تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803936408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه سود شرکت ها با اجرای فاز دوم هدفمندی کاهش نمی یابد /بازار سرمایه رونق سال گذشته را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تحلیلگر بازار سرمایه در گفت وگو با پانا: حاشیه سود شرکت ها با اجرای فاز دوم هدفمندی کاهش نمی یابد /بازار سرمایه رونق سال گذشته را ندارد خبرگزاری پانا : تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی نگرانی برای بورس نیست و در زمان اجرای فاز اول هم شرکت‌های بزرگ سیمانی، فولادی و پتروشیمی‌ها که به‌طور مستقیم از نرخ حامل‌های انرژی تأثیر می‌گیرند نه‌تنها با کاهش فروش مواجه نشدند بلکه حاشیه سودشان هم کاهش نیافت.
۱۳۹۳ يکشنبه ۷ ارديبهشت ساعت 08:45



حسین خزلی خرازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا بازار سرمایه را در سال 93 پررونق دانست و گفت: عمده نگرانی سهامداران اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست اما براساس تجربه می‌توان گفت در زمان اجرای فاز اول هم شرکت‌های بزرگ سیمانی، فولادی و پتروشیمی‌ها که به‌طور مستقیم از نرخ حامل‌های انرژی تأثیر می‌گیرند نه‌تنها با کاهش فروش مواجه نشدند بلکه حاشیه سودشان هم کاهش نیافت.
او تأکید کرد: این اتفاق‌ سال‌ جاری با اجرای فاز دوم هدفمندی هم محقق خواهد شد البته می‌توان پیش‌بینی کرد امسال با کاهش تحریم و رونق تجارت خارجی و با فرض کاهش نرخ تورم، بازده سرمایه‌گذاری در بورس به نسبت ‌سال ۹۲ کاهش خواهد یافت و بخش واقعی اقتصاد بازده بیشتری در مقایسه با بازارهای مالی خواهد داشت اما اثرات همین رونق به تدریج در نیمه دوم‌ سال ۹۳ و اوایل ‌سال ۹۴ به بورس هم سرایت می‌کند چون شرکت‌های صاحب نماد در بورس هم از این سودآوری بیشتر و تجارت پربارتر منتفع خواهند شد و سود مناسب‌تری را بین سهامدارانشان تقسیم خواهند کرد ضمن این‌که بر ارزش ذاتی و سهامشان نیز افزوده خواهد شد.
‌تحلیلگر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سال ۹۲ سالی استثنایی برای بورس تهران بود آن هم به دلیل این‌که ارزش دلار در برابر ریال ایران ناگهان ۳ برابر رشد کرد اما در ‌سال ۹۳ بازار سرمایه رشد و بازدهی هم اندازه‌ سال ۹۳ را تجربه نخواهد کرد چون بازار ارز به ثبات نسبی رسیده در نتیجه توقع بازگشت روزهای طلایی‌ سال گذشته غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
وی با بیان اینکه رونق بهاره سنت همیشگی بورس تهران بوده است ، تصریح کرد: فصل مجامع تقریبا از ۲۰فروردین با پایان حسابرسی گروهی از شرکت‌های بزرگ آغاز می‌شود و امید به سودهای مناسب را به بورس می‌آورد.
خزلی خرازی با اشاره با جریان ورود نقدینگی به بورس عنوان کرد: در روزهای پایانی ‌سال همه شرکت‌ها به دلیل نیاز به نقدینگی سرمایه‌های خود را از بازار خارج کرده و به پول نقد تبدیل می‌کنند اما در ماه‌های ابتدایی ‌سال و از فروردین مسیر حرکت نقدینگی برعکس شده و موج سرمایه به بورس بر می گردد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن