری این است که ما کشوری غنی به لحاظ آثار تاریخی و میراثی هستیم.
« فرصتی تاریخی» عنوان یادداشت روزنامه ی «اعتماد» در ستون «نگاه اجتماعی» این روزنامه به قلم به «وحید معتمدنژاد» بود. نویسنده ی این یادداشت، سفر ایرینا بوکووا به ایران را به چند دلیل قابل تامل دانست و در این ارتباط نوشت: اینکه پس از گذشت 10 سال این نخستین باری است که مدیرکل یونسکو به ایران سفر می کند به لحاظ دیپلماسی حاوی پیامی است که تعامل را در دو حوزه سیاست وفرهنگ به ارمغان آورده و مقدمات همکاری های چند جانبه بین ایران و مجامع جهانی در همه زمینه های علمی، فرهنگی، تاریخی و آموزشی را فراهم می سازد. در بعدی دیگر هیاتی است که متشکل از معاون امور برنامه ریزی راهبردی و متخصص برنامه ریزی حوزه آسیا و اقیانوسیه این سازمان است که وی را در این سفرهمراهی کرده و بر برنامه ریزی های کلان در حوزه های مرتبط دلالت دارد. آن سوی این سفر نیز ملاقات هایی است که با مقامات ایرانی در حوزه های سیاست خارجی، علمی، فرهنگی و تاریخی به عمل می آید. از هر سه منظر فوق، ایران در شرایط کنونی نیازمند همکاری پیوسته و گسترده با سازمان آموزشی، علمی وفرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) است که بتواند در ارتقای سطح آموزشی، علمی و فرهنگی خود قدم های استواری بردارد.
در ادامه ی این مطلب آمده است: آنچه این سفر را حایز اهمیت می سازد، توان بهره برداری مقامات کشورمان از ظرفیت هایی است که در سند راهبردی یونسکو تحت عناوین گوناگون تهیه و تدوین شده است. امید که مقامات ایرانی با درک موقعیت امروز ایران با انجام وتعهد به بندهای این سند، بر مشکلات عدیده فایق آمده و چشم اندازی روشن از فردای ایران را در دیدگان جهانی ترسیم سازند. گفتنی است سفر مدیر کل یونسکو به ایران در روزنامه های دیگر از جمله روزنامه ی ایران، «قانون»، اطلاعات، «مردم سالاری» و «شرق» نیز بازتاب خبری داشت.

*** یارانه؛ همچنان یکه تاز در میان سوژه های روزنامه ها
بررسی چرایی تمایل اندک مردم به انصراف از یارانه ی نقدی، برخلاف درخواست دولت از مردم در این زمینه، سوژه یی قابل توجه در روزنامه های صبح کشور است. برخی روزنامه ها در تحلیل چرایی انصراف ندادن عده ی زیادی از مردم از دریافت یارانه، مسایل اقتصادی را مطرح کردند و عملکرد نادرست اقتصادی دولت در 8 سال گذشته را دلیل این امر دانستند و برخی نیز بنابر استدلال های خود انگشت اتهام را به سمت دولت یازدهم نشانه رفتند.
«چرا از یارانه نمی گذریم؟» عنوان گزارش امروز روزنامه ی آفتاب یزد در همین زمینه است. گزارشگر این مطلب با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در به تصویر کشیدن حقیقت شرایط اقتصادی مردم ایران، به منظور شفاف سازی و آگاهی هر چه بیشتر دولت و مسوولان، به سراغ عده ای از ایرانی ها از ساده پوش تا شیک پوش رفته و دلیل اصلی انصراف ندادن آنها از دریافت یارانه را جویا شد. در این گزارش بیشتر مصاحبه شوندگان از مشکل های اقتصادی و فشارهای مالی به عنوان دلیل اصلی انصراف ندادن خود از دریافت یارانه ی نقدی نام بردند.
روزنامه ی «کیهان» اما با نگاهی انتقادآمیز نسبت به عملکرد دولت، در بیان دلیل انصراف ندادن مردم از دریافت یارانه، انگشت اتهام خود را به سمت دولت یازدهم نشانه گرفت و در عنوان مطلب خود در همین چارچوب نوشت: «دولت به تورم دامن زد مردم نتوانستند انصراف دهند»
در ادامه ی این مطلب به نقل از «حسین راغفر» اقتصاددان آمده است: اینکه بیش از 90 درصد مردم به دولت اعتماد نکردند به خاطر سیاست اشتباه دولت در دامن زدن به تورم بود. اگر دولت قیمت ها را افزایش نمی داد و یا اعلام نمی کرد که قرار است قیمت ها افزایش یابد یا حتی برعکس اعلام می کرد که فعلا افزایش قیمت نخواهیم داشت در اینصورت بسیاری از افراد برای دریافت یارانه ثبت نام نمی کردند؛ اما وقتی خود دولت رسما می گوید که افزایش قیمت داریم، مردم هم اینگونه استنباط می کنند که برای جبران بخشی از افزایش هزینه هایی که قرار است در آینده ایجاد شود، حتما ثبت نام می کنیم. بنابراین خواست دولت اینگونه اجابت نمی شود.

***گفت و گوی «قانون» با فرماندار زن بندرترکمن
باید به این باور رسید که مدیریت زنان کم از مردان ندارد. این باور ابتدا باید در زنان کشور تزریق شود تا کم کم جامعه قبول کند مدیریت جنسیت بردار نیست. انتخاب سومین زن برای فرمانداری این بار در یکی از مرزهای شمالی حاکی از عزم دولت برای تزریق اعتماد به نفس به بانوان مدیر و مدبر است. «مرجان نازقلیچی» که بومی بندرترکمن است بعد از تجربه دو ساله در بخشداری این شهرستان و با وجود تمام حرف و حدیث ها هفته گذشته سکان فرمانداری را برعهده گرفت. فرماندار بندرترکمن حمایت دو فرزند، همسر و خانواده همسرش را در پیشرفت کاری و فرماندار شدن خود موثر می داند. فرماندار بندرترکمن می گوید مادر شوهرش نقش مهمی در فرماندار شدن او دارد. نازقلیچی با آرامش از انتقادها به انتصاب خود به خبرنگار قانون گفت.
نازقلیچی در بخشی از این گفت و گو در مورد چگونگی انتصابش به عنوان فرماندار توضیح داد: وزارت کشور بخشنامه ای به استانداری ها فرستاده بود که فرماندار، معاونت و بخشدارها از پرسنل فرمانداری ها و استانداری ها انتخاب شود. می توان گفت یکی از فاکتور هایی که باعث انتخاب من شد این بود که نیروی وزارت کشور هستم. دلیل دوم به سابقه مدیریتی ام بر می گردد. مهم تر از این دو دلیل، تلاش صادقلو، استاندار گلستان برای تحقق اهداف دولت تدبیر و شعار حمایت از اقوام و رعایت اصول قانون اساسی بود. خوشبختانه در این انتخاب علاوه بر توجه به قومیت، به مدیریت زنان نیز توجه شد. استاندار گلستان با این انتخاب سعی کرد توانمند سازی و احساس اعتماد به نفس را در بانوان ایجاد کند.
وی افزود: در ایران داریم خانم هایی که توانایی عهده دار شدن پست های فرمانداری و معاونت استانداری را دارند. در استانداری گلستان بانوان شانس حضور در پست های اجرایی را دارند. با انتخاب صادقلو برای عهده دار شدن استانداری گلستان، فرصت بیشتری برای بانوان فراهم شد. باید اشاره کنم که معاونت مالی استانداری گلستان به عهده خانم کریمی است که با تغییر استاندار او مجدد منصوب شد. این نشان می دهد زنان توانایی مدیریت دارند.
*گروه پژوهش های خبری
پژوهش**9282**2054
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن