تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819996589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترك شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و انجمن مددکاران اجتماعی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترك شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و انجمن مددکاران اجتماعی ایران
تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران با انجمن مددکاری اجتماعی ایران منعقد گردید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و انجمن مددکاران اجتماعی ایران با هدف همکاری وبهره گیری ازظرفیتها و توانمندی های اجرایی، مدیریتی، علمی، پژوهشی،آموزشی طرفین در زمینة پیاده سازی سیاستگذاری اجتماعی و طراحی مداخلات اجتماعی دربرنامه های بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی شهرهای کشور(سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای فرسوده ) به امضاء رسید.

براساس این گزارش بسترهای این تفاهم نامه با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی و توانمندسازي اقشار آسيب پذير و يا در معرض آسيب هاي اجتماعي در اینگونه بافتها ،تجارب ارزشمند انجمن مددکاران اجتماعی در این زمینه و همپوشانی با اهداف و وظایف شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ایران فراهم گردید.  

روستا عضوء هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری  ایران با اشاره به ضرورت توجه به عرصه های غیرکالبدی و نرم افزاری(اجتماعی)و برنامه ها درکناراقدامات کالبدی وسخت افزاری،فعالیتهای توانمندسازی اجتماع محورو نقش انجمن در پیش نگری و پیشگیری از گسترش رفتارهای پرخطر وآسیب زا، افزود: براساس این تفاهم نامه،راه اندازی نخستین سامانه بانک اطلاعاتی محدوده ها و محلات هدف برنامه های توانمندسازی ،نوسازی وبهسازی شهری (سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای فرسوده ) ،برآورد نيازهاي پژوهشي،آموزشی شرکت در حوزه امور اجتماعی،برگزاری و اجرای دوره هاي آموزشي كوتاه مدت و آموزش های اجتماعی برای مدیران،کارشناسان وساکنان توسط انجمن مددکاران انجام می شود.

وی درادامه تصریح کرد: انتشار مقالات علمي،تأليف وترجمه مراجع متون و كتب علمي مورد نياز،برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر اجتماعی،فعالسازی کمپین های مرتبط با وظایف قانونی این حوزه درمحدوده ها و محلات هدف،راه اندازی گروه های تسهیلگری اجتماعی،ارزیابی اجتماعی و پایش طرح های اجرا شده،برگزاری همایشها و هم اندیشی های تخصصی مرتبط و مشارکت درتدوین بخش اجتماعی،مستندسازی تجارب انجام شده در حوزه اجتماعی در محدوده ها و محلات هدف برنامه های توانمندسازی،نوسازی وبهسازی شهری(سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای فرسوده )و... توسط انجمن مددکاران اجتماعی ایران انجام خواهد شد.

روستا در ادامه اظهار داشت : دراین راستا تاکنون اقدامات ارزنده ای پیرامون توانمندسازي
اجتماع محوراقشار آسيب پذير و يا در معرض آسيب هاي اجتماعي توسط شرکت عمران وبهسازی شهری ایران با همکاری دستگاههای مرتبط دولتی و نهادهای غیردولتی در سکونتگاههای غیررسمی(حاشیه نشینی ) شهرهای کشورانجام گردیده که مجموعاً منجر به اثر گذاری مفیدی در ارتقاء شرایط محیطی و زندگی اقشار کم درآمد ساکن در این محدوده ها گردیده است.   
 
عضوء هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری  ایران در پایان با اشاره به ظرفیت انجمن مدکاران اجتماعی کشور(شامل240کلینیک تخصصی در23استان)،عقداین تفاهم نامه را گامی در راستای رویکرد نوین شرکت برای گسترش توانمندسازی با تاکید بر آسیب‏های اجتماعی با تقویت حضور نهادهای غیردولتی  همچون انجمن مددکاران اجتماعی ایران،گسترش زمینه های فعالیت های میان بخشی و هم‏افزای اقدامات عنوان نمودند و از کلیه دستگاههای مرتبط دولتی ،نهادهای غيردولتي و تشکل‌هاي مردمي وانجمن ها براي اجرای  برنامه های بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف احیاء،بهسازی و نوسازی شهرهای کشور( بافت‌هاي فرسوده و سكونتگاه‌هاي غيررسمي )خواست درتحقق این برنامه ها،شرکت عمران و بهسازی شهری ایران را بعنوان یکی از معاونتهای فنی و تخصصی وزارت راه وشهرسازی یاری دهند .

گفتنی است مقرر گردیده به منظور برنامه‌ريزي‌هاي كلان و هماهنگي‌هاي لازم برای اجرای مفاد تفاهم نامه،كميته اجرايي مشترك فني، پژوهشي، آموزشي و توسعه اي توسط نمايندگان شركت مادر و انجمن مددکاران اجتماعی ایران تشكيل و راهكارها و اقدامات اجرايي لازم انجام شود.   
 
 انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن