تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815378044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غذاهای فست فود عامل ابتلا به بیماری های خطرناک هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان نهاوندی:
غذاهای فست فود عامل ابتلا به بیماری های خطرناک هستند
زنجان -خبرگزاری مهر: رئیس اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی استان زنجان، با اشاره به گرایش به وجود آمده برای مصرف غذاهای فست فود گفت: گرایش به غذای آماده به منزله سوق یافتن به غذاهای چرب و پر نمک بوده و موجب بروز بیماری های مختلف از جمله سرطان می شود .



به گزارش خبرنگار مهر، سعیده نهاوندی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت، به شعار امسال هفته سلامت که خود مراقبتی است اشاره کرد و افزود: این شعار به منزله پیشگیری از بروز بیماری است.

وی به نقش تغذیه در مسئله خودمراقبتی اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع  چه خوردن، چگونه خوردن و چگونه مراقبت کردن را شامل می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی استان زنجان، چاقی و اضافه وزن را از مشکلات افزایش غذاهای چرب و پرنمک و همچنین قند یاد کرد و گفت: این نوع مصرف منجر به افزایش وزن افراد شده و بیماری های متنوعی را به دنبال دارد.

نهاوندی بروز انواع بیماری‌ها از جمله سرطان را از جمله نتایج افزایش مصرف غذاهای فست  اعلام کرد و گفت : باید گرایش مردم به غذای آماده تغییر کند. وی تاکید کرد: اصلاح رژیم مانع بروز بسیاری از مشکلات حوزه سلامت می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی استان زنجان به 6 گروه غذایی موجود اشاره کرد و افزود: استفاده از پنج گروه غذایی به مردم توصیه شده است ولی گروه عذای ششم باید کمتر استفاده شود.

نهاوندی گفت: نان و غلات از نوع سبوس‌دار، سبزی های، میوه‌جات، شیر و لبنیات، حبوبات و گوشت و تخم مرغ به عنوان منبع تامین آهن، روی پنج  گروه غذایی هستند که مردم باید مستمر استفاده کنند چرا که اگر مردم ازاین ها خوب استفاده کنند هر گز  بیمار نمی شوند. وی بر تظارت مستمر از داروخانه اشاره کرد و گفت: این دانشکاه نظارت ضربتی از داروخانه ها دارد.    


۱۳۹۳/۲/۷ - ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن