تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820315362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش قیمت برخی کالاها به بهانه های غیر منطقی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش مي دهد
افزایش قیمت برخی کالاها به بهانه های غیر منطقی
برخي فروشندگان کالا افزايش نرخ حمل و نقل را عامل موثر در افزايش قيمت ها مي دانند و در حاليکه مسئولين از ثبات قيمت ها خبر مي دهند با اين حال بازار شاهد افزايش قيمت در برخي از کالاها است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از چند روز قبل از اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي برخي از کالا ها به صورت خود جوش افزايش قيمت داشته اند.
 
همچنين گفته مي شود عمده فروشان مواد غذايي در بازار از فروش کالا ي خود امتناع کرده و به انبار کردن آنها تا افزايش قيمت مجدد پرداخته اند.

بر اين اساس قاسمعلي حسنعلي رييس اتحاديه بنکداران مواد‌غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: تمام کالاهای موجود در انبارها کالاهای وارد شده در سال گذشته و به قیمت آن زمان است و با این وجود هیچ افزایش قیمتی را در مواد‌غذایی نخواهیم داشت.

 
وی با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی گفت: در حال حاضر با توجه به اطلاع‌رسانی‌های مناسب انجام گرفته هیچ تنشی در بازار نیست و مردم به اندازه نیاز روازنه خود خرید می‌کنند و می‌توان گفت بازار در رکود به سر می‌برد.
 
حسنی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از عمده‌فروشان مواد‌غذایی از فروش مواد‌غذایی به خرده‌فروشان جلوگیری می‌کنند گفت: این کار غیرقانونی است و بازرسان ما با این مسئله برخورد خواهند کرد.
 
رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی در ادامه افزود: البته اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد که در بازار رقابت است و همچنین انبارها مملو از کالاست و هیچ نگرانی از کمبود کالا وجود ندارد.  
 
با وجود اينکه به گفته مسئولين انبار ها مملو از کالا هاي اساسي است و کمبودي در بازار نيست و همچنين اکثر کالاهايي مانند لوازم خانگي اکثرا در سال گذشته به کشور وارد شده اند اما با اين حال باز هم شاهد افزايش قيمت تا دو برابر قيمت اصلي در برخي از کالا ها هستيم.
 
البته برخي فروشندگان کالا ها افزايش نرخ حمل و نقل را عامل موثر در افزايش قيمت ها مي دانند.
 
به طوريکه بر اساس گزارش ميداني خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از بازار لوازم خانگي حاکي از افزايش قيمت در برخي از کالا ها است.

يکي از فروشندگان لوازم خانگي در خيابان امين حضور گفت: در اوايل سال شاهد 5 تا 10 درصد افزايش قيمت در لوازم خانگي بوديم اين در حالي است که  در اسفند ماه بسياري از کارخانه ها محصول خود را به بازار ارايه نکرده و منتظر افزايش قيمت بعد از اجراي فاز دوم قانون هدفمندي هستند و پيش بيني مي شود در ارديبهشت نيز افزايش قيمت 5 تا 10 درصدي را شاهد باشيم.

همچنین قابل ذکر است که رييس اتحاديه لوازم خانگي اين افزايش قيمت را خلاف قانون مي داند.
 
در ادامه محمد طحان پور رييس اتحاديه لوازم خانگي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران نيز با اشاره به اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها گفت:بر اساس اعلام دولت هيچ واحد صنفي و توليدي حق افزايش قيمت در سال جديد را ندارد.
 
وي در ادامه گفت:با اين حال پيش بيني مي شود افزايش قيمت براي لوازم خانگي در سال جديد تنها 5 تا 8 درصد باشد.
 
طحان پور در ادامه افزود :در سال گذشته هيچ افزايش قيمتي نداشتيم بلکه شاهد کاهش قيمت نيز بوديم لذا افزايش قيمت تا 8 درصد براي سال جديد کاملا طبيعي است و جاي نگراني ندارد.

حال اين سوال پيش مي ايد که در حاليکه مسئولين از ثبات قيمت ها خبر مي دهند با اين حال چرا بازار شاهد افزايش قيمت در برخي از کالاها است؟

انتهاي پيام/







تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن