تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818263944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عجیب‌ترین مخفیگاه میکروب‌ها در منزل


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
لنزهای چشمی,کراتیت میکروبی,زخم قرنیه
عجیب‌ترین مخفیگاه میکروب‌ها در منزل یک مطالعه جدید نشان می‌دهد باکتری‌ها در لنزهای چشمی در مدت زمان زیادی در آن ماندگار و مستقر می‌شوند و با مواد ضدعفونی ویژه لنز به راحتی نابود نمی‌شوند.




میکروب های موجود در لنزهای چشمی که اغلب در همان چند وهله اول استفاده از لنز بر روی آن ساکن می شوند باعث ایجاد التهاب و زخم قرنیه می شوند که می تواند در نهایت منجر به از دست دادن بینایی شود. بررسی ها نشان می دهند کراتیت میکروبی یکی از بد ترین میکروب ها در لنزهای چشمی است که محققان دریافته اند این کراتیت باعث ایچاد زخم می شود و تنها با محلول های ضد عفونی قوی که به مقدار کم در بازار ها وجود دارد قابل از بین بردن است. نتایج مطالعات نشان می دهند استفاده از لنزهای چشمی به ویژه نوع ارزان قیمت و بی کیفیت آن موجب آسیب رسانی به چشم ها و عفونت در آن می شود از این رو استفاده از آن باید در بین کاربران بسیار محدود شود. نتایج مطالعات نشان می دهند لنزهای چشمی را بعد از هر بار استفاده باید ضدعفونی کرد و سپس آنها را در جعبه مربوط به خودش قرار داد و تاریخ انقضای لنز ها از مواردی است که حتما باید به آن دقت کرد.(باشگاه خبرنگاران)


جمعه 05 اردیبهشت 1393 18:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن