تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806923569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عبدالله عبدالله:نشانه های از تخلف سازمان یافته در انتخابات افغانستان دیده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عبدالله عبدالله:نشانه های از تخلف سازمان یافته در انتخابات افغانستان دیده می شود کابل – ایرنا – ˈعبدالله عبداللهˈ کاندید ریاست جمهوری افغانستان در نخستین واکنش به اعلام نتایج مقدماتی انتخابات این کشور با انتقاد از روند برگزاری انتخابات گفت: برخی از اقدامات غیرقانونی از جمله ابطال آرای هرات نشانه های از تخلف و تقلب سازمان یافته است.


به گزارش ایرنا از کابل عبدالله عبدالله روز یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با تقدیر از مردم افغانستان برای حضور پرشور در انتخابات این کشور تاکید کرد مردم افغانستان از جمله زنان علیرغم چالش های امنیتی با حضور گسترده در انتخابات به تروریسم، افراط گرایی و خشونت نه گفتند.
عبدالله گفت: به مردم افغانستان وعده می دهیم از رای انها حفاظت کنیم زیرا آنها در شرایط دشوار به پای صندوق های رای رفتند و مسئولیت خود را ادا کردند و اکنون پاسداری از رای آنها بر عهده مراکز مسوول است و ما نیز خود را متعهد به حفاظت از آرای مردم می دانیم.
کاندید سومین دوره ریاست جمهوری افغانستان افزود: صدها هزار نفر از مردم افغانستان به دلیل کمبود برگه رای دهی از رای دادن محروم ماندند از این رو ما خواستار جواب روشن و صریح در این مورد هستیم و نهاد مسوول باید ضمن رسیدگی به موضوع در این خصوص از مردم افغانستان عذرخواهی کنند.
عبدالله گفت: کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان وعده داده بود که انتخابات شفاف را برگزار کند اکنون باید جوابگو باشد که چرا برای ناظرین انتخاباتی برای نظارت بر روند انتخابات محدودیت ایجاد کردند.
وی افزود فهرست محلاتی که آرای آنها باطل شده در اختیار ما قرار نگرفته است و همچنین نمی دانیم سرنوشت 444 مرکز رای گیری چیست.
عبدالله گفت: تیم اصلاحات برنده نهایی است اما بخش بررسی آرا صورت نگرفته و کارهای زیادی باقیمانده که باید در قدم های بعدی با شفافیت برداشته شود و در این مسیر ما از رای مردم افغانستان حفاظت می کنیم.
وی افزود: ما حق خود را برای اعتراض و مخالفت و شکایت محفوظ می دانیم اما روند باید با شفافیت به نتیجه برسد و نتیجه ای که با شفافیت و قانونی به دست بیاید مورد قبول ما خواهد بود.
بر اساس نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در 16 فروردین برگزار شد، عبدالله عبدالله با 44.9 درصد و اشرف غنی احمد زی با 31.5 درصد آرا نتوانستند حد نصاب لازم را برای پیروزی در دور اول انتخاقات افغانستان به دست آورند.
ˈاحمد یوسف نورستانیˈ رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان عصر روز گذشته گفت که بررسی های این کمیسیون نشان می دهد که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
ˈعبدالله عبداللهˈ و ˈاشرف غنی احمد زیˈ دو کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان که بر اساس اعلام نتایج مقدماتی باید در دور دوم به رقابت بپردازند با اعلام نارضایتی از نتایج اعلام شده، چشم به کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی این کشور دوخته اند.
بر اساس قانون انتخابات افغانستان پس از اعلام نتایج شب گذشته توسط کمیسیون مستقل انتخابات این کشور که مسوولیت برگزاری انتخابات و شمارش آرا را دارد، نامزدهای معترض 24 ساعت فرصت خواهند داشت که شکایت های خود را مطرح کنند تا این کمیسیون در فرصت 20 روزه به آنها رسیدگی و نتیجه قطعی انتخابات را اعلام کند.
بر اساس این قانون، انتخابات دور دوم افغانستان در تاریخ هجده خرداد ماه برگزار خواهد شد.
ˈنادر محسنیˈ سخنگوی کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی افغانستان قول داده است که این کمیسیون در استقلال کامل به دقت و با حساسیت به شکایت های انتخاباتی رسیدگی و نتجه قطعی و نهایی را اعلام خواهد کرد.
نامزدها تا کنون 823 شکایت را مبنی بر عدم شفافیت، تخلف، تقلب و نحوه برگزاری انتخابات مطرح کرده اند که بلاتکلیفی 444 محل رای گیری که کمیسیون برگزاری انتخابات تصمیم در باره آنها را به کمیسیون رسیدگی به شکایات واگذار کرده است، شامل می شود.
آساق/1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن