تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805514089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين نقشه راه توسعه استان ظرف چند ماه آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۳۶ق.ظ)
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور خبر داد؛ تدوين نقشه راه توسعه استان ظرف چند ماه آينده معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري از تدوين نقشه راه توسعه استان و تحويل آن به معاونت راهبردي رياست جمهوري ظرف چند ماه آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمدباقر نوبخت در جلسه ي شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان با بيان اين که اين نقشه راه با هدف اجرايي کردن سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه اقتصاد مقاومتي و تحقق توازن منطقه‌اي ترسيم مي شود، گفت: سال 94 آخرين سال برنامه ي پنجم توسعه است؛ لذا لزوم پيشبرد اهداف پيشبيني شده در زمان باقي مانده ضروري مي‌باشد.
وي با اشاره به ظرفيت هاي خراسان رضوي در حوزه هاي مختلف، اظهار داشت: به دليل وجود مضجع شريف رضوي و تردد سالانه ي 25 ميليون نفر زائر به مشهد مقدس، اين استان از اهميت بالايي در بين استان هاي کشور برخوردار است که مي توان از اين توانمندي هادر راستاي پيشبرد کشور، بهره برد.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري با بيان اين که سهم استان از بودجه ي ملي متناسب با نقش آن در تقسيم کار ملي نيست افزود: با تدوين برنامه هاي عملياتي و عزم جدي مديران مي توان زمينه ي ارتقاي جايگاه خراسان رضوي از وضعيت موجود به شرايط مطلوب را فراهم کرد.
نوبخت به عدم تحقق اهداف پيش بيني در برنامه ي چهارم توسعه اشاره کرد و گفت: بايستي با برنامه ريزي صحيح و اصولي تلاش کنيم تا در زمان باقي مانده از برنامه ي پنجم، بتوانيم به اهداف برنامه دست يابيم.
وي تصريح کرد: بودجه ي سال 93 با 30 ميليارد دلار منابع ارزي تصويب شد که نسبت به سال هاي گذشته کاهش قابل توجهي يافته است.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري لزوم حرکت در مسير توسعه يافتگي، علم و فن آوري، جبران رکود دو ساله ي اول برنامه ي پنجم توسعه، تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله و منويات مقام معظم رهبري در حوزه ي اقتصاد مقاومتي و شعار سال را مورد تاکيد قرار داد و گفت: اين حرکت رو به جلو نيازمند منابع پولي و اعتباري مي باشد که بدون هماهنگي تمامي استان ها و تدوين نقشه ي راه محقق نخواهد شد.
نوبخت منابع اعتباري موجود در سال 93 جهت خروج از رکود را معرفي و خاطر نشان کرد: در برخي از منابع، براي هر استان سهمي متناسب با تلاشش در نظر گرفته شده است.
وي يکي از اين منابع را بودجه ي طرح هاي عمراني دانست و گفت: در سطح کشور بيش از 40 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني تعريف شده که از اين ميزان 5.5 هزار ميليارد تومان مربوط بودجه ي عمراني استان ها مي باشد.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري ادامه داد: 34.5 هزار ميليارد تومان اين اعتبارات مربوط به پروژه هاي عمراني ملي بالاي 80 درصد پيشرفت فيزيکي تعلق خواهد گرفت.
نوبخت در همين راستا از ممنوعيت کلنگ زني و آغار پروژه هاي عمراني جديد در استان ها خبر داد و اولويت را با اتمام پروژه هاي نيمه تمام موجود دانست.
وي ديگر منبع موجود جهت تزريق بودجه به استان ها را مبلغ سه هزار و 800 ميليارد تومان از محل اعتبارات ماده ي 180 توازن منطقه اي معرفي و خاطر نشان کرد: در اين رابطه مجلس شوراي اسلامي تا پايان ارديبهشت ماه شاخص هايي را به منظور ارزيابي استان ها جهت تخصيص اين منبع مشخص خواهد کرد.
وي اعتبارات سرمايه گذاري شرکت هاي دولتي را 90 هزار ميليارد تومان دانست و اظهار داشت: هر کدام از استان ها جهت استفاده ي بيشتر از اين منبع بايستي به صورت رقابتي تلاش کنند.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري از وجود 35 ميليارد دلار اعتبار به صورت فاينانس خبر داد که هر استان بايستي از سهم خود از اين منبع تا پايان مهر ماه استفاده کند.
نوبخت از وجود 20 ميليارد دلار اعتبار به صورت ارزي و 10 هزار ميليارد تومان ، اعتبار ريالي نزد صندوق توسعه ي ملي، به عنوان يک منبع مالي قوي ياد کرد و گفت: هر استان که بخش خصوصي توانمند و فعالي داشته باشد ظرف کمتر از 100 روز امکان بهره مندي از اين منبع را خواهد داشت.
علي رضا رشيديان،استاندار خراسان رضوي نيز در اين جلسه با تاکيد بر توجه ويژه به مسائل فرهنگي و حل معضلات پيشرو به ويژه در خصوص حاشيه نشيني، گفت: مشهد در سال 2017 به عنوان پايتخت معنوي جهان اسلام معرفي شده که از هم اکنون بايستي زيرساخت هاي لازم در حوزه هاي توسعه ي سياسي، اجتماعي و اقتصادي فراهم شود.
وي با اشاره به اهميت خراسان رضوي در سطح ملي خواستار توسعه ي اعتبارات عمراني از محل بودجه هاي ملي شد و خواستار افزايش ميزان تخصيص بودجه ي زيارت به استان جهت توسعه ي زير ساخت ها و ارائه خدمات مطلوب به زائران، شد.
وي ابراز اميدوراري کرد: با بهره گيري از مزيت هاي حوزه هاي مختلف استان، ظرفيت هاي بالقوه ي به فعليت رسيده و زمينه ي ايجاد اشتغال و رفع مشکلات پيشرو در آينده ي نزديک فراهم شود.
گفتني ست در ابتداي اين جلسه مديران کل دستگاه هاي اجرايي عضو شوراي برنامه ريزي و توسعه، معاونان استاندار، دو نفر از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي به نمايندگي از مجمع نمايندگان، ضمن ارائه ي گزارش عملکرد، خواسته هاي حوزه ي مسووليت خود را اعلام کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن