تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805517566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین نشست اعضای قطب 5 کشوری کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان برگزار شد: دومین نشست اعضای قطب 5 کشوری کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با الهام از آیات قرآن و فرمایشات ائمه طاهرین علیهم السلام بر آن است تا با ارائه ی آموزش به نوجوانان و جوانان زمینه تربیت انسان های متعالی را تسهیل نماید.
۱۳۹۳ شنبه ۶ ارديبهشت ساعت 13:58



به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، دومین نشست اعضای قطب 5 کشوری کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش  در مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان برگزار شد .
 
در این نشست که معاونین پرورشی و فرهنگی استانهای اصفهان ، چهار محال و بختیاری ، کرمان ، هرمزگان و یزد و نمایندگان سازمان تبلیغات ، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم استان اصفهان و با حضور حجت الاسلام و المسلیمن ملکی مشاور وزیر آموزش و پرورش ودبیر  ستاد کشوری کمیته ی همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش ، معلمی مشاور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش تشکیل شد .
 
قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش گفت : " نزول آیات اولیه ی سوره علق از سوی خداوند به پیامبر گرامی اسلام " صلی الله علیه و آله " حاکی از اهمیتی است که دین مبین اسلام برای تعلیم و تربیت قائل شده است "
 
وی گفت : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با الهام از آیات قرآن و فرمایشات ائمه طاهرین علیهم السلام بر آن است تا با ارائه ی آموزش به نوجوانان و جوانان زمینه تربیت انسان های متعالی را تسهیل نماید.
 
قائدیها گفت : این هدف تحقق نخواهد شد مگر آن که در دستگاههای متولی تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه حوزه های علمیه و روحانیون معزز آموزش و پرورش را یاری کنند و بهره مندی از دنیای مجازی و استفاده از فن آوری های نوین مورد نظر قرارگیرد ، زیرا تسامح و تعلل دراین کار زمینه را برای تاثیر سوء دشمنان بر جوانان و نوجوانان هموار خواهد کرد .
 
در ادامه ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و دبیر قطب 5 کشوری همکاری های حوزه های علمیه آموزش و پرورش گفت : علت انتخاب استان اصفهان به عنوان  پایتخت فرهنگی جهان اسلام پرورش ستارگان قرآنی چون علامه مجلسی ، آخوند کاشی ، آیت الله میر جهانی ، آیت الله مدرس ،آیت الله بهشتی و در عرصه دفاع مقدس شهدایی چون ردانی ، کاظمی ، خرازی و 23000 شهید سرافراز و هنرمندان در عرصه تعالی ادبی و هنری دانست تا آنجا که آرامستان تخت فولاد اصفهان در کنار وادی السلام نجف مطرح شده است .
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد کشوری همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دیگر سخنران این نشست بود که با استناد به آیه یازدهم سوره مجادله درجات کسانی که علاوه برایمان به زیور علم  آراسته اند را بالاتر از کسانی دانست که فقط اهل ایمان هستند .
 
تهیه سند تحول بینادین آموزش و پرورش در سال 1391 را در راستای تحقق آرمانهای امام راحل  (ره) ومنویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ضرورتی اجتناب ناپذیر تلقی و به 43 راهکار اجرایی از جمله استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه و دیگر مراکز متولی تعلیم وتربیت در آموزش و پرورش اشاره و اظهار امیدواری نمود با اجرائی شدن مفاد سند تحول بنیادین نقطه عطفی برای تغییر وپویایی ساختارهای آموزشی فراهم گردد. حجت الاسلام والمسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود ، به ظرفیت های آموزش و پرورش در ارائه تجارب آموزشی به حوزه های علمیه اشاره و خواستار تحقق نهاد توافق نامه های بین بخشی در قالب تعاملات بیشتر و استفاده و ظرفیت های عوامل دو دستگاه گردید .
 
معلمی مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت : 60% جامعه ، مخاطبین آموزش و پرورش هستند و رسالت این وزارتخانه برای تربیت نسل آینده خطیر می باشد . ایشان به پیش بینی 2 کمیته علمی و اجرائی و دریافت 300 اثر علمی و برپائی نمایشگاه دو سالانه ی مشترک اشاره کرد و از استانهای عضو کمیته همکاری در قطب 5 خواست تا فعالیت های خود را در راستای تحقق اهداف  تعاملات با حوزه علمیه در قالب ارائه لوح های فشرده در این نمایشگاه ارائه کنند.
 
در این دیدار قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش گزارش مبسوطی  از تعامل آموزش و پرورش حوزه علمیه در استان اصفهان ارائه و ازتلاشهای عاملیان مدیر کل سابق آموزش و پرورش و تلاشهای وی و معاونین اداره کل آموزش و پرورش در راستای گسترش تعاملات آموزش و پرورش وحوزه های علمیه تشکر به عمل آورد و به ارائه گزارشی از فعالیت هایی سال 1392 به شرح زیر پرداخت :
 
ارائه 26000 نفر ساعت آموزش به همکاران ، دبیران ، آموزگاران و دانش آموزان واولیاء آنان
 
1200 جلسه گفتمان های دینی و  پاسخ به شبهات
 
500 جلسه آموزش مهدویت ویژه فرهنگیان و دانش آموزان
 
150 جلسه آموزش مرجع شناسی
 
3000 جلسه آموزشی نماز
 
900 جلسه معرفی ویژه اصول اعتقادی
 
475 جلسه مشاوره مذهبی
 
160 جلسه جشن تکلیف ویژه دانش آموزان دختر و پسر
 
3100 جلسه تبیین فلسفه قیام امام حسین " علیه الاسلام "
 
300 جلسه دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ویژه کتب معارف اسلامی
 
150 جلسه راه های جذب مخاطبین در حوزه تربیت دینی با رویکرد نوین
 
210 جلسه گفتمان عفاف و حجاب
 
2500 جلسه گفتمان های ولایی ویژه دهه ولایت و امامت
 
11000 جلسه پرسش و پاسخ در خصوص مسایل شرعی و احکام
 
2100 جلسه همایش پرسش و پاسخ به سوالات دینی و شبهات اولیا دانش آموزان












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن