تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813124809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هجوم ملخ ها در آبدانان زندگی مردم را مختل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هجوم ملخ ها در آبدانان زندگی مردم را مختل کرد ایلام- ایرنا- هجوم ملخ ها در آبدانان آسایش مردم این شهرستان را مختل کرده و زندگی عادی آنان را بر هم زده است.


به گزارش روز شنبه ایرنا، هجوم دسته های ملخ خاکی رنگ در اماکن اداری، تجاری و مسکونی زندگی عادی مردم شهرستان آبدانان را بر هم زده و باعث اذیت و آزار مردم شده است.
این ملخ ها اغلب با تاریکی شب و روشن شدن لامپ های منازل و اماکن تجاری خود را نمایان کرده و با ورود به اماکن مسکونی مردم آسایش و آرامش را از ساکنان شهر سلب و به شدت باعث رنجش و ناراحتی مردم شده اند.
شمار این ملخ های ریز و درشت خاکی رنگ به حدی زیاد است که با وجود سمپاشی های مکرر و استفاده از انواع سم های خطرناک و کشته شدن بخشی از آنها از تعداد این حشره های خزنده کم نشده است.
یکی از شهروندان آبدانانی در این زمینه گفت: ملخ های مهاجم در دسته های 100 تایی وارد منازل شده و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده ها، با ورود به داخل ضروف غذاخوری، سفره های غذا و سرویس های بهداشتی زندگی را برای مردم منطقه دشوار کرده اند.
ˈصید محمد علیرضاییˈ از مسوولان شهرستان خواست با اتخاذ راهکارهای مناسب هرچه زودتر این معضل زیست محیطی را برطرف کنند.
مدیر اداره دامپزشکی آبدانان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امسال به علت افزایش نزولات آسمانی و پوشش مناسب گیاهی، زاد و ولد این ملخ ها به شدت زیاد شده و از مناطق گرمسیری به سمت اماکن مسکونی شهر که هوای خنک تری دارد، هجوم آورده اند.
ˈعسگر درویشیˈ افزود: مردم با بستن درب و پنجره اماکن مسکونی و تجاری و سمپاشی کردن اطراف منازل خود می توانند از هجوم و آزار این حشره موذی در امان باشند.
معاون شبکه بهداشت و درمان آبدانان نیز در این زمینه گفت: این ملخ ها اغلب در اطراف نور چراغ ها و لامپ ها جمع شده و فاقد هرگونه مریضی و انتقال امراض هستند.
ˈفرهاد دارابیˈ یادآور شد: برای کم کردن شمار این ملخ ها و آرامش نسبی از هجوم این حشره ها مردم باید تمامی لامپ های بیرون منازل خود را چند ساعتی خاموش کنند.
وی تاکید کرد: با گرم شدن دمای هوا ملخ های مهاجم جان خود را از دست می دهند و مردم از آزار آنها راحت خواهند شد.
شهرستان آبدانان در 164 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد. ک/3
7174/540
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن