تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820385196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ششم توسعه استان قزوین با تشکیل کمیته تخصصی تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
برنامه ششم توسعه استان قزوین با تشکیل کمیته تخصصی تدوین می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: با تشكيل كميته تدوين برنامه ششم توسعه استان، مدیران ضمن ارزیابی نقاط ضعف و قوت لازم است در تهیه این برنامه همت کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه عصر یکشنبه در جمع مدیران ستادی و مشاوران استانداری گفت: کمیته تدوین برنامه ششم توسعه استان با محوريت معاونت برنامه ريزي و حضور مدیران دستگاه هاي اجرايي با جدیت و سرعت باید اطلاعات مورد نیاز در جمع آوری کند.

استاندار قزوين افزود:با تاکید معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی ریاست جمهور برای استفاده از اعتبارات پیش بینی شده باید فرصت را مغتنم شمرده و زمان را در برنامه ریزی از دست ندهیم لذا درخواست می کنیم كميته مورد نظر ضمن ارزيابي کامل تحقق برنامه پنجم توسعه در بخش هاي مختلف و شناسايي نقاط ضعف و قوت آن نسبت به تدوين برنامه ششم توسعه استان اقدام کنند.

روزبه تصریح کرد: آيندگان بر اساس اسناد برنامه و سند چشم انداز 20 ساله اقدامات و فعاليت هاي صورت گرفته را ارزيابي مي كنند که این اسناد منبع قضاوت هستند و نقش مديران در تحقق اهداف و برنامه هاي تعريف شده بسيار مهم است.


این مسئول تصریح کرد: نبايد اسناد بالادستي زينت بخش اتاق مديران باشد زیرا با حضور اساتيد برجسته و متخصصين امر تهيه شده و برنامه ها بر مبنای آن جلو رفته است به همین دلیل در تدوين برنامه ششم و ارائه به موقع آن به مراجع ذيربط هم این اسناد مي تواند در جذب و تخصيص اعتبارات به استان در بخش هاي مختلف طي سال هاي آينده کمک کند.

امیدعلی پارسا معاون برنامه ريزي استانداري قزوین هم در این جلسه گفت: اقتصاد مقاومتي بايد از جنبه كاربردي تبيين و تشريح شود و از حالت تشریفاتی و شعاری خارج شود.

پارسا افزود: فقط برگزاري سمينار و همايش های نمی تواند ما را در دستيابي به اقتصاد مقاومتي موفق کند بلکه با توجه به شرايط اقتصادي امروز لازم است این موضوع از جنبه كاربردي توسط مديران و دستگاه هاي اجرايي پیگیری شود.

وي یادآورشد: با پيگيري هاي صورت گرفته، دستگاه هاي اجرايي برنامه هاي عملياتي خود را براي تحقق اقتصاد مقاومتي شناسایی کرده اند که پس از بررسي توسط كميته و تيم هاي كارشناسي ذيربط جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

معاون برنامه ريزي استاندار قزوین بیان کرد: مديران لازم است برنامه و پروژه هايي را تعريف و پیشنهاد کنند تا قابليت كنترل و ارزيابي و اجرا داشته باشد و در فواصل زماني مشخص ضمن تحليل و ارائه گزارش در خصوص ميزان پيشرفت و يا نقاط قوت و ضعف آن، راه كارهاي لازم براي پيشبرد و اصلاح برنامه ها هم در نظر گرفته شود.

پارسا با اشاره به اينكه در دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي بايد از تمام مزيت و ظرفيت های موجود استفاده كرد، افزود: برخي از مزيت ها و ظرفيت هاي استان هنوز شناسايي نشده که با تحليل هاي كارشناسي که توسط بخش اقتصادي و آمار و اطلاعات استانداري صورت گرفته مي توان در شناسايي مزيت ها كمك کرد تا در كنار ديگر ظرفيت ها این موارد هم مورد استفاده قرار گيرد.

معاون برنامه ريزي استاندار بیان کرد: یكي از اقدامات اساسي در اين بخش اصلاح الگوي مصرف است که از يك نفر در خانواده تا يك بنگاه بزرگ توليدي و اقتصادي را شامل می شود و هر كس بايد با توجه به شرايط و متناسب با وظايف و كاركرد خود اقدامات اصلاحي را انجام دهد.

وي در ادامه به ارائه آمار و اطلاعات روشن و بدون ابهام از سوي مديران و كارشناسان تاکید کرد و اظهارداشت: در كنار آمار و اطلاعات صحيح و صداقت در بيان، يكي ديگر از الزامات مهم در تحقق اقتصاد مقاومتي وجود عقيده و باور در مديران است که در کنار آن می توان با تدوين برنامه و برگزاري جلسات كارآمد در اين خصوص به نتیجه رسید.

پارسا در پايان افزود: ابتدا بايد محدوديت ها را خوب بشناسيم و با علم به آن از ظرفيت ها و قابليت ها استفاده بهینه كرده و در كنار آن ازخلاقيت و نوآوري در كارها در جهت افزايش بهره وري استفاده کنیم.

منوچهر حبیبی معاون عمراني استانداری قزوین هم در این خصوص یادآورشد: مديريت جهادي شهر و روستا نمي شناسد و لازم است در همه مناطق مورد توجه قرار گیرد.

حبيبي گفت: در تمامی بخش ها و نقاط استان بايد تصميم گيري ها و برنامه هاي كاربردي و عملياتي در جهت دستيابي به توسعه همه جانبه با رويكرد مديريت جهادي پايه ريزي شود.

معاون عمراني با اشاره به اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي به عنوان دو مولفه مهم و اساسي در سال جاري عنوان كرد: اين دو موضوع ضمن اينكه بايد در استانداري با حضور دستگاه هاي اجرايي و كارشناسان و متخصصان مجرب بررسی دقیق شود، لازم است در فرمانداري ها و بخشداري ها نيز مور د توجه قرار گیرد و مدیران این حوزه ها نیز برنامه عملیاتی و کاربردی ارائه کنند.


۱۳۹۳/۱/۳۱ - ۱۶:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن